Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Den er god nok: iPhone 5 kan blive skæv

Den er god nok: iPhone 5 kan blive skæv

Web-TV: Uheldige ejere af Apples seneste smartphone, iPhone 5, har oplevet, at telefonen pludselig er vredet skæv. Problemet bekræftes af uafhængige mobilværksteder.

Lanceringen af iPhone 5 har ikke været uden problemer for Apple. Det seneste problem køberne pludselig står med, er en telefon der er vredet vind og skæv.

Apple har ikke officielt udtalt sig om problemet, der er beskrevet flere steder på nettet, inklusive i en artikel fra Jyllands-Posten. Her fortæller Maria Ninnis fra Birkerød hvordan hendes iPhone 5, har slået en bue, uden den, ifølge hende selv, er blevet håndteret forkert.

To uafhængige mobilværksteder som Mobilsiden.dk har været i kontakt med bekræfter eksistensen af de skæve telefoner.

 - ”Vi har haft 3-4 stykker inde, alene i Odense, hvor kunder rent faktisk kom ind med en bøjet iPhone 5,” siger Mac Khai Dang, direktør i iPhone-service.dk.

Her er en iPhone 5 der har fået et vrid. (Foto: Mobilsiden.dk).
Her er en iPhone 5 der har fået et vrid. (Foto: Mobilsiden.dk).

Sker ikke af sig selv

Kunderne fortæller om iPhones der helt af sig selv, bliver skæve, men en skævhed opstår ikke ud af den blå luft, mener en mobilreparatør med over 10 års erfaring.

 - ”iPhone 5 er konstrueret til at flere fleksibel netop for at undgå skader når telefonen f.eks. ligger i en lomme. Når iPhone 5 lægges ind i et hardcover nedsættes den fleksible evne, og risikoen for en skade er større hvis man læner sig op af en bordkant eller lignende,” fortæller Adam Altintas fra Mobilchefen.dk i Odense.

Han kender ikke den konkrete sag Jyllands-Posten har beskrevet, og oplyser yderligere, at der også kan være andre forklaringer. Adam Altintas er dog enig med Mac Khai Dang i, at en iPhone 5 ikke af sig selv, uden påvirkning, bliver vredet skæv.

Betal selv

Apple-kunder der er så uheldige at stå med en skæv telefon, kan ikke hente hjælp fra andre, end sin egen pengepung.

Skader som smadret skærm, eller vredet telefon, er ikke omfattet af hverken garanti eller reklamationsret.

Et professionelt værksted kan udføre service på telefonen, men da vrid-skader kræver udskiftning af mange dele, kan en reparation let løbe op i 2-3.000 kroner.


Link:
- Liste over mobilværksteder

Kommentar

x

Opret bruger
Johnny 16-01-2013 21:29:19

Kan i virkelig ikke være mere konstruktive

Tag jer sammen

0 0
TF 16-01-2013 15:05:38

Om ikke andet burde de lade tvivlen komme køber til gode og fixe den gratis vis deres materialler ikke er ok holdbare.

0 0
Peter Frederiksen 17-01-2013 10:16:31

Præcis..

Men det skyldes nok at Iphone 5 er lavet med en Alu ramme, hvor 4/S er lavet med en rustfri stål ramme.

Det er ud til at svagheden ligger i ved volume ned knappen...

0 0
Lars 16-01-2013 13:34:38

Eksperterne siger "...at en iPhone 5 ikke af sig selv, uden påvirkning, bliver vredet skæv."

Tror nu nok man kan "påvirke" de fleste smartphones til at blive vredet skæve - eller ødelagte for den sags skyld.

Spørgsmålet er vel om iPhone 5 meget nemt vrides skæv eller ej.

0 0
N 16-01-2013 14:46:43

Her er en samsung i pinebænken...http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dc9c5YFyovU

kig 1:40 inde i videoen. Dette er lidt ud over havd en bumper normalt gør ved en mobil.....

