Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Xperia Arc - alle detaljerne

Xperia Arc - alle detaljerne

Sony Ericssons har netop lanceret Sony Ericsson Xperia Arc, se alle specifikationerne her.

Sony Ericsson har under elektronikmessen CES i Las Vegas netop præsenteret det nyeste medlem af Xperia-familien, navnet er Xperia Arc.

Ligesom de øvrige Xperia-telefoner, så er Arc også en Android-mobil og kommer med Android 2.3 (Gingerbread).

Xperia Arc er designet, så den ligger perfekt i brugerens hånd og har ligesom de øvrige "medlemmer" i Xperia-familien et buet design.

Foruden det lækre design, så har Xperia Arc video- og billedeteknologien Exmor R, hvilket betyder den kan optage video i HD 720p kvalitet selv under dårlige lysforhold.

Android på Arc

Telefonen kører med Google Android version 2.3, også kendt som Gingerbread. Og "motoren" i telefonen er en 1GHz Qualcomm Processor.

Som alle andre Android-mobiler har Arc, også adgang til Android Marked og kan forbindes til alle Googles tjenester som f.eks. Calender, Maps, Gmail, Google Talk, YouTube osv.

Den skulle også kunne synkronisere med Microsoft Exchange ActiveSync.

Stor touchskærm

Den har en 4,2" Reality Display berøringsfølsom touchskærm med Mobile BRAVIA Engine.

Kameraet er et 8.1 megapixel kamera med autofokus, Blitz og LED og kan optage i HD 720p.

Telefonen har en internhukommelse på 512 MB, og understøtter microSD kort op til 32 GB. Når man køber telefonen medfølger et 8 GB microSD-kort.

Mobilen har en vægt på 117 gram, hvilket er lidt mindre end Xperia X10, som vejer 135 gram. Arc måler 125x63x8.7 mm.

Kommer i 2011

Sony Ericsson Xperia Arc ventes på markedet i første kvartal 2011.

Helt præcist hvornår vi ser den i de danske butikker, samt hvad prisen bliver er endnu ikke offentliggjort.

Xperia Arc kommer i farverne "Midnight Blue" og "Misty Silver", og kommer i butikkerne i første kvartal af 2011.



Du kan herunder se en reklame for Xperia Arc.

Specifikationer i hovedtræk

- Google Android 2.3 (Gingerbread)
- 4.2" berøringsfølsom multi-touchskærm
- Opløsning på 854 x 480
- Sony Mobile Bravia Engine
- BlueTooth
- NeoReader
- TrackID (musikgenkendelsesapplikation)
- 3.5 mm jackstick
- aGPS
- HDMI
- DLNA
- WiFi

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jesper 14-07-2011 00:52:56

Ok, jeg er stor modstander af ALT æble og dette er begrundet - har smidt små 10000 efter en mac stationær og hader den hver gang jeg bruger den - alle sagde den var så fed og min kæreste elsker sin mac book pro - JEG HADER DEN!

Derfor PLZ lad nu være med at sammenligne alt med en skide telefon fra et firma med så mange prinsesse-nykker at de ikke engang arbejder med Bluetooth og DLNA.

Jeg har pt. en SE x10 MINI - elsker den til verdens ende, har sat den op med en helix launcher og diverse andre små apps der gør den ikke ligner en sminkedåse for en 12årig. sort maskulint HTC-like design og den er hurtigere end oprindeligt pga. helix... Det eneste prob er størrelsen, jeg sender en del smser og min knap så petitte mande lap har lidt svært ved at styre fedt-fingerne på den lille skærm, men skærmen har nu ret god reaktions evne... Og den kan tage tæsk med stort T, den har været et utal af gange på gulvet, ansfalt og sågar gået øl... og den virker - Dog er batteriet ret slidt allerede efter 6 måneder...

DERFOR har jeg invisteret i en ARC, var helt solgt da jeg fik den i hånden i forretningen, den er lækker, vel udført og god skærmstr. Ser frem til at have den i hånden, har flere venner der roser den til skyerne - endda en af mine supernørder himler over den hver gang han får lov...
Ja, den har ikke den store interne hukommelse, men det mener jeg heller ikke x10 mini har og har aldrig fået at vide den mangler plads!

