Mobilsiden.dk  /   Tips  /   Hvor mange reparationsforsøg har mobilsælgeren?

Hvor mange reparationsforsøg har mobilsælgeren?

Hvor længe må din telefon være på værksted og hvor mange forsøg på reparation skal der til før du kan få pengene tilbage? Her er svaret.

Forhandleren har som tommelfingerregel 14 dage til at fixe din mobil, men der findes dog en række undtagelser. (Foto: Mobilsiden.dk).
Forhandleren har som tommelfingerregel 14 dage til at fixe din mobil, men der findes dog en række undtagelser. (Foto: Mobilsiden.dk).

Dårlig nyhed! Der findes ingen præcise ”sådan er det bare”-regler, når det kommer til reparation af mobiltelefoner. Lovgivningen er fyldt med krumspring, hvis’er, men’er og forbehold.

Derfor er det ikke underligt, at mere end halvdelen af alle henvendelser omkring mobiler til Forbrugerhotlinen i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, handler om netop reparation af telefoner.

Styrelsen har lavet en kort film, der i tegneserieform fortælle om, hvordan reglerne er. Du kan se filmen herunder.

Se også:
- Mobilpriser.dk reparation og skærmskift af mobiler

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Tobias Karentius Kromann Dahl 11-12-2011 13:04:31

I forgårs fik jeg min mobil tilbage. Den havde været til reparation for femte gang. Denne gang fik jeg en sprit ny mobil (HTC Tattoo), mens jeg de andre gange har fået enten mobilen tilbage i repareret tilstand, eller mobilen med udskiftet indmad. Det er på under to år, jeg har haft min mobil til reparation så mange gange. En af gangene, jeg havde min mobil til reparation, nåede jeg lige hjem med den, men måtte så over med den igen, fordi skærmen ikke virkede. Næsten hver gang har jeg fået en lånetelefon, men denne gang, da jeg fik min lånetelefon, fik jeg en, der ikke virkede :-/ Så måtte jeg tilbage og få en ny. Den virkede da nogenlunde, men jeg havde også mange problemer med den!

0 0
Katrine 15-12-2011 15:21:17

Hvilket mobilskab har du købt din mobil hos? :-)

0 0
Tobias Karentius Kromann Dahl 17-12-2011 14:59:46

Jeg har købt min mobil hos Telenor. :-)

0 0
BonBon 09-12-2011 10:48:06

Hvor mange reparationsforsøg har mobisælgeren?

Hvad er en Mobisælger?

er det en ny gadget? i så fald kan vi vente en test?

0 0
Rune M. 08-12-2011 15:14:56

Og husk nu - at lige så snart du får telefonen i hånden, pakker den op og går ud af butikken, så træder "mulighed for rep." i aktion.

Så hvis du efter 5 min opdager en fejl - så har sælger ret til at forsøge at reperere den - der står intet i købeloven om DOA (Dead on arrival). Ligemeget hvor meget man gerne vil det :-)

0 0
Villiam 08-12-2011 12:46:14

gange med samme fejl, og så går sagen videre til selve producenten. men det kan også ske før, hvis forbrugeren har haft rigtig mange problemer med mobilen, og producenten så giver sig, selvom det ikke er 3 gange samme fejl.

0 0
x
Om brug af cookies