Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Xperia X10 mini pro er pakket ud

Xperia X10 mini pro er pakket ud

Mobilsiden.dk anmeldte Xperia X10 mini til topkarakter - og dengang var der flere af jer der var interesseret i Xperia X10 mini pro. Den er netop landet på kontoret og klar til test.

Forventningerne til Xperia X10 mini pro er store, ikke mindst fordi den "almindelige" Xperia X10 mini fik topkarakter her på Mobilsiden.dk.  

Xperia X10 mini og mini pro er identiske på rigtigt mange måder, men X10 mini pro har et fuldt QWERTY-tastatur, som "skydes" ud. Det gør telefonen er lidt større end X10 mini'en i de fysiske dimensioner.

Og vægten er øget med 32 gram i forhold til Xperia X10 mini, hvilket betyder, at pro'en har en vægt på 120 gram. Dog stadig mindre end storebroderen Xperia X10.

Ellers kører den Android 1.6 ligesom de andre X10 modeller fra Sony Ericsson, hvor der dog allerede nu er opgradering til Android 2.1 på vej. Ligesom der selvfølgelig også er Timescape, der samler al kommunikation i ét.

Forventningerne er høje til Xperia X10 mini pro, og tiden vil vise, om den større vægt har nogen betydning for vurderingen. Ligesom vi ser nærmere på om QWERTY-tastaturet er en fordel eller ej.

Testen er i gang! Følg med her på Mobilsiden.dk. Vi ser bl.a. på, hvor pro-udgaven adskiller sig fra X10 mini'en.

X10 mini pro kommer i farverne sort og rød på det danske marked.

Læs mere:

Sony Ericsson X10 i Mini og Mini Pro udgave

Android 2.1 opgraderinger til X10'erne på vej

Video: De første indtryk af Sony Ericsson Xperia X10 mini

Sony Ericsson X10 mini - lille mobil med stort format (mobiltest) 



Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

rallebabs 04-08-2010 20:40:42

Jeg har fået mini pro, men på slide tastaturet er der ikke ÆØÅ, jeg går ud fra den kommer fra tyskland. Jeg er ligeglad med jeg ikke fysisk kan se knapperne, bare de virker når jeg trykker.
HJÆLP!!!!

0 0
BSG 04-08-2010 22:37:13

Har du prøvet at holde f. eks. a nede nogle sekunder? :)

0 0
rallebabs 05-08-2010 18:14:56

Haha, ja den er også prøvet.

0 0
Henrik K 09-07-2010 12:19:00

Jeg har bestilt ved 3 og venter utrolig spændt... Lidt FOR spændt, kom nu med den mobil!!!

Det lader til det er de fleste selskaber, som venter levering på SE. Pænt irriterende!

0 0
morten79 02-07-2010 14:35:02

Har lige modtaget en mail fra Call me idag at de har problemer med at kører ordre igennem pga systemskifte og de håber på at kunne køre ordre igennem snarest øv øv. Så er ikke sikkert de levere min x10 pro foreløbelig øv øv.

0 0
mike_wendelin 04-07-2010 18:51:57

har lige fået den samme mail mega nitten...

0 0
morten79 01-07-2010 16:45:47

Ja og man skal nok regne med der går 8-10 hverdage. Bestilte min sidste Fredag og har stadig ikke fået bekræftelse på at den er sendt.

0 0
mike_wendelin 01-07-2010 14:27:05

jeg har lige bestilt x10 mini pro hos call me.jeg glæder sindsygt til jeg modtager den leverigstid 8-10 dage lidt trist..

0 0
30-06-2010 23:09:03

Jup; så datoen da jeg postede :-)

0 0
30-06-2010 13:12:23

Der er en udendansk test hér:

http://kortlink.dk/7w5h

Man kan pille batteriet ud af Mini Pro modsat Mini'en

0 0
Martin 30-06-2010 16:59:14

Nævnte link er ikke en test, men en foromtale fra marts.

0 0
Mobilsiden 30-06-2010 14:00:58

Det kan man nemlig :-)

0 0
DanielP 30-06-2010 10:32:42

Kan ikke vente!!! :oP

Og er der nogen der har prøvet pro'en - Hvordan syntes i tastaturet fungerer? :o)

0 0
Queenspark 30-06-2010 22:50:46

Hej DanielP
Jeg har også ventet i spænding på anmeldelsen, men kapitulerede for 2 dage siden og bestilte pro'en:-) Har trevlet mig igennem alverdens info om mini'en og da jeg så fandt en anmeldelse med førstehåndsindtryk fra da pro'en blev lanceret tilbage i februar.... Har en idé om, at den da ikke kan være helt tosset når anmelder tilbage ifebruar om en PROTOtype siger at tastaturet virker sindsygt godt (eller noget i den retning)...

