Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   YouTube-applikation endelig klar til Windows Phone

YouTube-applikation endelig klar til Windows Phone

Microsoft er langt om længe klar med en ny YouTube-applikation til Windows Phone.

Tidligere på året røg Microsoft og Google i totterne på hinanden over Microsofts YouTube-applikation på Windows Phone.

Striden handlede om, at Microsoft ikke havde reklamer i deres applikation, hvilket Google ikke brød sig om, da de netop havde lanceret annoncering i den officielle YouTube-applikation til Android og iOS.

Microsoft erstattede applikationen med et link til YouTubes mobile website. Google har ikke selv udsendt en officiel udgave til Windows Phone.

Microsoft genlancerer nu YouTube som en rigtig applikation, endda med mange funktioner – inklusive upload-mulighed.

YouTube kan hentes via Windows Phone Store.

Screenshot fra YouTube-app på Windows Phone. (Foto: John G. Pedersen).
Screenshot fra YouTube-app på Windows Phone. (Foto: John G. Pedersen).
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

15-08-2013 12:42:02

Nøj, den er ringe den youtube.... Så heller metrotube..

det er en ommer!! Ms

0 0
Frederik 15-08-2013 14:09:58

Synes du stadig MS ikke fortjener kritik af dette?

0 0
15-08-2013 16:12:25

Troede faktisk det lige var det jeg havde givet dem...

læs evt mit indlæg højere oppe...

0 0
Peter Frederiksen 15-08-2013 09:52:53

på min Ativ S - "Something happened and we're not sure what"

0 0
Peter Frederiksen 15-08-2013 11:04:33

Det ser ud til at Youtube fadæsen forsætter...

http://goo.gl/NaLX8T

0 0
Frederik 15-08-2013 00:35:35

Allerede efter kun lidt over to år? Sådan MS...

Too little too late.

0 0
TF 15-08-2013 00:43:20

Er det ikke nærmere google du skal være sur på da det jo er dem der intet vil lave til WP.

0 0
Frederik 15-08-2013 04:02:04

Det er MS' "brændende platform" som Elops jo ynder at kalde denne slags. Det er stadig primært i MS'interesse at disse apps kommer ud til WP. Så må de også gøre mere for at udviklerne har en grund til at udvikle disse vigtige apps.

0 0
15-08-2013 12:47:04

Samme plade,samme sang, samme mand..

elop har aldrig nævnt Windows Phone som brændende platform, tværtimod..

ting tager tid og Windows er rigtigt godt og bliver kun bedre og bedre..

0 0
Frederik 15-08-2013 14:08:42

Ditto.

Jeg siger ikke han kalder WP en brændende platform, men jeg skrev at han har brugt samme ord om Symbian og da WP stadig ikke har slået igennem, kan man roligt bruge samme ordvalg om WP på nuværende tidspunkt. Hvad med at forholde dig til indholdet i indlægget i stedet? Hvis du nu lige dropper WP forsvarsmekanismerne i et øjeblik, synes du så selv det er en god ide at der går over to år før der kommer en så essentiel app i deres marketplace? Hvordan skal MS overbevise flere brugere om at skifte til WP ikke er mindst lige så god som konkurrenterne mht app udvalg?

0 0
15-08-2013 16:08:52

Jeg forholder mig skam til det du skriver, desværre er jeg stadig bare ikke enig med dig.. Du kan ikke seriøst forvente at nokia skal kunne gøre mere end de gør nu med Windows phone.. Ting tager tid og der er et langt sejt træk de sammen med Microsoft er ude i.. Så kan vi da godt snakke om at det lidt er deres egen skyld fordi de kom for sent i gang med skiftet til windows, hvilket har gjort det meget meget svær fordi folk i mellem tiden har fundet sig noget andet.
det er da klart at det kræver en del at over tale udviklerne til at kikke på Windows phone når android er så dominerende, men det går stille og roligt fremad. Der mangler nogle i nu men lige med google app så er det jo langt fra let fordi google og MS har et anstrangt forhold til hinanden (mildt sagt). Og derfor mangler appsne google har kontrol over i MS regi. Hvilket er unfair når de andre leverer deres guld korn til android..
og igen der har fra starten af 7,5 været mulighed for at bruge apps såsom metrotube, youtube downloader osv til formålet. Så jeg er faktisk ligeglad med at denne app mangler fix lige nu. Jeg klarer mig fint uden og det kunne andre også, frederik, hvis de ville.
For app er nemlig ikke en nødvendighed især ikke når en mobil er med EI og hvad de ellers hedder de forskellige browser..

0 0
Frederik 15-08-2013 18:50:22

Skal jeg ikke kunne forvente at Nokia gør mere end de gør nu? Nok ikke. Skal jeg forvente at MS gør mere end de gør nu? Ja, uden tvivl.

Lad mig henvise til denne liste over de 10 mest anvendte apps:

http://mashable.com/2013/08/05/most-used-smartphone-apps/

YouTube på en 4. plads. Kan vi ikke godt blive enige om at hele den top 10 af officielle apps burde have været tilgængelig for længst på WP? Hvis ikke app udviklerne tager initiativet på egen hånd, må MS hjælpe dem i gang og helst ikke så vi først ser apps der kan konkurrere med dem på de andre platforme om flere år fra nu. Men de må jo selv om det, for de får aldrig overtalt en trofast Android eller iOS bruger til at skifte hvis ikke de kan lokke med noget som brugernes nuværende smartphones ikke har/kan og slet ikke hvis der er store mangler oven i. Et bedre kamera er ikke nok.

Men nu hvor du nævner at Google og MS har et anstrengt forhold til hinanden burde MS og Apple gøre mere for at samarbejde da Apple også har et anstrengt forhold til Google.

0 0
Mads Knudsen 14-08-2013 17:36:28

Og det er til både WP7.x og WP8.

0 0