Dette er da en klar design fejl. Hvis rammen er "blød" for at være flexible, så skal den sq da også flexe tilbage igen, og ikke blive i den deforme tilstand.

Alt dette er bare lamme undskyldninger....

0 0
Peter Frederiksen 16-01-2013 15:21:17

Hvis der er noget Samsung er gode til, så er det at gennemteste deres produkter under ekstreme forhold....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eryxAcsTcOA

0 0
TF 16-01-2013 17:38:58

Den var god :-)

0 0
TF 16-01-2013 20:45:07

Har intet problem haft med min hele vinteren så det behøves ikke tak, men hvad har det med iphone 5 at gøre ?

0 0
Jonas_a 17-01-2013 21:40:00

lige en lille update:

Min rommie har måttet finde sin gamle Sony Ericsson frem fra skuffen, han klager over at hans iphone 5 er begyndt at drille når han er ude i kulden.

men dette har vel ikke noget med iphone 5 at gøre..... ;)

0 0
TF 18-01-2013 00:22:20

Hvordan driller den da ?

0 0
TF 18-01-2013 00:21:03

Aner det ikke for jeg har ikke en 5er men en 4s så kan intet sige om det, men jeg kan heller ikke vide om det er nået du finder på eller ej vel.

0 0
Jonas_a 18-01-2013 00:37:13

De link som jeg henviste til tidligere vedrører netop iphone 4S.

Nu har vedkommendes iphone 5 har vist samme problem..og nej, det er ikke mig der har fundet på problemet. :)

Hvordan den driller?
Skærmen reagerer ikke/fryser hvis telefonen betjenes i kulden.

0 0
TF 18-01-2013 01:37:33

Tja jeg kan jo kun fortælle dig jeg intet problem har med min og jeg kan ikke vide om det er nået du finder på selv du siger det modsatte, jeg siger ikke du lyver med du må indrømme det er da lidt pusigt din vens pludselig ikke virker efter du kom med det link om 4s ikke ;-)

0 0
Jonas_a 18-01-2013 10:28:51

ok, du har ikke haft det problem med dit, ergo eksisterer problemet ikke? hehe..

Jamen det er kun en vej for at se om det er noget jeg selv har fundet på eller ej: Du er velkommen til at komme til Århus og møde min ven og opleve problemet i hans iphone5 på nær hold. :) problem solved.

0 0
TF 18-01-2013 14:21:20

Det har jeg aldrig sagt vel ?

Og der er da flere muligheder, du kunne feks optage det og smide det på youtube, så kan alle se det passer ;-)

0 0
Jonas_a 18-01-2013 14:37:06

Du får det til at lyde sådan. :)

hahaha...hvorfor skulle jeg dog det?og hvad skulle jeg få ud af det?
om du tror på det eller ej, gør jo ingen forskel.. :) Du keder dig virkeligt meget må jeg konstatere.

0 0
TF 18-01-2013 15:16:42

Det må være op til dig selv vis du vil lægge mere i det jeg skriver end det jeg gør.

Jeg kan så vende den om og sige det samme ang din invitation om at komme til århus ;-)

Du ville jo bevidse det du siger er sandt, det er vel det eneste du får udaf det.

Du har helt ret jeg ligger syg og keder mig ellers ville jeg aldrig bruge så meget tid på disse ligegyldige diskutioner :-) men nu er jeg næsten rask og må videre så hyg dig og tak for underholdningen :-)

0 0
Jonas_a 18-01-2013 15:29:08

jamen jeg ville ikke bevise noget som helst, det er dig der er så ivrigt efter et bevis. :) jeg har bare fortalt at min kammerat har oplevet det nævnte problem med sin iphone.

Aha..derfor, du har selv været en del af det du kalder "ligegyldige diskussioner" og bidraget til dem.
Men ja, underholdende var de.
Glad for at høre du er rask og skal videre, så må undvære dine "intelligente" indlæg.
Kom egentlig tilbage når du bliver syg igen. :) lidt underholdning kan vi altid bruge.

