Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Xperia S er landet på redaktionen - testen er i gang

Xperia S er landet på redaktionen - testen er i gang

Den første Xperia-telefon fra Sony er på vej ud til butikkerne, vi har netop modtaget et eksemplar på redaktionen så nu er testen i gang.

Sony Mobile har snart den første telefon ude i de danske telebutikker. Telefonens navn er Xperia S og telefonen har været kendt i offentligheden siden CES messen i Las Vegas, som fandt sted i januar måned.

Det er ligesom de øvrige Xperia-telefoner Android, som er styresystemet. Xperia S kommer med Android 2.3.7 (Gingerbread), men der loves en opdatering til Ice Cream Sandwich i løbet af andet kvartal 2012.

Foruden det er telefonen udstyret med et 12 megapixels kamera, 1.5 GHz dual-core processor, NFC og meget andet. Du kan se flere specifikationer her.

Xperia S er netop landet ved Mobilsiden.dk og vores test er nu godt i gang, så er der noget bestemt du ønsker svar på så skriv i kommentarfeltet herunder.

Det første vi har oplevet, er at opsætnings-guiden er yderst velfungerende, og på SMS-tastaturet, er smiley-knappen helt fremme på ’den første side’.

Du kan altid finde de dagsaktuelle priser på Xperia S på Mobilpriser.dk.

Opdatering: Læs testen af Sony Xperia S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 11-03-2012 12:26:42

Hej Mobilsiden.
Designet ser rigtig godt ud på den nye model fra Sony, men synes i den føles for stor at have i hånden, nu da deres nye designstil med NXT-serien har den detalje med den gennemsigtige bar forneden? Altså føles mobilen større end den i virkeligheden er?

Jeg har også hørt touchknapperne er lidt drilske, og sidder for tæt på skærmen, syn's i også det?

Mvh. Jacob :)

0 0
John 11-03-2012 13:39:59

Jeg legede med den i fredags. Touchknapperne under skærmen er ret trælse. Jeg oplevede flere gange at den ikke reagerede når jeg trykkede på en af touchknapperne. Ikke nogen katastrofe, men flere gange måtte jeg trykke igen før der skete noget. Man skal og lige vænne sig til, at det ikke er ikonerne på den gennemsigtige bar, men den små knapper man skal trykke på, og dem skal man altså ramme ret præcis.
Skærmen er god, og tekst står virkelig skarpt. Farverne er også gode, men dog ikke helt på niveau med gode IPS-paneler som fx i iPhone 4. Men den er absolut godkendt.
Det er ikke den mest behagelige telefon at have i hånden, men det er oplevet værre :)
Generelt kører Android ganske godt. Det er ikke lige så flydende en oplevelse som iOS og WP7, men det har jeg alligevel til gode at opleve på nogen Android-telefon, og vi befinder os i den bedre ende her. Det bliver spændende at se hvor længe Sony er om at få sendt ICS ud til den.

0 0
TechnoSmølf 11-03-2012 14:35:39

Jeg har haft den siden torsdag, og med en lille forsinkelse på at tage den i brug, grundet der skal bruges micro sim-kort, hvilket jeg ikke har kunne se skrevet nogen steder.

Det er korrekt at "knapperne" kan drille lidt. Tror de er meget følsomme og det gør man skal ramme dem meget præcis, hvilket er både godt og skidt.

Hvad antennen angår jeg ikke ikke kunne dræbe signalet overhovedet.
Designet minder meget om X10'ern også på den måde den ligger i hånden.

Jeg har ikke oplevet at den lagger eller halter nogen steder, set i lyset af at jeg har skiftet fra Arc'en, så når man går ind i fotoalbumet, så loader den billederne med utrolig god hastighed.
Kameraet er hurtig, 2 sek så har man taget et billede fra standby. Super fedt...

0 0
Jacob 11-03-2012 19:25:43

Mange tak for de hurtige svar, det bliver spændende at se den i virkeligheden. For mig lyder det som om den er klart vær at kigge på, nu må vi se hvad Mobilsiden.dk synes om den ;).
Og igen mange tak for de hurtige svar! :D
Mvh. Jacob

0 0
Søren Jenss 11-03-2012 10:58:03

Hvordan er skærmkvaliteten i forhold til konkurrenterne.H

Hvor hurtig er dual-core processeren i forhold til Querd-core.

Hvordan føles softwaren. Går det glat og hurtigt, og er der fx nogle mindre fejl. (Bugs)

0 0
Chris 09-03-2012 16:24:36

Jeg kunne godt tænke mig at vide om antennen er bedre end i Iphone 4. Har selv Iphone 4 og den er elendig, mildt sagt. Der har været meget fokus på Nokia's gode antenne egenskaber i Lumiaen eller N9(husker ikke hvilken). Kan Xperia S på nogen måde hamle op med dette?.

0 0
Kevin 05-03-2012 12:36:30

Ærgeligt jeg ikke nåede at læse testen , men jeg kunne ikke vente da Telmore lige nu har åbnet for salg så jeg har købt den og får den senest torsdag.

Har en Nexus nu men glæder mig til at få den Sony,

0 0
Sven A. 04-03-2012 19:36:37

Kan ikke helt se om det er LTE/4G på telefonen?