Jeg tror i ligger for meget i SE og hvem de er designet til. Jeg har en teori om at SE er til tøser og de drenge der ikke går så meget op i teknik, men fx. som jeg ikke kan leve uden TDC play.

Min modpart, har en HTC, en rigtig mande telefon, hader alt ved den også, den er i alu og matcher den skide mac pro serie - PRO serie, det siger måske lidt om hvem det er til. For der er nok ikke mange på 15-16 der har deres egen mac book pro. Men de har alle sammen små skide netbooks - som SE telefoner arbejder genialt sammen med med hensyn til bluetooth osv. Men ok, det er en teori der ikke er bevist - i nu, fortsætter min skumlen....

Jeg skal lige tilføje at jeg er en af de der homoer der altid vil påstå jeg er minus teknisk, selv om jeg tit overgår min kæreste med flere længder.... Jeg har ikke testet så mange mærker, men SE har altid været en favorit, mindst 80% af de telefoner jeg har ejet i mit 27år lange lig (og det er en heeeeel del) har været SE, nok derfor jeg elsker dem, på samme måde som jeg elsker disney-film, det er noget jeg er vokset op med og stoler på (har haft mobil siden jeg var 11, var en af de første på min skole der havde en, dengang var det ikke normalt)

Der tages forbehold for stavefejl og teksten er udformet over personlige holdninger og er ikke ytret for at starte en hæftig debat... Mest for lige at stoppe alle de apple-ynkere der tror at det er The new black... Sorry, apple taber hos mig, de gør det bare ikke godt nok - for når de ikke kan sørge for DLNA som jeg er stor fan af og har brugt oseaner af tid på at lege med, så virker de på mig lidt for ego.

Sorry for min gylp, det hele er skrevet i god mening og ikke for at sætte nogen i bås eller latterliggøre deres indlæg

/Jesper, Varde

0 0
Rosa 11-05-2011 18:05:11

Hvordan kan man se hvor mange smser / hvor mange timer jeg har snakket i telefonen? :)

0 0
Flemming 25-03-2011 15:53:21

Er der nogen der ved om den kan bruges som WiFi router for internet forbindelse fra min PC - ligesom HTC kan?

0 0
jesper 14-07-2011 00:55:22

det kan den sagtens, du skal bare hente en app der hedder EasyTether, den skal så installeres på pc også, filen ligger i selve appen på telefonen, nemmere kan det ikke være. Og det virker - bruger selv min SE x10 mini som modem, da jeg har 10Gb data i mit abb. og er for nærrig og bruger nettet for lidt til yderlig at have et bredbånds abb.

0 0
TechnoSmølf 18-01-2011 07:15:16

...skal alt sammenlignes med Iphone? Det er da til at brække sig over!!

Den er jo total lækker den nye Arc,og glæder mig som et lille barn til at få den i hænderne :)

Hvis man vil have detaljer om den, så er det ikke så svært. Man kunne eks gå ind på sonyericsson.dk ;) Man dør ikke af at lave lidt arbejde selv....

0 0
18-01-2011 08:59:29

....Jamen...Jesper.
Du har ganske ret i at Iphone absolut ikke det ultimative - og ja, man/vi læser skam hos http://www.sonyericsson.com - men de skriver ikke en pind om skærmen.

Altså er vi nogle, som godt gider gøre et stykke arbejde selv - især, før man køber.

0 0
TechnoSmølf 18-01-2011 09:16:09

http://blogs.sonyericsson.com/products/category/xperia-arc/
Det er den side jeg plejer at følge med i, når det kommer til S/E

0 0
18-01-2011 10:10:08

..Tak, Jesper :-)

0 0
Tim sodemann 13-01-2011 16:11:27

jeg kunne godt tænke mig en sammenligning imellem iphone og x10i . har selv en x10 og syntes det er en fin telefon dog er der store fejl der gør jeg ikke er så glad for den.
er skærmene ens på x10 og arc i forhold til touchen eller ligner den iphones på det pkt,- da jeg ikke føler touch'en på x10 er specielt god. så savner jeg en telefon hvis kalender kan vise hvilken uge man er i fx uge 33...
Kameraet er det ligeså ringe som i x10'eren - da jeg købte x10 var det for at kunne tage biller i ok kvalitet, og vil sige indtil nu har den kun tager sløret lorte billeder.
overvejer at købe en iphone 4 pga de fejl der er i x10, så hvis arc har rettet op på disse fejl og magler der er ved x10 så kunne den godt blive god

