Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   HTC One X - HTC er tilbage med en rigtig topmodel

HTC One X - HTC er tilbage med en rigtig topmodel

Web-TV: HTC One X er en Android topmodel der på mange områder sparker bagdel, men den når ikke til tops. Der er for mange småfejl.

HTCs fanskare vil elske One X, der er et af HTCs mest interessante topprodukter nogensinde. Men selvom designet, lyden, skærmen, hastigheden og batteritiden tæller på plussiden, kan mobilen ikke nå til tops på karakterskalaen.

Internet-delen er tung og hakkende, kameraet kan ikke altid
fokusere korrekt, og så er prisen sat lidt for højt.

På flere punkter, er lillebroderen HTC One S et bedre køb, hvor man får mere for pengene.

I ovenstående web-TV indslag gennemgår vi One X, så du har en bedre mulighed for at afgøre, om dette skal være din næste Android smartphone.

Læs også:
- Kæmpetest af HTC One X


HTC One X - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

M H Larsen 04-04-2012 17:56:15

Fin test der kommer ind på mange af de ting mange af vil bruge.
At keyboard og Sense ikke spiller helt, er for mit vedkommende ikke af den store betydning, da det alligevel ikke bliver erstatter med andet.
Dejligt at se der ikke bliver brugt 5 min på snakke om hvordan farverne ændre sig hvis man tilter sin mobil, da jeg, som mpske mange andre alligevel ser min mobil direkte forfra.
Hvad jeg dog savner, er hvordan skærmen er i sollys, da dette kan være et problem på nogle skærme, og da sommeren er på trapperne, må dette være ved at være aktuelt.
Personligt er jeg mere til One S, hvis altså kamera kvaliteten kan følge med fra X. De 4,3" tiltaler mig mere.

0 0
Jonatan 04-04-2012 16:02:02

jeg synes efterhånden at der er gået inflation i 5/6 dommen. er det noget der bliver strammet op på eller er de nye smartphones bare så ens?

0 0
Frederik 04-04-2012 10:40:46

.. at HTC burde være kommet ud med denne mobil for et år siden (minus quad-core processoren selvfølgelig).. skærmen er stadig dårligere end på SGSII og Galaxy Note er mit indtryk og lige om meget kort tid bliver SGSIII lanceret.. hvis jeg stod og skulle til at købe ny smartphone, ville jeg helt sikkert lige vente på den SGSIII.

0 0
emiljohnsen 04-04-2012 00:19:33

Det har vi da aaaaldrig hørt om i Android mobiler :D

0 0
Mr.Awesome 03-04-2012 23:48:19

Det kunne være fedt at nævne/eftervise One X's mulighed for at swipe'e med tre fingre.

Er det sådan at mobilen kun kan swipe'e eller kan den rent faktisk genkende de tre finger til brug i applikationer og lignende?

0 0
Mobilsiden.dk 04-04-2012 08:04:35

Den kan den godt genkende. Jeg har set det demonstreret. Men funktionen er primært til Medialink, som vi endnu ikke har modtaget til test.

0 0
03-04-2012 21:30:34

Man kan læse inde på htc's egen hjemmeside at X'eren kan optage i slowmotion, den del er slet ikke kommet med i testen, og ellers ligner de to telefoner hinanden meget på papiret (X og S altså), så hvis X er så dårlig, så er S nok heller ikke pengende værd, og det er lidt af en skam faktisk.

0 0
Robert 03-04-2012 19:03:20

Flot arbejde med videoanmeldelsen John G. Jeg er nu fortrøstningsfuld, for jeg vil påstå alle de fejl du nævner kan rettes med software-opdateringer.

0 0
Jan Ålund 03-04-2012 16:35:41

Hvis man gerne vil have en noget mere nuanceret gennemgang af One X. Den lider ikke af de farvede briller som er i denne.

http://www.mobil.nu/test-sektion/htc-one-x-test-vil-meget-og-kan-meget-1.504471.html

0 0
Dennis Du Krøger 05-04-2012 00:47:39

Når anmelderen ikke forstår hvorfor nogen vil slå det der Beats Audio l**t fra, går jeg ud fra at han intet ved om kvalitet.

0 0
Kim 05-04-2012 10:01:13

Er det ikke en selvmodsigelse? Jeg forstår dig i alle fald ikke.

0 0
Dennis Du Krøger 05-04-2012 12:03:16

Beats Audio settingen er udelukkende en avanceret bass boost, der ødelægger lyden. Hvis han ikke fanger hvorfor nogen måtte ønske at slå det fra, aner han intet om det han anmelder.

0 0
Kim 03-04-2012 17:06:09

Hvordan er det at den er "mere nuanceret" - fordi den ikke er kritisk? Og faktisk slet ikke nævner browseren?

