Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   YouSee TV app klar til Android

YouSee TV app klar til Android

Bredbåndskunder hos YouSee se TV på Android-mobiler og -tablets.

Sidste år lancerede TV-udbyderen YouSee muligheden for at se TV på iOS enheder såsom iPhone eller iPad, Nu er turen langt om længe kommet til Android enheder - dog kun i en BETA version.

Med den nye applikation får man adgang til op til 45 TV kanaler afhængig af ens TV-pakke, og applikationen giver også adgang til en udførlig TV-guide.

Alle YouSee kunder med både TV og Bredbånd kan benytte den nye applikation. Apllikationen kan hentes gratis på Google Play.

På nuværende tidspunkt kan følgende Android telefoner/tablets benyttes:

TELEFONER
Samsung Galaxy S
Samsung Galaxy S II

HTC Desire
HTC Desire S
HTC Desire HD
HTC Wildfire
HTC Incredible S
HTC Wildfire S
HTC Legend

SonyEricsson X10i
Xperia ArcS

LG LG-P990

TABLETS
Samsung Galaxy Tab 7.7
Samsung Galaxy Tab 8.9

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sven A. 01-04-2012 18:52:21

Jeg har prøvet yousee apps og har yousee der hjemme.

1) YouSee apps, giver mig ikke alle de kanaler jeg har der hjemme.
2) Kvaliteten er for ringe, selv om den kommer fra min egen linie. Jeg havde bedre kvalitet, da Telmore kørte beta-version af deres mobilTV, og det var på mobilens eget internet/3G linie.

0 0
Thomas Kristensen 01-04-2012 20:27:59

Det er helt normalt at du ikke kan se alle de TV kanaler du har derhjemme.
Sådan at det også med WebTV, det er kun omkring 70% af de kanaler man har, som kan ses via webtv

Det er et spørgsmål om rettigheder

Men det at det er i dårlig kvalitet, vil jeg give dig ret i.
Min 3 MobilTV er langt bedre kvalitet, og DR via web-browser er også bedre. Så måske de skal sætte bitraten op, tror ikke den køre mere end 200-300 kbps :(

0 0
Sigvardt 30-03-2012 15:48:50

Så mangler vi bare at os der har Home Trio og dermed TDC TV får samme muligheder.

Ufatteligt at TDC kan være så ekstremt langt efter deres eget datterselskab, som oven i købet kører på nøjagtig de samme servere.
Det ved jeg for da jeg skiftede fra ys til tdc ville den ikke acceptere mit login, da det allerede fandtes på serveren. Ved at lukke mit ys login kunne jeg pludselig godt logge på tdc....

Så TDC, se at få fingeren ud!!!

0 0
John 30-03-2012 16:38:26

Det skulle du da kunne med app'en "Mit TDC" i fx Google Play. Der kan du se tv-kanalerne fra Trio på din smartphone.

0 0
Sigvardt 30-03-2012 19:26:15

Det gælder kun for tdc mobilkunder.

Os der kun har bredbånd og tv hos tdc kan ikke anvende det, som yousee kunder kan med lign kundeforhold.

0 0
Ronni 30-03-2012 13:30:27

App´en virker også til den oprindelige Galaxy Tab 7,0 og Xperia Arc. Dog er kvaliteten noget tvivlsom.

0 0
Gert Hansen 30-03-2012 13:19:40

Jeg kan kun få det til 22!!!

0 0
Thomas Kristensen 30-03-2012 14:07:57

Det afhænger helt af din TV pakke
Hvis du ikke har den store TV pakke, så er det helt sikkert derfor :)

0 0
Gert Hansen 02-04-2012 17:17:55

Jeg har den store pakke, endda med ekstra til købte favoritkanaler, som heller ikke er ar finde!!

0 0
Thomas Kristensen 30-03-2012 11:59:14

Nu er det sådan at det altså også virker til HTC Sensation.

Jeg hentede appen i starten af ugen til min HTC Sensation, og da i endnu ikke havde skrevet noget om det, så sendte jeg en mail til John for at gøre jeg opmærksom på det.

Så jeg ved ikke lige hvor i har den liste med understøttede enheder fra, for jeg vil tro at den virker på mange flere :)

Det er ellers en fin app, men tror nu ikke jeg kommer til at bruge den så meget, gider ikke se TV på så lille skærm

0 0
Johnny K. Olesen 30-03-2012 13:01:24

Hej Thomas

Listen over understøttede enheder har vi fra YouSee: http://yousee.tv/android/

0 0
Hans 30-03-2012 13:40:16

Virker også på Galaxy R...

Mon ikke den liste bare er de modeller som app'en er testet på. Der er jo ingen tekniske forhindringer i, at det virker på alle nyere androids. Hvis telefonen ikke har hardware-decoding af billedet, kan man jo bare bruge en player såsom mx player, som har software-decoder.

0 0
UKR 30-03-2012 10:44:58

bare ikke muligt at bruge den som alm yousee kunde, da det kræver bredbånd ved dem. håber da det vil blive muligt i nær fremtid.

0 0
iver 30-03-2012 18:54:31

Ja og det er efter min mening noget svineri, da det er os der har yousee kabeltv, der betaler for de tv kanaler. Men typisk TDC

0 0
31-03-2012 21:24:47

Nu er app'en lavet sådan at du kun kan se det hjemme ved dig selv, så der er nok en grund til at det kun er dem med yousee bredbånd OG yousee tv der kan se det.

Og selvfølgelig skal der da være et trækplaster til deres bredbånd...

0 0
UKR 03-04-2012 08:23:33

N nu skriver du yousee tv, vis du læser hvad jeg starte med at skrive. så skriver jeg jo at jeg er yousee kunde. Så hvor er det trækplaster til yousee kunder henne? omandet man også har bredbånd ved dem. Der er jo ikke nogle fordele for alm yousee kunder med den her apps. Og det kunne jo godt undere en at hvorfor de kun vælger dem med bredbånd der har den mulighed og ikke dem uden. En smart markedføring for at tillokke alm yousee kunder til også at få bredbånd ved dem? Eller måske bare en smart markedføring for at lokke kunder til både yousee og deres bredbånd? Mit gæt på de har lavet den her apps til det. Googleplay er stort og mange vil jo nok lægge vejen forbi den her apps.

0 0
iver 02-04-2012 11:09:14

Ja selvfølelig skal da det, men hvor er trækplasteret til yousee tv så

0 0
UKR 31-03-2012 08:48:36

Hel enige. for det burde jo kunne lad sig gør teknisk at lave en app som den, de har lavet her hvor man også kunne logge ind som alm yousee kunde med sit brugernavn og password. Men ak ja. service har jo aldrig været TDC største side.

0 0