0 0
Tim sodemann 13-01-2011 16:19:56

og er skærmen ligså klar som på en iphone? det er nogle at de ting der kunne være lækre at få svar på når i får den ind til at teste :D

0 0
jesper 14-07-2011 01:01:48

så hut jeg visker kører apple med en varme følsom skærm hvor arc kører med med berøringsstyret skærm, dette kan godt være noget jeg har misforstået, men jeg tror på det til jeg bliver rettet.
Ved ikke om apple er led-skærm, har jeg ikke sat mig ind i, men den arc jeg stod med i TDC havde en fin skærm i samme kvalitet som I(diot)phone 4....... hehe

0 0
14-01-2011 13:26:07

....Alle spørgsmål vedr. skærmen, kunne også jeg tænke mig at høre noget om....virkelig gerne.

Dog kan jeg regne ud, at X10 mini er langt mere udviklet end de 'store' i Xperia-serien. Her er både uger i kalenderen og et virkelig godt kamera - men i Arc er det endnu bedre (8,1 Mpx).

Skærmen er jeg altså også meget interesseret i at høre mere om.

0 0
jesper 14-07-2011 00:59:01

jeg kan kun give dig ret, x10 mini er en ginial lille satan, sæt den op med helix launcher og du har en mini HCT, bare med bedere lyd.

En af de ting jeg har lagt mærke til ved den er at når man fx som jeg benytter play, kører det meget mere optimalt på denne telefon end på fx htc, kæresten har store problemer med at lytte til musik uden den stopper når den ikke kan få net, selv om tdc siger de ikke skal hentes for ny hver gang man vil høre den, det syntes hans telefon de skal - min har intet problem, kan endda slukke helt for mit 3g net og stadig benytte play!

0 0
Bjarke Hansen 08-01-2011 17:05:37

Se alle detaljer her???? Det er da kun hoved specifikationer, hvor er alle detaljerne henne som overskiften siger?

Detaljer kan man altså først komme frem til ved en gennemgribende og udførlig test, i nærmer jer ikke een eneste detalje overhovedet i denne artikel.

0 0
08-01-2011 18:17:27

....Næh, Bjarke.

Også jeg savner ALLE detaljerne, da man ikke får særlig meget ud af dem, som er opført her.

Men mon ikke de kommer sammen med mobiltesten.?

I hvert fald er det forkert at skrive: ALLE detaljerne.

0 0
08-01-2011 13:07:56

...Efter mødet/brugen af X10 mini, som i grunden ikke mangler én eneste funktion - og som jeg flittigt bruger - er jeg utrolig spændt på TESTEN af denne telefon fra S.E.

Vi har ikke bare fået én 'stor' opdatering til Xperia-serien, men får løbende flere hen af vejen, som håndtereres via mobil-/wi-Fi-nettet.

Dog savner jeg en noget større skærm end dén til min X10 mini, som dog fungerer upåklageligt.

Altså venter jeg i spænding på TESTEN.

0 0
Purpleboy 07-01-2011 20:39:19

Jeg ville kunne elske den mobil, men desværre har den et lorte User interface.

0 0
Andreas Krogh 07-01-2011 15:13:09

hvis den starter med Android 2.3 og X10'en stadig køre med 2.1 så betyder det vel at Arc'en vil kunne følge alle de andre Andorid telefoner (hvis vi er heldige)

0 0
07-01-2011 09:09:08

Om den telefon så fik 5 stjerner, så ville jeg ikke nærme mig den med en ildtang. Jo den er fin at se på, men det var/er Xperia X10 også. Jeg vil vædde med, at det bliver samme historie som sidst.