Syntes der er en udpræget tendens i at Fandroid og Forfølgelsesvanvid går hånd i hånd.

0 0
Peter Frederiksen 03-04-2012 15:45:56

Vedr. upload til kamera er det en feature, som kom i dropbox 2.1.1 til android, så jeg går ud fra at de fleste android mobiler, der kan benytte denne feature.

Vedr. gemte sider er det standard i ICS..

0 0
Magnus Jacobsen 03-04-2012 14:50:17

skærmen på one x er mange gange bedre end htc one s
se her http://assets.sbnation.com/assets/1037274/htc-one-x-one-s-display-compare.jpg

0 0
John 03-04-2012 16:21:34

Skærmen i One X er noget af det absolut bedste på markedet. Den er skarp og farvene står klare og er fyldige, uden at det bliver for meget.

Jeg sammenlignede skærmen på One X med den i min Xperia S, og her vinder One X uden tvivl.
Sort er mere sort, og hvid er mere hvid, og har ikke den gule toning, som Xperia S har. Man kan tydelig se at det er et IPS-panel der er i One X, og ikke alm. LCD.

Super AMOLED er no go for mit vedkommende. Det står bare ikke tydeligt nok.

0 0
Dan Mørk Frandsen 03-04-2012 13:39:50

Jeg er ret meget iphone fan og har også en Mac bærbar men må sige at HTC One X tiltrækker mig men ik så meget på grund af android men fordi de har beats audio og jeg høre en del musik på mobilen i busser og når jeg cykler.

0 0
03-04-2012 21:32:09

Du ved godt du kan få en bøde for at lytte til musik mens du cykler ikke? hehe

0 0
Casper 11-04-2012 12:44:36

Ifølge færdselslovens paragraf 3 skal trafikanter optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så man ikke er til fare og ulempe for andre.

Det er ikke forbudt at cykle med hørerpropper, ganske som det ikke er forbudt at køre uden cykelhjelm.

0 0
Ajdin 03-04-2012 13:35:17

hvaa John, hvornår kommer den anmeldelse på htc one s som du omtaler ? :-)

0 0
Mobilsiden.dk 03-04-2012 15:25:49

Så snart vi modtager enheden til test...

0 0
Bjørn 03-04-2012 11:30:57

Virkelig prof videoanmeldelse, rigtig god gennemgang. Det er ligger mange timers redigeringsarbejde i den video.

Et par af ankepunkterne kan jeg godt forstå, men der er flere som jeg mener er mindre vigtige, og som man som gadget ekspert ikke burde være generet af. Tastaturet kan du altid installere et 3.part, fx. SwiftKey, som til hver en tid slår standard tastaturet. "Internet-delen" som I kalder browseren, kan lige så let skiftes ud, fx. med Google Chrome eller Dolphin Browser HD.

Til sidst siger anmelderen at han hellere ville vælge en One S, men den har I da ikke haft til review, så hvad baseres det på? Der er flere kompromiser ved denne model, bl.a. skærmen skulle være en del dårligere.

0 0
Kim 03-04-2012 12:05:39

Jeg syntes det er et underligt forsvar for Androids mangler, at der findes apps der kan fixe det. I sammenligning med iOS og WP, virker det som en dårlig undskyldning.
For face it, langt de fleste Android-devices derude bliver brugt som feature-phones fremfor smartphones.
"Almindelige" brugere ligger ikke og henter nye browsere og tastaturer til deres smartphone, men forventer at det de har købt virker optimalt. Det kan man jo f.eks. tydeligt aflæse i, at Androids-standard browser har overhælet Opera, der jo ellers er kryds-platform.

0 0
Bjørn 03-04-2012 12:42:09

Jeg forstår dig. Det jeg mente var at man som ekspert (som John G) ikke burde være generet af hvad out of the box oplevelsen er. Med Android kan du tilpasse det meste, og for mig er det vigtige hvor godt produktet spiller når man har brugt noget tid på at sætte det op så det passer præcis til en selv.

Men jeg ved godt at dette ikke gælder størstedelen af mobilbrugere i DK, som, du selv skriver, knapt udnytter smartphonens muligheder. En af mine kammerater har en SGS2 og har ikke engang dataabonnement på den, og bruger T9 når han sms'er. Og han er den første til at købe en SGS3 når den kommer er jeg sikker på.

Folk som bare skal have en smartphone som virker bør vælge en iphone efter min mening. Den virker bedst med standard opsætning, men du kan tilgengæld så ikke ændre så meget på denne standard.

