Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Apple har intet nyt skabt siden iPad og iPhone

Apple har intet nyt skabt siden iPad og iPhone

Kommentar: Det er to år siden Steve Jobs døde, men hvad har Apple opfundet siden? Stort set intet, men de er stadig populære.

I disse dage er det to år siden, at Apple grundlægger Steve Jobs døde, og siden da er Apple, mere og mere, blevet som de andre teknologivirksomheder.

I stil med Samsung, HTC, Sony, LG og Nokia er der til stadighed bunkevis af rygter om nye produkter, og senest kom detaljerne omkring iPhone 5S og iPhone 5C lanceringen, på ingen måde som en overraskelse; alt var ude på forhånd.

Ret beset har Apple intet nyt opfundet siden iPad og iPhone, grundlæggeren er væk og virksomheden ledes nu af en bankmand-type, mere end en idérig iværksætter.

Det ændrer dog ikke på, at Apple fortsat blandt mange forbrugere, er utroligt populære - måske fordi, produkterne er virkelig enkle at forstår og betjene.

- Konkurrent: Steve Jobs indflydelse vil vare ved

Jeg har fulgt Apples udvikling, på linje med den øvrige teknologibranche, gennem de seneste mange år, og jeg er overrasket over, hvor meget en enkelt mands ledelse, kan betyde for et firma.

Se ovenstående web-TV indslag hvor jeg gør status over Apple, men husk også at se mit interview, med en af de eneste danskere, der har lavet forretning med Steve Jobs.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik Østergaard 14-10-2013 22:27:35

iPhone er bare mere gennemført, dog er jeg selv ejer af en Samung Galaxy S4, af den ene grund: STOR SKÆRM!

0 0
Fidoble 14-10-2013 09:19:24

Er jeg den eneste der undrer sig over denne kommentar fra John G ca. 3.30 inde i klippet?

Han siger at når man trykker på kalender ikonet på iOS, så kommer man ind i kalenderen... Det er nærmest magi, for jeg kommer ind i alle mulige andre apps på min Android enhed når jeg trykker på kalender ikonet. iOS kan sørme også gå ind i beskeder når man trykker på besked ikonet... endnu engang er det system helt magisk. Jeg må da hellere skifte, for min mobil kan åbenbart kun bimle og bamle... suk!

Kunne man få en uddybende kommentar John G.?

0 0
Allan 08-10-2013 08:54:53

Kort og godt-

0 0
Robert 07-10-2013 23:17:03

Jeg er ikke selv den store Apple fan, har kun Android enheder men må indrømme at jeg er imponeret over den nye A7 SoC. 1,3 ghz dual core der sparker så usvigeligt meget røv, det kan man da kun tage hatten af for.

0 0
Habtus 07-10-2013 20:06:21

Egentlig har Apple vel aldrig "opfundet" nogle nye ting (afhængig af definition). Til gengæld har de altid været suverænt gode til at videreudvikle kendte idéer, gøre dem brugbare, give et lækkert design og gøre dem populære. De har hverken "opfundet" musikafspilleren, smartphonen, tablet, videotelefoni, fingeraftrykslæser, bærbare og stationære computere. Men de har til gengæld skabt nogle produkter som langt hen af vejen har sat nogle standarder.
Så John hvad er det du savner, og forventer de skulle have "opfundet" her 2 år efter Jobs død? Og hvad er det lige af nyttige devices som andre producenter har opfundet som har været trendsættende?

0 0
Kim Christiansen 07-10-2013 19:34:28

Det er Google som løber med det hele. de er på næsten alle platforme og det er dem som laver de mest innovative tiltag. Apple og Samsung hænger fast i "devices", mens Google levere det innovative til de fleste platforme. Det er også dem som har indtaget 22% af computer markedet i den amerikanske folkeskole, på to år, med Chromebooks og Google apps.

