Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Zenji forvandler mobilabonnementet til en pointshop

Zenji forvandler mobilabonnementet til en pointshop

Zenji er både et mobilselskab og en pointshop, men det er ikke kun for kvinder i storbyen, understreger selskabet.

Et nyt mobilselskab vil gøre det mere interessant og enkelt at være telekunde.

Zenji Mobile har kun ét abonnement på hylden. Prisen er 200 kroner om måneden for 10 GB data, fri tale og fri SMS og MMS.

Jokeren i Zenjis løsning er gavekortet på 100 kroner, der tilskrives en pointkonto på abonnements-profilen. Én krone svarer til ét point, og disse kan omsættes til varer hos Baresso, Zalando, Matas og Magasin.

Pointene kan gemmes i op til seks måneder, hvorefter de slettes. Dermed minder mobilselskabet Zenji om en kundeklub eller pointshop, hvor loyalitet belønnes med andre.

Mindre gennemskueligt

Som udgangspunkt er abonnementet let at overskue for de kommende kunder, men pointsystemet kan i sidste ende betyde, at nogle vil betale mere end andre.

Dem der udnytter pointsystemet fuldt ud, vil grundlæggende set få en samlet lavere pris, hvis rabatten hos teleselskabets partnere indløses. Omvendt vil dem der ikke bruger pointene, gå glip af en besparelse.

Zenjis kundeprogram gør det vanskeligere for kunderne at gennemskue, hvad den samlede pris for produktet, og de tilhørende ydelser, ender med at blive.

Kunder og ikke medlemmer

Zenji er et subbrand under teleselskabet 3, der blev søsat i juni 2013 med navnet Moji Mobile, men rettighedsproblemer tvang mobilselskabet til en ufrivillig pause, samt et navneskift.

Ved genåbningen den 4. november 2013 er det værd at bemærke, at slagnummeret fra i sommer, om at kunderne ikke var kunder med medlemmer, er lagt på hylden. 

Zenji omtaler nu igen kunder som kunder, og medlemsservice er blevet til kundeservice, ganske som tilfældet er hos andre teleselskaber.

Kun for kvinder?

Selvom pointsystemet med partnere som Zalando og Matas bringer tankerne hen på en storby-kvindelig målgruppe, afviser Zenji kun at være for kvinder.

- ”Vores kunder er både kvinder og mænd. Nu er jeg jo selv kvinde, og håber andre kvinder har lyst til at blive kunde her. Men alle mænd er også velkomne,” siger Zenjis kommunikationschef Sanela Jankovic.

Ved pressemødet i sommer blev Moji (nu Zenji) præsenteret med loungemusik, goodiebags og champagne samt en række modebloggere.

- Derfor blev Moji til Zenti

Hun ønsker ikke at sætte præcis tal på, hvor mange kunder der skal til, før Zenji kan kaldes for en succes, men hun lægger heller ikke skjul på, at målet er at passere 50.000.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders 08-01-2015 14:36:21

Jeg stødte lige på den her side der giver en rabatkode til zenji. Lige nu giver de 150 kr. til et gavekort når man opretter sig ved zenji og bruger deres kode. Rimeligt nice! Hjemmesiden hedder http://www.zenjirabatkode.dk

0 0
Kasper Poulsen 26-01-2014 08:59:42

Synes stadig det virker underligt at de mener at Zenji ikke kun er til kvinder, når de giver gavekort ud til Femina abbonement, Zalando og de andre ting som det stort set kun er kvinder der får brug for. Intet til Fona, tøjeksperten eller noget i den stil. Må da alligevel indrømme at jeg har overvejet at blive medlem, selvom jeg synes at det virker lige lovligt kvinde orienteret.

0 0
Christian 04-11-2013 12:59:34

Ej hold da op.. Alle går sgu da i sko, og hvem kan ikke lide en god Iceblend fra baresso? Magasin, de ligger godt nok ikke i Aalborg mere, men kommer måske igen og de har jo alverdens ting og sager, som gryder, tøj osv osv..
Matas, vi mænd bruger da også parfume / deodoranter og andre ting til kroppen.
SÅ jeg forstår ikke helt, John G. at du kun synes det er et produkt til storby kvinder? Måske du kan uddybe din begrundelse lidt mere?
Desuden så synes jeg heller ikke, at det er et uoverskueligt abonnement. 200 kr om md. Det er prisen. Vælger man så at bruge de gavekort, så er det vel bare en bonus til egen lomme :) Sådan ser jeg i hvert fald på det :)
Overvejer faktisk at skifte til Zenji, men bryder mig bare ikke om oprettelses gebyrer, så det holder mig tilbage!
Så Zenji, hvis i vil have en ny kunde, så er jeg en af dem der har synes godt om jeres side og opslag i dag. Find mig og giv mig et tilbud jeg ikke kan sige nej til ;)