0 0
Ole Christensen 09-04-2012 20:02:57

Enig i hvad du skriver om at folk bør bruge lidt tid på at få sat mobilen op til dem selv.
Det er vel egentlig ikke for meget forlangt, når man tænker på hvor avanceret et stykke multimedie det er, folk anskaffer sig når de køber en smartphone.
Tiden hvor du sætter dit simkort i og oplader batteriet, hvorefter du forventer din nyanskaffelse spiller max, er forbi!
Da det ér en SMARTphone bør man også forvente mere end en "almindelig gammeldaws telefon", og derfor også interessere sig for hvilke funktioner der er muligehed for at benytte sig af.
Hvis man ikke ønsker funktionerne eller har interesse for dem, bør man holde fingrene fra dem. Ganske enkelt!
Der er imo alt for mange "almindelige" mennesker som kun skal ringe/sms´se, som køber en smartphone. Helt hul i hovedet...
Det er da at skyde gråspurve med krydsermissiler.

0 0
Kim 03-04-2012 13:43:49

Du kan have ret i at mange "almindelige" brugere ville få mere ud af en iPhone, eller måske et WP device. Og mange vælger jo også en iPhone fremfor alt muligt andet - stadigt uden faktisk at bruge den til særligt meget andet end en feature-phone.

Problemet med Android opstår fordi, at der sælges rigtigt rigtigt mange low/mid-devices. Faktisk sælges der ikke særligt mange high-end, slet ikke hvis man sammenligner med iPhone, der jo kun har high-end.
SGSII rundede for en måneds tid (eller lidt længere) siden de 20 mill solgte. Det er på over et år - og mindre end hvad iP4S solgte på dens første kvartal; Halvdelen af hvad iPhone solgte i Q4.

Men rigtigt mange vælger altså også at spare en masse penge, og købe et billigt Android device. De kommer aldrig til at ændre på standard-produkterne - kan det virkeligt passe at man selv skal "samle" telefonen? Og her er der endda tale om et flagskibs-produkt (hvis kundesegment dog sikkert vil nørde browsers og opsætning, men det er vel også en dårlig undskyldning?)

0 0
Bjørn 03-04-2012 22:18:27

Tja, er det ikke faren ved at købe et billigt produkt? At det ikke virker lige så godt som det der koster dobbelt så meget?

Det er jo ikke sådan at nogen får en ubrugelig oplevelse ud af nutildags mid-end smartphones, så tvivler på at nogen behøver at "samle" telefonen - de virker alle sammen meget bedre end den gamle HTC Hero jeg havde, som (d)engang var high-end :-)

Jeg fornemmer at du er imod Android pga. der er så mange low-end produkter på markedet, som ikke fungerer optimalt. Men det er det samme som at skyde efter Windows 7, fordi det ikke kører super på en netbook til 1999,- fra Aldi - det er i al fald ikke styresystemets fejl.

0 0
Kim 04-04-2012 10:48:30

Jeg er som sådan ikke imod Android fordi der er mange low-end (dårlige) produkter på markedet. Der er så mange andre grunde... ;)

Men mit argument er her, at når det ikke virker optimalt på en absolut flagskibsmodel, (der med sin 4+1 kerne for en gangs skyld ligner en HTC der ikke er underkonfigureret, men en smule fremtidssikret, da der stadigt ikke er noget der understøtter 4+1 kerner) - hvordan kan man så forvente at browserdelen fungere bare nogenlunde på low/mid-end devices?

Det er jo altså de helt basale standard funktionerne der ikke lever op til par - hvad skal man med et rumskib, hvor radioen er sløv og instrumentbrættet lagger?

0 0
Allan Schwartz 03-04-2012 12:31:57

Hej Kim,
Jeg tror du tager fejl, det kan godt være at standart browser for android er den mest brugte, men det kan jo være fordi folk synes det er godt nok. Det synes jeg bare ikke og det er ikke for at forsvare noget. Safire er bedre ind android standard browser helt klart, men jeg synes at opera er bedre. Jeg har ikke prøvet en WP så den kan jeg ikke udtale mig om. At hente en anden browser er jo ikke anderledes ind at helt et nyt spil ect.

Mvh
Allan

0 0
Kim 03-04-2012 13:32:20

Hej Allan,
den "almindelige" bruger ser det ikke sådan. Der er stor forskel på at hente en standard funktion, og et spil som devicet ikke tilbyder ellers. Desuden så er spil noget af det eneste mange "almindelige" brugere henter fra Android Marked, og så er det sådan noget som "Word Fued", "Draw Something" eller noget andet der er et buzz omkring. Ellers bruger "almindelige" brugere stort set ikke AM.

Det samme gælder alle de her indstillingsmuligheder. 9 ud af 10 (hvis det kan gøre det) har stort set de indstillinger devicet kom med. Der er i udpræget grad en "if it ain't broke, then don't try to fix it" mentalitet bag, og man sender devicet til reparation hvis browseren holder op med at virke. At mange så når at få det fixet nede i den lokale telefonbix, det er så noget andet.