0 0
Shawn 08-10-2013 08:11:54

Jeg er helt enig i at Google er ret innovative ;) men det er farligt med den slags tal du kommer med. I danmark sidder Apple som i mange andre lande ret stærk på skolemarkedet. Taler vi Tablets ja så er de tæt på 100 %

0 0
gielsgaard 07-10-2013 19:11:03

Tænkte nu ser jeg klippet, hmmm hvad har du egentligt at fortælle os John G ? Hvad er det for fantastiske opfindelser de andre tech virksomheder er kommet med ? Et ur øhhhh jo men er der nogen som køber det ? det er vist det hele ikk' og det er det alle de andre som er kommet med et....ur,

Forstår ikke din bekymring for Apple, de sælger tilsyneladende stadig rimeligt godt når vi taler telefoner og tablets.

Måske du skulle være bekymret om RIM og HTC som er meget på rø.en, HTC som jo har lavet den vel mest gennemførte Android telefon.

Nu taler du om billige telefoner til BRIK landene, spørgsmålet er måske om det giver nok, Nokia har jo haft disse lande i deres hule hånd i mange år, og må nu delvist kapitulere og sælge til MS.

0 0
Shawn 07-10-2013 19:15:48

Hvilken opfindelser Apple kom med? En mobil? En tablet? En walkman?

0 0
gielsgaard 07-10-2013 19:58:45

Shawn, man kan vel godt erkende at de skød gang i smartphones salget, og at de trods alt lavede en tablet som rent faktisk solgte godt, de opfandt dem måske ikke men de gjorde i alt fald det at der kom skred i tingene. Det er muligt at Android har en masse smarte features men på min S4 bruger jeg da ikke alt det de har lagt på den , langt fra da, ville ønske man kunne uden at roote den, fjerne disse ting helt fra telefonen.

0 0
Shawn 08-10-2013 08:07:59

gielsgaard det har du helt ret i ;) og vi er ikke uenige. Men du pegede finger af de andre og spurgte hvad de havde opfundet? De skiftes til at være innovative og lige nu er det andre som har førertrøjen der.

Lige det der med at kunne fjerne ting uden at roote ;) Den er jo ikke anderledes hos Apple. Der er da også ting jeg gerne ville fjerne på min iPad. Og i det hele taget ville jeg ønske at der var lidt flere muligheder på den. No go

0 0
07-10-2013 20:45:46

Læg GE på i stedet?

0 0
gielsgaard 07-10-2013 20:52:06

GE ?

0 0
07-10-2013 21:07:31

Google edition, ren android.

0 0
gielsgaard 07-10-2013 19:11:58

Og nej jeg har ikke Iphone.

0 0
Shawn 07-10-2013 19:10:58

Denne artikel kan kun være skrevet for at tiltrække en masse trafik. Der er i hvert fald ingen substans over hovedet.

Personligt syntes jeg det er skræmmende at en selv-udnævnt ekspert ikke rigtigt har foden på speederen. Og laver artikler som ikke rigtigt er nærværende i tid eller perspektiv.

"Apple intet nyt opfundet siden iPad og iPhone"
Hvad er det lige Apple har opfundet! Det er helt sikkert ikke din dybe tallerken John.

At være inovativ og sætte nye mål for hvordan ting designes er ikke det samme som at "man" opfinder noget nyt. Man kommer ikke udenom at Apple var inovativ med den første iPhone. Siden da er det faktisk kun gået ned af bakke. Ja med 4'eren kom et nyt design!! for nogen en smuk ting. For andre knap så meget. Men ingen inovation! Software forblev en gammel tante med løse tænder: Ingen inovation.

Nogle ville sige at med iPad var Apple inovative. Nej den var en ren kopi med en bedre finish.

"siden da er Apple, mere og mere, blevet som de andre teknologivirksomheder" Apple har altid været som de andre. De har bare haft en ufattelig god pr. afd. som har overbevist forbrugerne at det her er det rigtige. Ja selv jeg er overbevist om at min iPad er den rigtige.

Men fakta er Apples produkter er hverken bedre eller dårligere end de andre. Jeg ved godt at fanboys i begge lejre vil modsige mig.