0 0
01-07-2010 01:36:01

Hér er hvad der står om knapperne i den foromtale jeg linkede til:

"The keys may look tiny, but we like the well-spaced out and distinct tactile feedback of the buttons. It's a pity the spacebar doesn't click when you press it in the middle. Instead, the nubs beneath are on the two ends of the bar."

0 0
30-06-2010 23:11:33

"Har en idé om, at den da ikke kan være helt tosset når anmelder tilbage ifebruar om en PROTOtype siger at tastaturet virker sindsygt godt (eller noget i den retning)... "

Link? :-)

0 0
Queenspark 01-07-2010 00:04:20

Pyh ha - er en klovn til det her, for kunne lige pludselig ikke finde klippet.... nå men hvis du klikker på "søg" og skriver "xperia x10 mini pro" og vælger videoen. Håber det lykkes for dig - ellers sig til. Så må jeg lige finde mig en med forstand på comp. der kan vise mig hvordan man linker :-)

0 0
Mobilsiden 01-07-2010 00:09:21

Linket er her: http://www.mobilsiden.dk/?aId=10800

Vi prøvede en tidlig prototype tilbage på Mobile World Congress - det er det klippet viser :-)

0 0
01-07-2010 01:29:22

Ok tak :-)

0 0
Mobilsiden 30-06-2010 11:03:24

Anmeldelsen er bestemt ved at nærme sig - håber på den kommer på fredag...

0 0
DanielP 30-06-2010 12:04:46

Det lyder virkelig godt :o)

0 0
Mobilsiden 30-06-2010 13:07:29

Dejligt at høre :-)

0 0
30-06-2010 09:34:48

Hej

Understøtter android 1.6 også mailkonto fra f.eks. Yahoo, hvis man nu ikke lige bruger g-mail?

0 0
30-06-2010 23:28:05

Ved ikke; men det er hurtigt at oprette en gmailadresse (og evt videresende til dén)

0 0
jesper w 28-06-2010 20:27:06

Til danielp. Der er mulighed for at skrive små tekster og du kan jo også skrive en gmail og mail til dig selv så har du den jo på din pc.

Mener der er udviklet en del gps programmer til android desuden så er det jo google maps. og det er ved at blive udviklet til stemmestyring alla alm gps. du kan også søge m søgemaskine så vil du nok få en del svar på flere spørgsmål du har. :O)

0 0
DanielP 28-06-2010 15:08:37

Jeg kan næsten heller ikke vente på anmeldelsen. Jeg har med interesse læst anmeldelsen af Xperia X10 Mini, og glæder mig til at hører om tastaturet er godt og brugbart.

Kunne godt tænke mig at hører med hensyn til ÆØÅ tasterne, hvor de er, og hvordan de fungerer?

Jeg er helt ny til Android-mobiler, så bær over med mine spørgsmål:

Jeg er interesseret i at hører er om der findes simple office-lignende programmer til denne mobil, altså til simpel tekstskrivning, der efterfølgende kan overføres til computer. Er det noget der findes?

Og så er jeg meget interesseret i GPS-funktionerne. Er der nogen der ved om man kan få et program der har stemme-guide, alla alm, GPSer?

Og til sidst... Timescape-funktionen, fungerer den præcis lige som den store Xperia, med en stream til det hele, plus opdelt i sms, mail, facebook, twitter, o.s.v... ?

0 0
Ulf Overbeck 29-06-2010 15:46:04

På den jeg prøvede var æøø selvstændige knapper på tastaturet. De lå på de knapper hvor , . og ' er på billedet foroven.

Legede lidt med gps delen, og der var stemmestyring med. Har set på nettet at man også kan købe en bilholder til den.

0 0
DanielP 30-06-2010 10:29:08

@Ulf: Lyder godt med GPSen :)

På min nuværende SE P1i er der et lille program der hedder quickoffice, som jeg har været meget glad for at bruge til noter, der kan man skrive løs i txt format og så kopiere dokumentet ind på computeren og åbne det i office, derfor jeg er ude efter om der er noget tilsvarende til android. - Men ellers en god ide at bruge -mailen til det :)

0 0
janni 28-06-2010 08:26:52

er i bange for at jeres nye mobil får ridser, så kan jeg klart anbefale iSHIELD et tyndt lag plastik til at sætte på, jeg har selv købt det til min x10 og er rigtig glad for det, det kræver god tid at sætte det på, men når det er sat på og tørret er det faktisk næsten ikke til at se, nu er min x10 i hvid, og efter noget tid er plastikken altså blevet en smule beskidt, dette får min x10 til at se beskidt ud, men det er den ikke, og tager man plastikken af, vil min x10 være lige så fin som ny, uden ridser og klister fra plastikken. nogle er imod dette plastik, jeg vil ikke leve uden mit!
iSHIELD kan købes på http://www.ishield.dk/shop/frontpage.html

0 0
02-07-2010 01:24:06

Kan dét osse bruges på en slide-telefon?

