Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Xperia Arc S - ny turbo-Android med 1,4 GHz

Xperia Arc S - ny turbo-Android med 1,4 GHz

Sony Ericsson Xperia Arc S er en turbo-version af Xperia Arc. Selvom smartphonen virker sej, er der ikke meget nyt.

Det er kun godt ni måneder siden vi modtog pressemeddelelsen om Sony Ericssons comeback-smartphone Xperia Arc. Nu fortæller Sony Ericsson, om en efterfølger der snart er på vej.

Navnet er Sony Ericsson Xperia Arc S.

Smartphonen beskrives som "den hurtigste mobil til dato fra producenten". I forhold til Xperia Arc loves der 25 procent hurtigere kameraopstart og 20 procent hurtigere rendering af websites.

Hemmeligheden er processoren på 1,4 GHz fra Qualcomm (model Snapdragon MSM8255). Det er samme model som sidder i den originale Xperia Arc, hastigheden er blot 1,4 GHz fremfor 1,0 GHz.

Ikke mange nyheder

Udover processoren er der stort set ingen nyheder at komme efter.

Det er stadig et 8 MP kamera med sensortypen Exmor R, en skærm på 4,2 tommer (480 x 854 pixels) og styresystemet Android 2.3 Gingerbread, som sidder i mobilen.

Der er dog introduceret en "3D sweep panorama"-funktion, der gør det muligt at fange 3D sweep panorama billeder og vises ved at koble mobilen til et 3D TV med et HDMI-stik.

I nogle lande, dog ikke Danmark, kommer Xperia Arc S med "Music Unlimited" og "Video Unlimited" som giver adgang til hhv. 10 millioner sange og de seneste Hollywood blockbuster film.

Mobilen kommer i farverne "Pure White", "Midnight Blue", "Misty Silver", "Gloss Black" og "Sakura Pink" i fjerde kvartal i år. Prisen er endnu ikke oplyst.

Specifikationer på Xperia Arc S


- Processor: 1,4 GHz Qualcomm Snapdragon MSM9255
- Skærm: 4,2" (854 x 480 pixels)
- Vægt: 117 gram
- Mål: 125 x 63 x 8,7 mm.
- System: Android 2.3.4 (Gingerbread)
- Kamera: 8,1 MP
- FM Radio
- Hukommelse: 320 MB + 8 GB microSD-kort i salgspakken
- Standbytid GSM / 3G: 460 timer / 460 timer
- Taletid GSM / 3G: 7 t 25 min. / 7 t.35 min.
- Facebook Inside Xperia

Læs også:
- Web-TV: Xperia Arc den bedste i lang tid
- Billeder taget med Xperia Arc

Sony Ericsson Xperia Arc S.
Sony Ericsson Xperia Arc S.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
blackknightdk 04-09-2011 16:41:51

Er alrv hoppet fra android køre bare ikke flydende kræver alt alt for meget power, derimod er win7 min nye mobil, aldrig har jeg oplevet et så lækkert os og det køre total flydende , kan kun anbefale dem til alle, :-)
Ja app store er ikke super endnu osv, men husk det tog 1 år inden google åbnede for betalingsting herhjemme.

mvh an super glad win7 bruger.

0 0
SJN80 03-09-2011 12:51:29

Selve telefon ser da rigtig flot ud, ingen tvivl der.
Men forstår simpelthen ikke Arc's design mht jack i siden?. Det må da være vildt belastende at få den op ad og ned i lommen med jackstikket i? For mig virker det ret ulogisk.

0 0
David 03-09-2011 18:34:07

http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-ericsson-mw600-23191p.html?gclid=CKaV7bnAgasCFUyHDgodCh9Zyw

Jeg har hørt at mange løser problemet med denne fætter, det smarte er at du kan sætte din egne høretelefoner i, og lyden er rigtig god, man kan ikke høre at det er ikke er kablet, og så får man jo oven i købet mere mobilitet :)

0 0
Thomas Nygaard 01-09-2011 10:53:23

Og det det er så nu jeg kommer til at tænke over, om det egentlig ikke burde være muligt "bare" at lave en opdatering til den allerede eksisterende telefon? Jeg mener, når man kan ændrer kamera kvaliteten fra normal til HD kvali, så burde man vel også kunne ændre på processoren via en opdatering? :)

Svar gerne på det her ^^

0 0
BallonPedro 01-09-2011 12:02:17

Synes også det virkede lidt underligt de kunne det med en opdatering på X10, det samme gjorde de med multitouch.