Har de nogensinde været bedre end andre.. Ja en overgang var de. Midt i mellem at de ikke var og igen ikke er det.

0 0
Jan Christensen 14-10-2013 21:08:57

Godt formelret svar og delvist enig.

0 0
Shawn 07-10-2013 19:12:21

Den dag alle bruger adblock forsvinder de tåbelige artikler. Om Mobilsiden ville leve efter? Det er godt nok et stort spørgsmål.

0 0
07-10-2013 19:03:07

Må som inkarneret iphone bruger indrømme at jeg er enig i at apple mangler Steve Jobs.
Det er som om der ikke sker nogen større udvikling efter hans død. Jeg har en iphone 5 og ventede spændt på en større udvikling ved den nye iphone 5s. Den er skuffende og uinteressant i forhold til deres iphone 5. Det er en fed Tlf., men der mangler ligesom noget. Apple skulle ha udviklet en iphone 6 med 4" skærm og en iphone 6s med en 5" skærm. Begge med samme nyt og spændende indhold som kunne ha sparket røv til konkurrenterne. Så havde det været mere interessant. Øv øv. Overvejer sgu at forsøge mig med en samsung. Måske man så kan vende tilbage hvis apple udvikler noget mere overraskende.

0 0
Jan Christensen 10-10-2013 12:03:01

Spring Samung over og prøv en HTC i stedet:-)

0 0
Jesper 07-10-2013 17:29:02

i det her game, er uden tvivl Nokia og WP.
Man kan jo mene hvad man vil om begge dele, men faktum er jo, at de har formået at skabe et nyt UI, som ikke ligner, eller ønsker at ligne, nogen af de andre OS.
Derud over er der flere interessante perspektiver i WP. Ikke mindst integrationen til Microsofts øvrige produkter har store perspektiver.
Det jeg godt kunne tænke mig fra Nokia og MS er, at de sætter "lidt" mere damp under kedlerne, så vi kan få de sidste detaljer helt på plads.
Hvad app's angår, så holder jeg på, at kvalitet er bedre en kvantitet, og når jeg bruger min WP (bare rolig! Jeg har også Samsung, HTC og Android!), så har jeg faktisk alle de apps, som jeg også bruger på de andre devices. Jeg mangler med andre ord, ikke noget!

Så de mest innovative i mine øjne er helt klart Nokia i kombination med MS!

0 0
John 08-10-2013 09:47:15

"de mest innovative i mine øjne er helt klart Nokia i kombination med MS !"

Hørt ! Helt enig.

Et eksempel er Nokia's 41MP fotosensor. Den blev lanceret første gang i feb. 2012. Og sidder nu i Lumia 1020.

Ingen af de andre producenter er endnu, 1,5 år senere, bare i nærheden af at lave noget i den kvalitet.

0 0
hellas7 07-10-2013 17:51:25

så kunne man passende spørge, hvad der gør dem "innovative"? Jeg ved ikke lige hvor meget Nokia har bidraget til at skabe et nyt UI, men jeg tror ikke det er meget.

I forhold til Microsoft kunne jeg så flabet skrive at der intet nyt er skabt siden WP blev udgivet i 2010

0 0
Logik 07-10-2013 17:56:57

Surface Pro 1 og 2 måske?
Tilbehøret til Surface, Windows 8, Windows 8.1, Xbox One's strategien med brugte spil/Digital Distribution som Steam.

Også sikkert en milliard server elementer, som ingen normale kunder, ved hvad fanden er.


Nå ja, flot!

0 0
hellas7 08-10-2013 00:39:54

Nu har Surface 1's salgstal jo mildest talt ikke været gode og der er ikke meget, der tyder på, at Surface 2 vil ændre på det.

Tilbehøret til Surface - deres type cover har jeg prøvet og det er en smart videreførsel af apples cover til ipad.

Windows 8 og 8.1 ser jeg bestemt ikke som noget nævneværdigt, jeg synes at deres touch interface er overflødigt på en bærbar eller stationær computer.