Men du har ret så langt at man kan se standard browseren som "god nok". Men det er i høj grad pga mangel på sammenlignngsgrundlag. En Wildfire S er jo et fantastisk Android-device - lige ind til man prøver en hvilken som helst flagskibsmodel.

0 0
Thomas 03-04-2012 13:24:24

Det med browser delen ville jeg tage med et grand salt.

Det var det samme med Galaxy Nexus da de anmeldte den. Da jeg fik min Galaxy Nexus i hånden skyndte jeg mig at teste browseren og de havde ret i at på BT.dk med alle deres flash reklamer kunne den godt lagge lidt (der skal man dog huske på at flash er et 3rd party app, og derfor ikke er såen man får mobilen out-of-the-box som John så gerne tester efter) men jeg oplevede det ikke på nogen anden hjemmeside. Og i dag (4.0.4) kører den bedre end jeg har prøvet på nogen anden mobil.

Man skal huske på ved HTC at man ikke skal begynde at pinch to zoom mens den loader, eftersom den automatisk bryder teksten op jo længere man zoomer ind. Det gør de fleste andre (om nogen) mobil browsere ikke "on the fly" mens man pinch to zoomer.

0 0
JKay 03-04-2012 11:54:53

One S kan sammenlignes med Samsung Galaxy S2. Som jo er mere end nok for de fleste!

0 0
Bjørn 03-04-2012 12:32:02

Tja SGS2 er vel et år gammel efterhånden, men skærmen er stadig bedre (på papiret i alt fald). Men du har ret i at den er rigeligt god for de fleste. SGS2 er vel så bare en del billigere, så forhåbentlig kan One S slå den på flere områder.

Personligt ville jeg til hver en tid vægte Sense 4 meget højt sammenlignet med Samsungs undskyldning for et skin, allerede der er One S godt foran.

0 0
Mobilsiden.dk 03-04-2012 11:36:38

Hej Bjørn,

Tak for de pæne ord :)

Du har ret i, at jeg som ekspert ikke bør være generet af ting som tastatur og browser. Men jeg ser jo på produktet "out of the box" - altså den oplevelse man får med hjem fra butikken. Trods alt er det stadig den opsætning, at de fleste brugere anvender.

Jeg har prøvet One S en del. Den har Super AMOLED skærm, som er RIGTIG flot. Enheden har bedre lommestørrelse - og lavere pris. Men også mindre hukommelse (16 GB).

0 0
Bjørn 03-04-2012 12:26:32

Jeg forstår udmærket godt "out-of-the-box" tilgangen, og da jeg havde postet tænkte jeg at det nok også ville være dit svar. Det er fuldt ud forståeligt. Jeg må nok bare sige at jeg savner et mere nørdet dansk site som anmelder mobiler med en lidt mere nørdet vinkel, altså for mobilbrugere som har forstand på, og interesser sig for, gadgets.

Mht HTC One S skærmen, har jeg læst mig til at den skulle være dårligere, både på papiret (ikke samoled plus dvs. pentile, og ringere opløsning), og også i praksis. Men godt at høre der er delte meninger om det, man skal jo nok se det selv :-)

0 0
Mobilsiden.dk 03-04-2012 12:44:58

Jeg må nok bare sige at jeg savner et mere nørdet dansk site som anmelder mobiler med en lidt mere nørdet vinke


Forstår godt hvad du mener. Der er bare ikke et kommercielt grundlag for en sådan type site.

0 0
Allan Schwartz 03-04-2012 11:25:57

Hej John,

Jeg er igang med min nr 4 android telefon og jeg synes at deres internet browser på alle sammen har været lidt dårlige. Men der er heldigvis mange andre i Play butiken som Opera mobil som er noge bedre.

Mvh
Allan Schwartz

0 0
Rallerbabz 04-04-2012 22:02:37

Jeg må indrømme at Samsung Galaxy S II's standard browser har imporneret mig rigtig meget ihvertfald. Den er totalt smooth og har de funktioner jeg har brug for. Jeg har prøvet Dolphin, Opera, Chrome og firefox, og må indrømme at ingen af dem slår SGSII's egen browser efter min mening. Dophin kommer tættest, men stadig ikke helt.

0 0
Mobilsiden.dk 03-04-2012 11:32:30

Hej Allan,

Ja, det er faktisk også min oplevelse.
Opera er en mulighed. Det er Chrome browseren naturligvis også.

0 0
Mikkel E Nielsen 03-04-2012 11:06:10

Jeg tror bestemt der er tale om en Desire her.
Forstået på den måde at HTC sendte desiren på markedet og efter følgende kom med en opdate som gjorde det til markeds bedste. Jeg tror man er lidt ude i det samme her.

Så kan man jo selv vurdere om det er godt eller skidt.

0 0

Om brug af cookies