Man kan nok høre, at jeg er skuffet over X10, som jeg nu har haft i et år(er der virkelig gået så langt tid!). Men jeg tror mange X10 købere har det som mig og SE får svært ved at overbevise dem om at give Arc en chance. Men nu må vi se hvor loyale folk er:-)

Man kan vel også håbe på, at SE har lært af deres fejl ved X10, men jeg tvivler på det.

0 0
JB 06-01-2011 18:25:23

Der er tre nyheder fra i dag, med grundlæggende det samme indhold om SE Arc - bare skrevet af tre forskellige skribenter... Snakker i slet ikke sammen på redaktionen?

0 0
Mobilsiden 07-01-2011 09:37:27

Vi snakker sammen på redaktionen jo :-) Men denne her er en opsamling på specifikationerne... Og den May Frederiksen havde lavet var en "nyhedsartikel" om den var offentliggjort...

0 0
06-01-2011 19:03:13

Man kunne også vente i 4 måneder og så samle alle nyheder om en mobil i en kæmpe artikel. Så kunne vi også nøjes med at kigge på siden en gang om ugen :D

0 0
Benjamin Jensen 06-01-2011 17:22:21

Er det bare mig, eller er ram ikke det samme som lager?

Der bliver jo kun lagret midlertidig data i hukommelsen, mens apps bliver lagret på ekstern hukommelse.

Sådan har det i hvert fald altid været på alle mobiltelefoner (uden android), alle pc'er og mac. Ja, jeg kan ikke rigtig komme på noget medie der ikke gør det sådan.

Android er vel da ikke så dumt lavet, at man loader en hel del apps i den interne hukommelse ved opstart? Eller for den sags skyld at lagre det i den interne hukommelse - for det er da endnu dummere.

2 spil på min Iphone ville jo fylde hele den interne hukommelse på en android telefon.

0 0
Mr. M 06-01-2011 18:22:20

Jo systemet er så dumt at de programmer som ikke er udviklet til at kunne flyttes på SD kort, fylder i den interne lager.
Der er så rigtig mange udviklere af android apps der nedprioritere de kunder der kun har lille intern hukommelse som på Htc desire, da de fleste nyere tlf har min 8GB intern lager.
Derfor er det hul i hoved at Sony Ericsson laver det stunt med 512MB i internt lager.
Blev selv virkelig træt af min desire alene pga dette problem.
Jeg kunne næsten ikke installere noget uden at den hele tiden sagde mangler lagerplads.

0 0
Mobil SUPER User 07-01-2011 20:48:42

Det er sådan med de fleste store spil at man downloader en lille apk. på 2-3 mb og når man så går ind i spillet downloder den alle de store filer til sd kort.

Og når du f.eks skriver 8gb intern snakker du vel om Samsung G og de 8 gb er et "internt" sd kort og det er ikke den samme hukommelse som den man installere apps på.

0 0
06-01-2011 19:02:06

Jeg bliver altså lige nødt til at rette dig, da du er galt på den. Internt lager er ikke det samme som RAM. Det er bare som regel "hurtigere" hukommelse end et hukommelses kort, og ja begrænset af størrelsen/prisen....
Ekstern hukommelse er det vi også kalder for hukommelses kort...

0 0
Benjamin Jensen 06-01-2011 18:30:06

Jeg skal lige forstå det her rigtigt, for jeg tror jeg misforstår det.

På de gode gamle Nokia telefoner, som f.eks. min N95, var der omkring 100 mb intern hukommelse, og så kunne man putte et sd kort i. Men de 100 mb er jo ikke ram hukommelse - det er jo bare en form for intern hukommelse til telefonnr mv. Derefter er der jo ram og cpu ved siden af.

Jeg går også ud fra det er sådan på Desire mfl. ?

0 0
Mr. M 06-01-2011 21:10:09

For at sætte det hele på plads.
RAM er til at gøre telefonen kan køre hurtigere jo flere der er.
Den interne hukommelse er til at gemme programmer på (ligger på tlf)
Det samme med den eksterne hukommelse som typisk er Micro SD kort.

Problemet er at på android kunne man før 2.2 ikke installere programmer på andet end den intern hukommelse som var omkring 128MB (Htc desire)
Så i takt med at programmerne bliver opdateret og fylder mere så er der mindre plads på den interne hukommelse til programmer der ikke kan overføres til SD kort.