Xbox One strategien kender jeg ikke til, men umiddelbart ser Sonys playstation 4 ud til at være kommet bedst fra start.

Alt i alt synes jeg ikke det er nævneværdigt værre/bedre end Apples Macbooks med Retina Display, Den nye Mac Pro, De nyere versioner af OS X, iPad mini og alt det andet de har lanceret siden 2010. Deres salgstal for egen hardware er dog langt bedre end microsofts

0 0
Logik 08-10-2013 09:32:09

Det eneste jeg læser her er "Jeg synes".

Hvad du synes og ved er ikke lig med hvad et firma har udrettet i de seneste 3 år.

Jeg snakker heller ikke om succes, men de er innoverende. Går nye veje, selvom de måske ikke får ros for det.

Det er det jeg mener.

0 0
Logik 08-10-2013 09:34:38

Og for 117. gang, så har salgtal ikke en skid at sige i denne her diskution.
Vi snakkere innoverer, nye ideer, viderudvikling af andres.

0 0
08-10-2013 09:49:20

Du skal tænke på at når salgstal taler for apple, så må de gerne bruges. Hvis ikke, så skal de undlades. Og folk kan godt udtale sig sådan og samtidigt være objektive, for de har nemlig både en ios, WP og android.

0 0
TF 08-10-2013 15:22:39

Ja N det er jo ikke alle der lever i en osteklokke som dig.

0 0
08-10-2013 18:49:39

Jeg ved ikke hvilken verden du lever i, men hvor i ovenstående kommentar række snakkes der om osteklokker? Hvor er det at du ligesom kan henlede min "osteklokke" verden til et af de i kommentarerne omtalte emner?

0 0
TF 08-10-2013 19:38:02

Jeg kommenterede kun på din kommentar om at vi andre frit bevæger os mellem ios, WP og android, det kan du jo ikke sige du gør vel ;-)

0 0
08-10-2013 19:52:58

Ja og du viser så endnu engang at du fatter minus. Det var jo ikke det min kommentar handlede om. Men vi lukker og slukker her inde der går Thomas F i den.

0 0
TF 08-10-2013 21:05:40

Nej du har ret din kommentar handlede ikke om noget andet end dit sædvanlige fanboy ævl.

0 0
lars 07-10-2013 12:27:52

Vigtig viden, ligegyldig info.

0 0
Thomas Larsen 07-10-2013 12:30:39

s/siden iPad og iPhone//

0 0
Mathias 07-10-2013 13:26:00

Er helt enig med artiklen! De eneste, som rigtigt kan finde ud af at komme med noget nyt, er Samsung. Og ja, ved godt der findes andre end Samsung. Men sådan ser jeg det ;-)

0 0
Benjamin Jensen 07-10-2013 15:14:50

Hvad er Samsung kommet med i samme tidsrum? En dårlig kopi af iPad? Eller en dårlig kopi af iPhone?

Nå ja, de er vist lige kommet med et ur, som de tydeligvis selv har opfundet....for det er satme grimt og uden indhold.

0 0
hellas7 07-10-2013 16:20:43

Jeg synes flere rammer hovedet på sømmet - Hvorfor skal man altid tale om, at Apple sjældent kommer med noget nyt, når andre producenter (i min optik) hverken er værre eller bedre?

0 0
Logik 07-10-2013 18:50:36

Fordi folk glorificere Apple som om at de har skabt verdenen.

>SPECIELT< herinde.

0 0
Jan Christensen 14-10-2013 21:06:55

Helt unig, folk glorificere Samsung som folk gjorde med iphone i gamle dage.

Virkeligheden er bare at der så mange producenter som giver Samsung baghjul som HTC Sony osv ikke når vi snakker party trick men software som virker!