0 0
Jonas_a 16-01-2013 22:15:57

Jamen det var ikke rettet mod dig eller din iphone, men selv tak alligevel. Jeg mener nu at jeg godt må linke til det da jeg finder det interessent. Er du utilfreds kan du bare klage til redaktionen. :)

0 0
TF 17-01-2013 01:24:39

Det kunne jeg da aldrig finde på alle må da skrive hvad de vil, men netop derfor er det vel også ok jeg gør dig opmærksom på dit link intet har med sagen at gøre og derfor er ubrugeligt i denne sammenhæng.

0 0
Jonas_a 17-01-2013 11:00:01

så siger vi det. ;) videre..

0 0
Jonas_a 17-01-2013 11:05:36

bare for en ordensskyld, dette har heller ikke noget med sagen at gøre, og må efter dit udsagn være direkte "ubrugeligt i denne sammenhæng".


Peter Frederiksen - Re: Hvor er sensationen?

Hvis der er noget Samsung er gode til, så er det at gennemteste deres produkter under ekstreme forhold....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eryxAcsTcOA

jutosini - Re: Hvor er sensationen?
Den var god :-)

Så huske at gøre vedkommende "opmærksom"! ;)

0 0
TF 17-01-2013 19:32:48

Han kom med et sjovt lille indkast og ikke det sædvanlige anti apple fanboy pjat som dig, der er en forskel

0 0
Jonas_a 17-01-2013 21:16:24

ok..nu er jeg blevet "anti apple fanboy pjat" fordi jeg har ikke har den samme mening som dig.. :)
Synes du lugter mere af en fanboy siden du tager mine indlæg så tungt og personligt. :)

Lige til din information: jeg har haft en iphone 3G, har en samsung GSII OG en "ipad 3" som jeg er rigtig glad for! :)

0 0
TF 18-01-2013 00:19:00

Jeg har gladeligt været rundt på alle OS'er og gør det gladeligt igen så mig er der vist ikke meget fanboy i, nå ja og så har jeg stadig haft flere android mobiler end nået andet OS.
Jeg tager ikke jeres anklager personligt kun når folk lyver og kalder mig grimme skælsord som det jo er normalt for android fanboys at gøre når de er på dybt vand

0 0
Jonas_a 18-01-2013 00:29:46

"...kun når folk lyver og kalder mig grimme skælord"
Hvor og hvornår har jeg beskyldt dig for at lyve eller kaldt dig for noget grimt???????

for at tage dit eget argument, har jeg haft iphone, og har en ipad3 nu og min tlf er en Samsung,dermed kan du vist ikke kalde mig fanboy. :)

0 0
TF 18-01-2013 01:32:39

Hvor står der jeg siger du har gjort det da, du må have opfattet det jeg har skrevet forkert

0 0
Jonas_a 18-01-2013 10:24:41

Du skrev til mig:
"Jeg tager ikke "jeres" anklager personligt "kun når folk lyver og kalder mig grimme skælsord" som det jo er normalt for android fanboys at gøre når de er på dybt vand"
Det er vist din begrundelse for at kalde mig og andre for fanboy.
Derfor spørger lige jeg igen:
Hvornår har jeg kaldt dig grimme ting?og hvornår mener du at jeg har løjet? :)

0 0
TF 18-01-2013 14:18:39

Læs lige dit citat igen og læg mærke til jeg først skriver jeres og så folk, ikke folk som dig men bare folk.

Og når jeg skriver du må have opfattet mit indlæg forkert er det jo igen det samme som at sige det ikke var ment som du har opfattet det ikk.

0 0
Jonas_a 18-01-2013 14:39:29

ok..så du tager det med kalde mig for fanboy tilbage..?eller du har måske slet ikke kaldt mig det? :)

0 0
TF 18-01-2013 15:10:06

Jeg har ikke sagt det i den sætning vi her diskutere.

