Mobilsiden.dk  /   Tips  /   Sådan returnerer du en iPhone- eller iPad-applikation

Sådan returnerer du en iPhone- eller iPad-applikation

Guide: Hvordan får jeg pengene tilbage for en forkert app, købt på min iPhone eller iPad? Her viser vi dig hvordan, step by step.

Når du køber en applikation på din iPhone eller iPad, er der som udgangspunkt ingen retur-ret. Du må altså håbe på, at du køber den rigtige applikation, og at den fungerer, som du forventer.

Apple skriver direkte i deres betingelser for køb i App Store, at “All sales and rentals of products are final”.

Der er dog en udvej, hvis du f.eks. har købt en virkelig dårlig app, eller hvis en forkert, måske meget dyr vare, er havnet i din indkøbskurv ved et uheld.

Herunder gennemgår vi trin-for-trin, hvordan du gør. Mobilsiden.dk har fået fremgangsmåden bekræftet af Apple i Danmark.

Sådan får du pengene tilbage fra Apple

Applikationer og spil kan ikke returneres direkte på din iPhone eller iPad. Det kræver, at du har fat iTunes på computeren.

1. Åben iTunes i iTunes Store.

2. Find og klik på “Account” under “Quick links” til højre.

3. Vælg “Purchase history”.

4. Klik på pilen til venstre, ud for den app du vil returnere / klage over.

5. Når informationen om applikationen åbner klikkes “Report a problem”.

6. Vælg nu “Report a problem” ud for applikationen.

7. Vælg “I inadvertently purchased this application”.

8. Skriv en kort beskrivelse og tryk “Send”.

9. Afvent at Apples håndterer din klage og håb det bedste.

10. Godkendes din anmodning om returnering, vil pengene blive sat ind på din iTunes konto.

<span style=Uddrag fra Apples betingelser for køb af applikationer:

Du har ret til at træde tilbage fra dit køb uden omkostninger og uden at give nogen begrundelse, indtil levering af produktet er startet.

Du har ikke ret til at træde tilbage fra et køb, når levering af produktet er startet, da dit køb på dette tidspunkt er endeligt.

Stores’ tjenester begynder med det samme, når du starter med at downloade et produkt fra den pågældende Store, og du vil ikke have ret til at slette din aftale, når tjenesten først er startet, medmindre du har modtaget en uacceptabelt dårlig download.

Hvis dette sker, må du meddele os det hurtigst muligt ved brug af ”Report a Problem” linket i din e-mailkvittering, og hvis den dårlige downloading er forårsaget af iTunes og ikke kan løses, kan der ske tilbagebetaling." />
Uddrag fra Apples betingelser for køb af applikationer:

Du har ret til at træde tilbage fra dit køb uden omkostninger og uden at give nogen begrundelse, indtil levering af produktet er startet.

Du har ikke ret til at træde tilbage fra et køb, når levering af produktet er startet, da dit køb på dette tidspunkt er endeligt.

Stores’ tjenester begynder med det samme, når du starter med at downloade et produkt fra den pågældende Store, og du vil ikke have ret til at slette din aftale, når tjenesten først er startet, medmindre du har modtaget en uacceptabelt dårlig download.

Hvis dette sker, må du meddele os det hurtigst muligt ved brug af ”Report a Problem” linket i din e-mailkvittering, og hvis den dårlige downloading er forårsaget af iTunes og ikke kan løses, kan der ske tilbagebetaling.

Sådan er det på Android

Hvis du har en Android-telefon kan applikationer og spil kun returneres kort efter købet i Android Market.

Når app’en er installeret har du 15 minutters returret, hvorefter bordet fanger.

På Android er det blot at afinstallere applikationen fra mobilen, inden for de 15 minutter, hvis varen alligevel ikke ønskes.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Paw Sandayo 02-07-2011 09:59:31

nu har jeg gjort alt det der står på denne her siden, men jeg kan ik skrive til dem, altså apple

0 0
14-05-2011 14:10:26

Jeg ved godt det ikke rigtig er muligt herhjemme at købe på marketplace men vis man har mulighed for at købe som jeg kan så kan man try before buy

0 0

Om brug af cookies