Ja ja jeg ved godt jeg lyder som en skuffet Samsung bruger, jeg skal nok komme over det:-)

0 0
15-10-2013 09:19:07

Nej det gør de ikke. For forskellen er, at android/samsung "tilhængere" prøver ikke at presse deres valg ned over hovedet på andre, hvilket apple kulturen helt klart prøver på....Jeg kan ikke tælle til antallet af gange jeg har fået smidt i hovedet: Det er også fordi du ikke har en iphone eller Prøv lige at se det her fede min iphone kan (Hvilket min mobil så har kunnet i laaaang tid). Problemet er at en stor del af mobil/teknik-branchen samt en pænt stor del af iphone brugerne, tror at der kun eksisterer iphones og ipads....Om noget er bedre end andet vil altid være en smagssag/vurderingssag.

0 0
TF 15-10-2013 14:14:33

Typisk fanboy retorik, samsung har tilhængere, men apple er en kult.

Vis gerne et par eksempler på hvor apple tilhængere prøver at presse deres valg ned over hovedet på dig ?

0 0
15-10-2013 14:39:55

Det bliver sq lidt svært eftersom det sker ude i den virkelige verden.... Og lige for en god ordens skyld, så skrev jeg kultur og ikke kult.....

0 0
Logik 07-10-2013 19:02:02

Og sådan snakker de også om sig selv.

0 0
hellas7 08-10-2013 00:33:26

Fordi "folk" glorificerer apple? Det lyder som om en stor del af brugerne herinde glorificerer apple, men der er MINDST lige så mange, der glorificerer alle mulige andre producenter af teknologi. Ellers må du uddybe

0 0
Logik 08-10-2013 09:30:10

Ha! Glem det!
Hvis jeg skal forklare dig hvordan Apple bliver glorificeret af pressen, brugerne og dem selv, så er du da tabt bag en vogn.

0 0
Benjamin Jensen 08-10-2013 14:41:07

Logik, der er langt flere Android brugere på dette site, end der er Apple. Hvis du skulle være i tvivl, så læs nogle kommentarer til artikler.

Men du er vel lige så snæversynet, som en hest med skyklapper på?!

Men bliv du bare i din lille konspirations boble, og tro at det er pressens skyld, at Apple tjener kassen. Du er tydeligvis ikke særlig gammel.

0 0
Logik 08-10-2013 15:48:34

Tak for komplimenterne.
Jeg troller folk herinde, fordi der bliver spredt så meget lort.
Ingen tvivl om at siden er blevet oversvømmet med Android fans. Før i tiden var siden dog 80% om Apple. ALT der handlede om Apple blev opblæst herinde.

Snæversynet, ja. Men jeg ville være den første til at kysse Steve Jobs røv, hvis han havde smidt OSX på deres fucking Ipad.
Tænk bare hvis de havde "opfundet" en brugbar tablet.

Apple's PR afdeling har gjort så meget for det firma. Ved du noget som helst om marketing, fremstilling af reklamer, hvordan de påvirker vores underbevidsthed osv.?
Er du dum?

0 0
Jan Christensen 07-10-2013 15:21:26

Ville egentlig også vide hvad Samsung har lanceret af nyt, altså bortset fra uret

0 0
Dan Mørk Frandsen 12-10-2013 18:11:04

Samsung har ik opfundet smart uret, Sony har allerede haft 3 udgaver på gaden og har dem begge, ja vel de fungere ik så godt som samsungs udgave men de er der og fungere med notifikationer og sådan noget.

0 0
gielsgaard 07-10-2013 18:07:43

Der er da ingen som har lavet noget innovativt siden Iphone kom, det er jo bare telefoner som kan en masse som man skynder sig at disable for at den kan holde strøm hele dagen.

0 0
CJ 07-10-2013 15:49:20

Tror ikke Samsungs ambition er så meget at lave nyt som at forbedre eksisterende teknologi m.v. Egentlig ligesom Apple. Samsung har bare en lidt bredere vifte og er rimelig gode til at tjene penge... Ligesom Apple http://www.phonearena.com/news/The-Rise-of-Samsung-infographic_id47974

0 0
Jan Christensen 07-10-2013 15:58:36

præcis

0 0

Om brug af cookies