0 0
KhalidH 04-03-2012 16:56:36

Hvor lang tid kan den holde?

0 0
Per Hansen 04-03-2012 14:09:39

Hvor meget hukommelse er der til apps - min Desire har for lidt?

Batteritid ?

Kamera - billedkvalitet? - Hurtighed? - opstart?

0 0
Henrik 04-03-2012 10:29:59

Kommer den med Video Unlimited og Music Unlimited i danmark?

0 0
Henrik 04-03-2012 10:06:27

Og selvfølgelig, har den en velfungerende browser?

0 0
Henrik 04-03-2012 09:58:18

Følger der nogle gode hovedtelefoner med telefonen, eller skal man ud og investere i noget bedre?

Jeg bruger meget min telefon til at høre musik, så hvordan er musikkvaliteten generelt gennem hovedtelefonerne?

0 0
Jonatan 04-03-2012 12:46:13

tænker på det samme ;)

0 0
Thomas 03-03-2012 15:07:12

Kan i ikke komme ind på noget omkring sms´delen, hvordan den er er skrive med og hvordan ordbogen er osv...

0 0
mathias rasmussen 03-03-2012 12:11:17

den mobil jeg har nu bruger alm. sim-kort jeg har læst at Xperia s bruger micro-sim.Betyder det at jeg ikke kan bruge mit nuværende sim-kort?? Måske et dumt spørgsmål, men vil godt have svar på det INDEN jeg køber den :)

0 0
John 03-03-2012 09:15:30

Da det trods alt også er en mobiltelefon, vil jeg gerne høre lidt om lydkvaliteten under samtale. Er lydkvalitenten høj, klar og tydelig, så man også kan føre en samtale når man går ved eksempelvis en trafikeret vej?
Lyden via hovedtelefonudgangen. Er den god, eller har de lavet en Lumia 800 :)
Dens evne til at holde en stabil forbindelse, også hvis dækningen ikke er optimal. Her synes jeg fx Lumia 800 scorer højt, mens flere af de Android-telefoner jeg har haft, har været skuffende på det punkt.
Batteritiden plejer I at kommentere på, men er også et must.
Ellers plejer I normalt at komme rundt om det meste.

0 0
Hassan 03-03-2012 00:52:43

Såvidt jeg ved, har sony meldt ud, antennen vil en del af det gennemsigtige plastik. Ret mig endelig, hvis er galt på den.
Det bliver interessant, om et bestemt greb vil påvirke antennesignalet.

0 0
Morten 02-03-2012 23:09:04

Jeg tænker over hvor hurtig processoren egentlig er og om det virkelig gør den store forskel om det er single eller dual core processer

0 0
Bendy 02-03-2012 23:03:24

hvor skarp er skærmen i forhold til samsung galaxy 1 og 2 ,for skærmen på arc var meget tåget så håber da den er meget bedre

0 0
Martin 02-03-2012 20:26:07

Er det gorilla glas eller er det helt alm glas, ligesom på den gamle arc

0 0
Kevin 02-03-2012 20:11:35

Hvordan er den ? i forhold til en Galaxy 2

0 0
Jonatan 02-03-2012 19:26:56

virker den klodset, og hvordan er internetoplevelsen?

0 0
schmidt 02-03-2012 18:17:37

Glassnos/GPS locker den hurtiger på nu da har flere satteliter og finde:)?

0 0
Kim F. 02-03-2012 18:02:00

Jeg vil gerne have at i tester hvor lang tid man kan optage video i fuld HD, med det Flashcard der følger med ligledes hvis muligt med et større kort i, da jeg skal bruge det til at optage videoer med, og også optage kvaliteten sammenlignet med alm kompakte videokameraer.

0 0
Bo Cramer 02-03-2012 17:33:22

Jeg forsøger at finde ud af om der er LED lys der blinker hvis der kommer en sms eller mistet opkal, i den gæmensigtige plastig neders på telefone ? Jeg har set at der er lys når man tænder for telefonen. Hvis den blinker ved sms besked, forsætter den så med at blinke til jeg har læst sms beskeden ? Og kan jeg se forskæld på om det er en sms eller nogen anden form for Notifikation ?

Det evigt tilbagevendend med Android = Batteritiden, kan i relatere batteritiden op i mod Arc ? Der skulle være en helt ny type af oplader som reducere opladnings tiden med 50%, kan i bekræftige det ?

Hilsen B.C

0 0
Bendy 02-03-2012 23:04:52

du kan se en farve ved mistet opkald og en anden farve ved sms

0 0
Lindberg 02-03-2012 13:53:42

Det er altså en brøler at smide en high-end android mobil på gaden idag uden ICS. Min erfaringer med opdateringer på Android er alt for dårlig til jeg vil satse på forbedringer i fremtiden.

0 0
Bo Cramer 02-03-2012 17:54:24

Nu behøver det jo ikke at være en fordel med at være først ude med en opdatering, en eller to månder lægre tid gør mig ikke noget, bare at det så køre som det skal nå det så kommer.

0 0
02-03-2012 15:43:32

Problemet er bare at lige netop denne model har været under udvikling længe(fra før ICS blev frigivet). Dens to "søskende" har jo ICS... Det tager jo desværre tid at skifte fra 2.3 til 4.0...Hvilket div. artikler og debatter allerede har været inde på.

0 0