0 0
Sebastian 04-11-2013 13:40:51

Hej Christian

Er ikke helt klar på, hvordan vi kan finde dig, men du kan evt. sende en mail med dine kontaktinfo til zenjiservice@zenji.dk eller ringe på tlf. 70313233, så kan vi jo snakke om det ;-)

Ha' en god dag!
Sebastian, Zenji Mobile

0 0
SaL^ 04-11-2013 13:19:29

Nu skal du jo ikke komme og sige, at Matas er en maskulin butik, eller noget som helst derhen ad. Zalando.dk reklemere for 90% kvinde ting i tv, 10% til mænd. Baresso, det er da også lidt fimset, mænd vil da hellere have en øl (stereotypisk). Magasin? Ja de har gryder og tøj, igen noget som kvinder rigtig godt kan lide at shoppe efter. Pak dig nu bare sammen med dit angreb på John. Dog synes jeg også at det virker fornuftigt, man får da meget for pengene, må bare indrømme at jeg ikke har brug for så meget, og at jeg lige pt er ludfattig...

0 0
Christian 04-11-2013 14:09:10

Sal, selvfølgelig findes der landmænd fra mors som måske ikke går i bad mere end en gang om ugen, og for dem er et gavekort til matas måske ikke så nødvendigt ;) Men hvem bruger ikke en deo under armen? Vasker sit hår? Eller måske endda kunne bruge nogle af de helsekost ting som matas også sælger?
Går du ikke med sko? Om så zalando henvender sig med 90% af deres reklamer til kvinder, så sælger de også sko til mænd ;)
Kan godt være du bestiller din mad på den lokale grillbar, men der er også mænd der sætter stor pris på at lave deres mad selv, og hvorfor så ikke købe en ny pande i Magasin eller noget løbetøj i deres sports afdeling?
Tænk nu lidt længere end til din egen næsetip. :p

Og hvad jeg før har set job skrive, så løber han også, eller har gjort. Så han vil også kunne bruge et gavekort til zalando / magasin :D Synes og jeg engang har set han tager på café i skjult kamera ;) Så kom ikke og sig, at han ikke også kunne finde på at tage en kop et eller andet fra baresso. .Derfor mit "angreb" på John :p

0 0
Simon\n 04-11-2013 12:03:01

Umiddelbart virker det som et fornuftigt abonnoment til prisen. Men synes pludselig der kommer gebyre og alt muligt. for at jeg må betale regning skal jeg vel af med 1,39 kr. i dankort gebyr. og hvad betyder: For Zenji Reward kunder inkluderer prisen en månedlig betaling på 10 kr.
for Zenji Reward.

vil det sige, hver måned skal man betale 211,39 kr. for deres abo?
hvilket vil sige, man ikke kan få deres abo til 200 kr. på nogen måde. I do not get this.

0 0
Simon\n 04-11-2013 12:04:41

oh, så de 200 kr. er inklusiv deres Reward. så det bliver kun 201,39 kr.

tja, okay

1 0
Kim Harder 04-11-2013 12:40:56

Syntes nu det lyder meget dyrt, Når man kan have 4 mobiltelefoner tilknyttet et abonnement, med hver deres nummer, med dataforbrug, til 250 kr. pr måned.

Mener nu stadig, man skal se efter et abonnement, som passer til ens forbrug, og ikke bare fare ud og købe.

0 0
Sebastian 04-11-2013 13:27:08

Hej Kim

Helt enig. Selvfølgelig skal man tage det abonnement, som passer bedst. Vi vil gerne gøre det så simpelt og overskueligt som muligt, og så kan vi godt lide det budskab der hedder: Få dig nu et all-you-need-abonnement, så du kan bruge tiden på andet end at tælle taletid og regne på dit forbrug.

Det kan godt være at der er billigere alternativer derude, men for 200 kr. om måneden + 100 point (til en værdi af 100 kr.) til gavekort tilbage, så synes vi nu at vi er meget godt med ;-)

Mvh.
Sebastian, Zenji Mobile

0 0
Sebastian 04-11-2013 12:35:58

Bekræfter lige, for god ordens skyld. Det er 200 kr. pr. md. + 1,39 kr. i Dankortgebyr.

Mvh.
Sebastian, Zenji Mobile

1 13