0 0
Henrik K 29-06-2010 19:22:38

Lugter sgu af skjult reklame...

0 0
Martin 27-06-2010 14:35:39

Efter alt hvad jeg ved har min E71 også en skærm af plast (hvilket den blev kritiseret for af bl.a. Hr. Sonne fra So Ein Ding - men den står jo heller ikke Apple på den) men nu efter mere end et år uden hensyn af nogen art, har den ikke skyggen af en ridse. Så jeg tror det med plastskærm er et overvurderet problem.

0 0
Fleury29 27-06-2010 14:17:36

Det er en tft touch skærm og ikke capacitiv touch som på desire, så derfor er det af plastik..

Fordi tft funger på den måde med at det er noget som skal trykkes ind, altså trykket mellem det yderst skærm og så et lille mellemrum ind til næste lag så derfor skal skærmen laves af et material som kan bøjes ved let tryk..
Hvor mod ved capacitiv touch er trykket af finger den måler og mærker så derfor kan man godt have en skærm af glas som ikke behøver at bøjes meget lidt eller noget :)

Folk med TFT touch vil nok også mærke at de kan trykke deres skærm lidt ind hvis de prøver.. :)

korrekt mig hvis jeg er forkert på den :D

0 0
Anders 27-06-2010 18:30:34

Det er ikke helt korrekt :)..
Det er rigtigt at det er en TFT skærm, og at det ikke er det samme som en desire som fx. har en Amoled. Men dette har ikke noget med hvordan skærmen registrerer trykket at gøre.
Begge modeller har en capacitiv touch skærm, som registrerer trykket ved hjælp af den varme din finger afgiver. Dette er bl.a. også derfor at du ikke kan bruge en kuglepen eller neglene til at navigere rundt på hverken x10 mini eller Desire.
Den skærm som du beskriver er en resistiv touch skærm, som reagerer på det egentlige tryk på skærmen, og oftest vil en sådan skærm give en mere broget brugeroplevelse da den ikke reagerer helt ligeså hurtigt som den capacitive typisk gør :)

0 0
Anders 27-06-2010 13:57:50

Der er flere herinde der spørger om skærmen. Har haft både X10 Mini, og nu også X10 Mini Pro og den er lavet af plastic på begge modeller, det er som sådan fint nok, og den fungerer også fint i sollys, men det er et KÆMPE minus ved at den er lavet af det plastic som den er. Den bliver ridset EKSTREMT let. Så til jer som anskaffer jer sådan én, husk for guds skyld at smide det screen protection som Sony Ericsson smider med i kassen på telefonen. Ellers er den ridset på få dage.

0 0
Schjiskywuzz 27-06-2010 01:41:42

Jeg har godt nok ikke Pro'eren, men X10 mini. Skærmen er ikke pissegod i sollys, men bestemt brugbar. Skærmen er af plastic (er jeg ret sikker på) men ud over det, er det en helt kanon telefon. Jeg er ikke sikker på, jeg ville bytte størrelse + vægt ud med et QWERTY tastatur, det fungerer ganske fint på mini'en.

0 0
Peder Alipio Thurøe 26-06-2010 21:52:35

Er skærmen lavet af plastik eller af glas???
Det må være plastik til den pris,eller hvad!!

0 0
Ulf Overbeck 26-06-2010 23:07:45

Jeg ved ikke rigtigt hvad den er lavet af, det vigtige er vel at man kan se igennem, eller hvad?

Ud over det, kan jeg fortælle at på pro'en, kan man tage batteriet ud, det kan man ikke på x10 mini.

0 0
26-06-2010 14:14:28

Jeg er lige som jer andre faldet for den lille x10 mini og har fundet en side hvor man allerede kan købe den nu.. siden er:
http://www.salgsbutikken.dk/shop/sony-ericsson-u20i-2704p.html

0 0
Fleury29 27-06-2010 14:08:45

Sendes den så også med det samme? :P Eller skal man hente på release date? :)

0 0
Henrik K 26-06-2010 12:56:05

Er lige ved at gå ud af mit gode skind af spænding på anmeldelsen. Jeg har netop solgt min SE C901 Greenheart, kun med henblik på at få fingerne i en mini pro. Jeg stod i TDC og legede med mini'en den anden dag, og jeg syntes selv den var imponerende. Det kan derfor kun blive endnu bedre med qwerty..

0 0
BSG 26-06-2010 12:18:52

Spændende for folk som vil have en god touch mobil med android og tastatur :)

0 0
Peder Alipio Thurøe 26-06-2010 12:13:05

Hvordan er skærmen i solskin??