Dog er den eneste forskel vist den nye CPU, for f.eks. det med 3D foto kommer til den nuværende Arc med 2.3.4 opdateringen i Oktober.

0 0
Nygaard 01-09-2011 10:34:53

Jeg havde også håbet på en DC, så havde jeg måske været interesseret i telefonen..

0 0
BallonPedro 01-09-2011 05:20:06

Æv, blev lige glad da jeg læste der kom en ny fra SE, men det er uden dual core :(

Det eneste rigtige at gøre var at gøre som f.eks. Samsung med GS2 at love 1GHZ og så smide 1,2 GHz i ved lancering. Her kunne SE love 1,4 og så ændre det til dual core lige inden :)

Har selv en Arc og den er perfekt, eneste minus er f.eks. i billedegalleri at det tager lidt tid for at "rendere" billederne ordentligt.
Havde derfor håbet på der snart kom en hurtigere mobil fra dem, da min snart er ved at være 6 mdr. og de så er tid at få skiftet mobil :)

0 0
Katron 01-09-2011 15:10:57

Det der med billedgalleriet er ikke processorens skyld. Det er et Android problem.
Skal du løse det, skal du have et high speed memory card.
Det medfølgende card er slet ikke hurtigt nok, og dem fra t-hansen er ikke meget bedre.

Samsung GS2 og HTC sensation bliver vist leveret med hurtige microkort, da problemet også har været på deres tidligere modeller.
Husk at din mobil aldrig er hurtigere end hukommelsen tillader.

0 0
BallonPedro 03-09-2011 10:37:40

Okay, det havde jeg slet ikke lige overvejet. Men det er selvfølgelig logisk nok.

Bruger selv en helt anden class sd kort til mit spejlrefleks, netop pga. hastigheden på kortene :)

Så kan man så undre sig over hvorfor SE ikke bruger hurtigere kort i en mobil som skulle vores deres flagskib, hvis andre producenter f.eks. gør det.

0 0
Cebastian 01-09-2011 01:10:23

For den sags skyld 1,5 dual? anyone? :) Ikke for noget (negativt, hatten af for de flotte anmeldelser), men er sony e ikke lidt bagud?

0 0
Katron 01-09-2011 15:21:04

Hmmm, har man glemt hvad dualcore betyder??

1.2 DC er jo bare en 2 kernet processor med 600 Mhz på hver kerne.

I en enkelt jobudførelse vil en 1.4 Ghz SC være en del hurtigere end en 1.2 DC.

DC'ens force er at den ikke behøver bruge strøm på den fulde kapacitet, ved en simpel jobudførelse, her nøjes den bare med den ene lille kerne på 600 Mhz.

DC'ens virkelige force er multitasking, men mig bekendt, kniber det stadig med udviklingen mellem Android og app udviklere, i at udnytte denne funktion fuldt ud.

0 0
David 02-09-2011 17:25:40

katron.. begge kerner kører med 1,2GHz.. Det er dog rigtigt at man skal skrive sine programmer til at udnytte at flere tråde kan køre parallelt, det kaldes multiprogrammering. Dog kan moderne kompilere selv finde ud af at optimere programmer til at køre på multikerne processorer. Hvor har du dog fra at de kører med halv frekvens på kernerne?

0 0
Schmirinoff 01-09-2011 18:29:57

Hvad snakker du om? Hver kerne er clocket til
1.4 ghz

0 0
Kristoffer 31-08-2011 23:43:30

Xperia Arc S og Galaxy S Plus, er det den nye trend at tage sine forrige modeller og gøre dem kraftigere for så at relancerer den?

0 0
x