Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Backstage: Kom med mobilen på værksted

Backstage: Kom med mobilen på værksted

TV: Hvad sker der, når din mobiltelefon kommer på værksted og hvordan sikres, at netop din telefon ikke bliver væk i mængden? Vi har besøgt TDC's serviceværksted.

<strong>Backstage</strong> er en indslags-serie på Mobilsiden.dk, der går bagom mobilbranchen og fortæller historier, som normalt ikke får så meget opmærksomhed.<br />Se <a title=tidligere Backstage-indslag..." />
Backstage er en indslags-serie på Mobilsiden.dk, der går bagom mobilbranchen og fortæller historier, som normalt ikke får så meget opmærksomhed.
Se tidligere Backstage-indslag...

TDC Eletronic Care Center i Odense er stedet, hvor mange mobiltelefoner kommer ind til reparation og service.

Ved modtagelse forsynes produktet med en stregkode og fejlbeskrivelsen registreres. Derefter kan mobilen altid findes igen og i computersystemet kan man se, hvor langt processen er fremskreden.

- "Når man sender en mobiltelefon til service hos os vil der typisk gå syv til otte dage inden den er hos kunden igen. Det gælder for de opgaver, som vi selv kan løse på vores værksted", siger Hans Bergholdt, afdelingschef i TDC Electronic Care Center.

TDC sender omkring 15-20 procent af mobilerne videre til et eksternt serviceværksted hos de enkelte mobilproducenter. Disse værksteder er placeret uden for Danmark. I sådanne tilfælde vil kunden typisk skulle undvære sin mobiltelefon i omkring to uger.

Læs også:
 - Backstage: Uden teleselskaberne, ingen salgssucces for nye mobiler

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ulrik 08-09-2010 08:24:28

men sidder samtidig og tænker på, om det ikke bare ville være nemmere OG billigere at give kunden en ny mobil....det virker en smule latterligt at de med udstyr til flere tusinder af kroner undersøger en ligegyldig nokia "something" og samtidig bruger 3-4 timer på at teste et batteri...øhhh hallooo! :P

0 0
kjfhsf 08-09-2010 09:03:17

Vi hører ikke noget om det i videoen, men jeg tror det er ret normalt at man får en ny mobil i stedet for reparation. Jeg har selv fået ombyttet et par mobiler, så det forekommer i hvert fald.

Mig bekendt skal værkstedet give tre måneders garanti på en reparation. Med arbejdsløn osv. plus risikoen for fejl ved reparationen, skal der ikke gå meget galt før det bedre kan betale sig at ombytte mobilen.

Jeg vil tro at simple reparationer foretages, og at der ved mere avancerede fejl simpelthen ombyttes. Men det afhænger garanteret af producentens politik på området. Nogle har formentlig bedre kapacitet end andre til at reparere. Hvis kunden selv skal betale reparationen, er det jo også et spørgsmål om hvad kunden vil betale for.

Et teleselskab som har solgt en mobil er dog underlagt købeloven. Derfor er der nogle helt klare regler for hvilke rettigheder kunderne har, og der er grænser for hvor frit teleselskabet kan håndtere en reklamationssag, hvilket en del reparationssager formentlig er.

Generelt har jeg gode erfaringer med ombytning og reparation af mobiler.

0 0
drikstofte 06-09-2010 21:32:07

Ved nogen så, om værkstedet repporter de "kendte" fejl ved mobilerne, så mobilfirmaet ved hvad de skal gøre bedre i en ny version af mobilen?

Havde fx en N73 og der faldt navigations tasten tit af. Nu ved jeg de nye versioner af N73 ikke har det problem eller mig der for voldsom?

0 0
Mike 06-09-2010 21:54:19

Nye N73 versioner ?? den mobil er vel snart 4 år gammel hvis det ikke er mere.hvad mener du lige ;-)

0 0
Thomas Wandahl 07-09-2010 13:57:14

Hej Mike,
Vi er i løbende dialog med producenterne og reagerer selvfølgelig på systematiske fejl på produkterne. Samtlige garantireparationer rapporteres til producenterne med angivelse af fejl og de udskiftede reservedele.

Med venlig hilsen

Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC

0 0
Jacob Pedersen 06-09-2010 12:02:16

Burde der ikke være en video til artiklen?? Det er det, der for mig at se har været så godt ved jeres serie.

0 0
Mobilsiden.dk 06-09-2010 12:47:27

Hej Jacob

Jo - du har helt ret. Der var sket noget teknisk kludder som nu er fixet... Vi beklager.

0 0

Om brug af cookies