Man kan selvfølgelig altid bruge SD kortet til at gemme billeder, video mm. uden problemer.

Håber det reder trådene ud for dig ;)

0 0
Benjamin Jensen 07-01-2011 02:10:22

Nikolaj har ret.

Desuden gør flere ram ikke din telefon hurtigere. Det er cpu'en der gør det ;) Men for få ram, kan sløve en telefon hvis der ikke er nok af den.

Men det er jo helt godnat, hvis programmerne tvinges til at blive installeret på den interne telefon hukommelse.

Så sidder man og spekulere på hvordan sådan en telefon kan blive årets mobil. Jeg ville sgu rive håret af mig selv i irritation hvis jeg havde sådan en tlf. :(

0 0
Nikolaj 06-01-2011 15:37:53

Hvor mange ram har den? Og hvad med processoren?

0 0
Kristian 06-01-2011 16:10:06

"motoren" i telefonen er en 1GHz Qualcomm Processor.

0 0
Jesper Søgaard 06-01-2011 14:07:53

1) Sony Ericsson har ikke det bedste ry når det kommer til Android-mobiler. X10 har været en frygtelig oplevelse for brugerne.

2) 512mb intern hukommelse er for lidt. Android platformen bliver hele tiden udvidet og der findes stadig mange applikationer der ikke kan flyttes til SD-kortet. I øvrigt så lægger alle apps en mindre portion data på den interne hukommelse. SE burde have lært af fadæsen fra HTC Desire.

Jeg vil dog sige at telefonen virker rigtig lækker både i design, størrelse, og specs. Der skal desværre meget lidt til for at en telefon ikke bliver et hit og jeg kan frygte at de 512mb intern hukommelse kan være netop det der ødelægger det.

0 0
Thor 07-01-2011 08:35:25

512mb er rigeligt det gælder bare om at udnytte det, jeg har en desire selv og jeg er SUPER glad for den, jeg har over 100 apps på den nu, hvis man gidder at sætte sig ind i root, customroms og custom Hboot, så kan man gøre det arbejde færdigt som htc ikke gjorde selv, jeg er ikke den store tilhænger af htc sense, derfor køre jeg oxygen 2.0rc6 som min rom (gingerbread AOSP), jeg har fået ændret data partentionen så jeg har 337mb dedikeret til apps :)

0 0
Jesper Søgaard 07-01-2011 08:39:24

Aaarh.. Det holder ikke helt, Thor. Du mener vel ikke at man kan forvente at brugerne skal ind og rode i telefonens ROM for at kunne bruge den?

0 0
BE 07-01-2011 17:25:51

Helt rigtigt Jesper.
- Glemmer du ikke at det Thor skriver er noget for alle og enhver?
Nå, jeg er måske lidt ironisk!

0 0
06-01-2011 16:44:07

Derfor må den heller ikke koste det samme som tidens topmodeller, for det er den ikke.

0 0
Ottomand 06-01-2011 14:31:44

Jeg er fuldstændig enig. 512mb intern hukommelse er bare ikke godt.

0 0
06-01-2011 13:48:35

Hvis xperia arc lever op til forventninger, så er det vel rimeligt at sige at xperia er den mobil xperia x10 burde have været. Dog er det vigtigt at den ikke bliver alt for dyr. Hvis den kommer til at koste 5000kr så skal den konkurrere med LG optimus x2(som også er godt designet) og Nexus S. Hvis Xperia Arc kan holde en pris på 4000 til 4500kr så vil det være fint.

Desuden bliver det spændende at se om der kommer en en xperia arc mini, den kunne muligvis få potentialet til at blive årets mobil 2011.

0 0
Thor 07-01-2011 08:36:17

det gør der da nok også, måske bliver det den her ? http://www.engadget.com/2010/12/29/another-sony-ericsson-android-leaked-in-china-successor-to-the/

0 0
Christoffer 06-01-2011 13:26:54

glæder mig til at se jeres test af Xperia Arc kunne være dette blev min først SE telefon.

0 0
Mobilsiden 06-01-2011 13:28:37

Vi glæder os også til at teste den :-)

0 0