0 0
Jonas_a 18-01-2013 15:20:08

så du mener stadig at jeg er en fanboy? :D

0 0
TF 18-01-2013 18:38:44

Jeg er ærligtalt ikke sikker men det finder vi vel ud af ;-)

0 0
Jonas_a 18-01-2013 22:38:24

hehe..pøj pøj..og pas på din iphone ude i kulden. :)

0 0
TF 18-01-2013 23:26:14

Tak den har det fint :-)

0 0
Lars 16-01-2013 15:13:55

I videoen om iPhone 5 roser reparatøren netop iPhone 5 og andre smartphones for at være mere fleksible end de var tidligere. Han står også og vrider en iPhone 5 uden den bliver bøjet.

Som der også siges i indslaget "Lad være med at smide med den eller lægge den i baglommen".

Selvfølgelig kan der være nogle enkelte med konstruktionsfejl når der produceres millioner, men tror det 9,9 ud af 10 gange er folk, der ikke har behandlet telefonen ordentligt.

0 0
N 17-01-2013 08:24:43

Men det er alligevel utroligt at dette fænomen kan ske direkte fra æsken....

http://www.youtube.com/watch?v=v7_AS_9z0IU

0 0
Lars 17-01-2013 12:22:16

HVIS det er sandt, det er direkte ud af æsken, hvorfor er det så ligefrem utroligt.

Der produceres millioner og atter millioner af iPhones, og enkelte slipper sikkert forbi fejlkontrollen.

Det er bare ned og få den byttet. Kan stadig ikke se sensationen, og grunden til at nogen vil puste det her op.

Men sådan er det åbenbart hver gang det er et Apple produkt. Selv haterne som aldrig vil købe et Apple produkt bruger meget tid på det.

0 0
N 17-01-2013 12:53:48

Det bliver jo nemlig pustet op fordi: Dette kan jo IKKE ske for apple. Deres produkter fejler aldrig, og hvis de gør, så er det folk der bruger dem forkert. Og dette er jo ikke bare et par stykker, det er alle iphone 5....De er lavet i alu, som er en MEGET blød type metal, så for at få vægten ned har de givet afkald på holdbarheden. Du skal jo ikke kunne bøje din mobiltelefon, bare fordi du sidder på den.....

0 0
TF 18-01-2013 00:14:17

Mere af det samme tomme fanboy/hatter pjat du plejer, hvorfor er du så bitter N ?

0 0
N 18-01-2013 10:01:26

Nej jeg taler faktisk om teknik med indhold, til forskel fra dig der bare troller......Men du bliver lige pakket i boksen med BJ, gider ikke bruge tid på trolls...

0 0
TF 18-01-2013 14:14:02

Så når folk ikke er enige med dig og argumentere mod dig er de trolles :-) jamen så er du jo en troll også ;-)

0 0
TF 16-01-2013 15:03:41

Den video viser jo intet man ser jo ikke teæefonen efter den har været i maskinen og var det ikke den selv samme model der havde et bagcover der gik i stykker af sig selv ;-)

0 0
N 16-01-2013 18:19:04

Nej det er ikke en sgs3. Men listen på iPhone 5 er snart ved at være lang... Den kan bøjes, får mega nemt ridser, har et meget kraftigt lilla Skær i modlys billeder og så har den efter snart et halvt år stadigt ikke 4G,som ellers var et af de helt store salgsparametre.....

0 0
TF 16-01-2013 18:47:11

Det med lilla skær har jeg ikke set på de billeder jeg har set fra IP5 og ridser tja det får alle malede alu mobiler jo

At de ikke har åbnet for 4G i nu kan vel næppe kaldes en fejl mere end den manglende trådløse opladning til sgs3.

0 0
N 16-01-2013 19:47:16

Det første billede min kone tog med sin iPhone 5 havde lilla Skær, så jo det har jeg set. Og har jeg noget sted nævnt at der ikke er ting der kunne forbedres hos samsung? NEJ!! DET Men derfor er det stadigvæk noget skrammel Apple har sendt på gaden...