0 0
Queenspark 26-06-2010 00:42:44

Måske en mindre detalje - men kommer den ikke i perlehvid i Danmark? :-)

0 0
Ulf Overbeck 26-06-2010 11:28:57

I følge SE hjemmeside kan man få den i sort rød og pearl white. Om den så kommer i alle tre farver i DK ved jeg ikke. Umiddelbart har jeg kun hørt om sort og rød. Der var kun sort i den pakke som jeg fik kig på, i x10 mini følger der vist altid to farver med.

0 0
Martin 25-06-2010 23:18:52

For et stykke tid siden returnerede jeg min HTC Desire efter nogle få dage fordi jeg ikke kunne slå mig til tåls med blot at have touchskærm. Jeg er vant til fysisk QWERTY fra min Nokie E71 som i øvrigt er en fantastisk telefon.

Allerede på det tidspunkt var der foromtale af Xperia Mini Pro, så derfor ville jeg hellere vente på denne eller evt. en anden QWERTY-model.

Nu afventer jeg så lige en egentlig anmeldelse, men jeg er ret tændt på Mini Pro :)

0 0
gielsgaard 25-06-2010 21:50:00

er de ikke på tastaturet direkte ?

0 0
Ulf Overbeck 26-06-2010 11:11:49

På den jeg prøvede var æøø selvstændige knapper på tastaturet. De lå på de kanpper hvor , . og ' er på billedet foroven.

Det eneste minus i forhold til tastaturet på min Touch Pro, er at der ikke er en selvstændig række med tal, men i stedet for at man skal trykke en funktionsknap og derefter et tal, kan man bare holde knappen med tallet inde et øjeblik, det virkede glimrende og var noget selv jeg fattede efter et øjeblik ;

0 0
Dennis Cato-Hansen 25-06-2010 21:09:32

Har lige surfet forbi Elelefanten idag, og de forventer den på lager allerede på torsdag den 1/7 :-)
og til den nette sum af 2295...
Jeg tror i kan finde mig i Elelefanten på torsdag ;-)

http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/mobiltelefon-uden-abonnement/U20IBLACKND/sony-ericsson-xperia-x10-mini-pro

0 0
Anders 25-06-2010 20:52:43

Har netop idag solgt min X10 Mini, for en pro'er :).. Er glad for min. Grundet den lille skærm på begge modeller, gør det en del at man ikke nødvendigvis skal have tastaturet på skærmen. Det + at det er så meget federe at skrive på et fysisk qwerty. Det spiller bare :)

0 0
Ulf Overbeck 25-06-2010 19:24:52

Jeg har været så heldig at få et smugkig på mobilsidens testeksemplar.

For at sige det kort, så har den fundet en køber i mig.

Den lange version. Har altid haft telefoner med qwerty tastatur, senest Nokia 6820 og HTC Touch Pro. Størrelsesmæssig er X10 mini pro kun en lille smule mindre end Touch Pro, skærmen er også en tand mindre, men ikke noget af betydning.
Legede lidt med lidt forskellige apps og navigationsdelen. Alt kørte meget flydende og super hurtigt, en stor forskel fra min "gamle" Windows telefon.

Jeg er ikke typen der skifter telefon hver 6 måned, har haft min Touch Pro i knap to år, og må sige at der virkelig er sket fremskrift på mobilmarkedet siden da. Det er ikke fordi min telefon er dårlig, X10 mini pro kan bare så meget mere.

0 0
johannes 25-06-2010 15:42:17

pris? (:

0 0
30-06-2010 23:16:51

Nu har Telmore den (kun i rød) til 2119,- kr. plus 45 kr. i fragt:

http://kortlink.dk/7w95

0 0
30-06-2010 23:22:02

Nå, var lidt for hurtig: "Kommer snart" :o)

0 0
Queenspark 01-07-2010 00:10:43

Hej igen

Jeg bestilte den hos Call Me for 2 dage siden - med lovet levering indenfor 8-10 dage. Så i dag at 3 får den senest i uge 28..

0 0
01-07-2010 01:40:11

Telmore er stadig billigere uden abb. - alt andet lige :-)

0 0
Mobilsiden 25-06-2010 15:52:46

Prisen bliver formentlig omkring 2500 kroner uden abonnement.
Du kan bl.a. se på de aktuelle priser forhandlerne på mobilpriser.dk har: http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&level=PB&search=1&upostnr=&x=43&y=19&textsearch=Sony+Ericsson+XPERIA+X10+mini+pro&A00630=&A00601=&priceinterval=-1&pricesort=-2&radioAbonnement=med&abonnement=-3&radioOffline=0&radioOnline=1

0 0