0 0
TF 16-01-2013 20:47:34

Jeg har aldrig set dig sige andet end godt om samsung og dårligt om apple, men du siger jo også selv du er en fanboy.

0 0
TF 17-01-2013 16:15:50

Og de fejl ser ud til at være store så sgs3 er hermed også nået skrammel i din verden :-)

0 0
N 17-01-2013 20:50:58

Nej, det er det først når der er æbler på. Og et haltende iOS...

0 0
TF 18-01-2013 00:13:04

Men N det vil sige du indrømmer at det kun er pga dit had til apple du kalder det bras, du er virkelig en fanboy.

0 0
TF 18-01-2013 00:11:15

Det er vist android der halter og er det mest ustabile og usikre man kan få.

0 0
N 17-01-2013 08:14:57

Og? Derfor har jeg stadigt ikke sagt at samsung er perfekte. Men ja, syntes helt klart at hele konceptet omkring apple er noget skrammel..

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2013 23:53:44

Jo du har!

Mobilsidens klovn nr 1

0 0
Jonas_a 16-01-2013 19:34:16

Mangel på 4G mod mangel på trådløs opladning..hmm..hvad for en af dem er mest brugbar og aktuelt..?

0 0
TF 16-01-2013 20:48:35

Tja jeg har ikke brug for nogen af dem personligt så det er vel op til den enkelte.

0 0
Jonas_a 16-01-2013 22:17:15

Nemlig.

0 0
Peter Frederiksen 16-01-2013 15:30:04

Link?

0 0
Peter Frederiksen 16-01-2013 19:03:13

Det er en fejl iartiklen dit link det er ikke bagcover, men i rammen, har selv denne micro revne rammen, tvivler på jeg vil få den lavet da jeg har tabt min S3 utalige gange, så jeg har andre mærker.

Samsung erkender denne fejl og udbedre skaden gratis.

0 0
TF 16-01-2013 17:36:04

Det har været oppe før her inde prøv selv at søge

0 0
Jesper 16-01-2013 12:33:00

Her fortælles det, at iPhone netop er designet til at være fleksibel for at undgå sådanne skader, men at fx. covers kan forårsage skaderne.

Personligt vil jeg dog vælge denne bekymringsfri fejl og købe en Sony næste gang jeg skal have ny mobil. De er det eneste selskab der bygger deres telefoner til at modstå livets strabadser.

Ser frem til at læse mobilsidens anmeldelse af Xperia Z, endnu en kedelig mobil fra Sony...

0 0
Thomas Larsen 16-01-2013 13:46:46

Selvfølgelig, og "death grip" på iPhone 4 var bare for at man nemmere kunne afslutte opkald.

Selvfølgelig ikke for at anklage Apple for en decideret designfejl, da det jo trods alt er brugerens "fejl", men jeg tror nærmere det er en konsekvens af materialet de har benyttet sig af.

0 0
Thomas Larsen 16-01-2013 12:13:21

Steve Jobs var da det mest arrogante svin i sin tid, blandt var det da ham der fortalte brugere man skulle holde sin telefon anderledes fordi antennen delen var dårligt designet.

Og istedet for at indrømme fejlen ender man ud i en smædekampagne som man til sidst må trække tilbage da producenterne af produkterne han sviner til overvejer sagsanlæg.

Det er i øvrigt ikke første gang han opfører sig arrogant overfor sine brugere, så om noget så bibeholder Apple da vist bare arven fra Steve Jobs.

0 0
Kim Harder 16-01-2013 12:25:58

En mobil som er lavet billigt, men sælges dyrt. Igen en årsag til ikke, at købe Iphone.

Man følger ikke med tiden, og sørger for, at lave en mobil, som kan holde til nutidens krav.

0 0
Søren Resbo 16-01-2013 10:50:04

"at de lige pludselig vågnede op, og så var den skæv..."

... So many jokes, so little time!

0 0
Nygaard 16-01-2013 11:06:48

Og fuldstændig genialt, at han kigger ned ad sig selv samtidigt! :D

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x
Om brug af cookies