Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Mini-duel: Den bedste videooptager i en mobil

Mini-duel: Den bedste videooptager i en mobil

Er det Samsung Galaxy S II eller Apple iPhone 4 der optager video i den bedste kvalitet? Tjek denne mini-duel mellem de to smartphones.

Vi har optaget et lille indslag med to forskellige mobiltelefoner, for at se, hvilken der klarer sig bedst under de samme forhold.

Indslaget, der handler om hvordan man sætter SIM-kort i en HTC Flyer, er optaget med henholdsvis Samsung Galaxy S II i Full HD-kvaliltet (1080p) og iPhone 4 i opløsningen 720p. Altså den maksimale optagetilstand på begge mobiler.

Optagelserne er lavet i vores web-TV studie - altså under de samme lys- og lydforhold.

Herunder kan du se begge indslag og vurdere, hvilken mobil du synes har lavet den bedste optagelse.

En ting vi på redaktionen hurtigt bemærkede var, at Samsung-telefonen er utrolig følsom overfor rystelser, fra den som optager.

Optagelse: Samsung Galaxy S II

Optagelse: Apple iPhone 4

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ztyle 23-06-2011 01:31:35

Jeg er selv en glad ejer af iPhone 4, men det er en 1 år gammel mobil, ydermere så er der ingen indstillings muligheder på iPhone's video optager, det skal man hente en app. for.

Det kunne ha' været interessant hvis i havde sammenlignet en flok af de nye mobiler, i stedet for at tag en gammel traver, som for et år siden havde et fænomenalt godt 5MP kamera(for en mobil)

0 0
14-06-2011 23:28:26

se denne test af iPhone 4 kameraet som jeg fandt på youtube. som det ses er kvaliteten markant bedre.

undrer mig over hvor John er så RØD i denne video test. iPhone kamera er bedre i virkeligheden.

http://www.youtube.com/watch?v=rCSKpngitTU

0 0
SaL^ 13-06-2011 22:34:10

1. Jeg er super glad for sammenligningen, og synes det er et godt initiativ. Jeg synes at SGSII har det klart flotteste billede, men at den er mere følsom for rystelser i forhold til iPhone 4, som det er nævnt.

2. Jeg forstår ikke hvorfor at mange ikke værdsætter indslaget, men i stedet bliver ved med at køre på at det ikke er berettiget med iPhone 4 og SGSII i sammenligningen. Nokia N8 og Xperia Arc er jo ikke halvt så populære som de to andre, og henvender sig derfor ikke til et lige så bredt publikum, det er da logisk. Desuden er det de to bedste mobiltelefoner ifølge mobilsiden, så derfor giver det også mening at det ikke er Arc og N8 eller andre.

3. Synes det er sørgeligt at nogle kommer med øgenavne om telefoner bare for at skabe splid mellem brugere, og lægge op til ligegyldig diskussion. Hvis det er sådan at være voksen ser jeg ikke frem til det.

Alt dette er min mening. - Godt indslag!

0 0
Arne Jensen 13-06-2011 11:53:50

Jeg har N8, iPhone4 og et Nikon D700 til sammenligning.

Iphone4 får ikke et ben til jorden sammenlignet med de 2 andre.

0 0
David 13-06-2011 21:38:23

Jeg har også iPhone 4, Nokia N8, kompaktkamera og DSLR med et hav af objektiver (jeg er amatørfotograf). Jeg vil sige at til billeder og video er N8 og iPhone 4 stort set lige gode i dagslys, men når det bliver mørkt er N8 bedre HVIS den indbyggede blitz kan lyse nok op, hvis ikke er iPHone 4 faktisk bedre, specielt med HDR slået til. Der er INGEN telefoner hverken N8 eller noget andet, der kan måle sig med et rigtigt kamera.

0 0
13-06-2011 15:13:16

Prøv at google: "duel Iphone 4 vs. Nokia N8", så tror jeg at diskutionen, om hvilken af disse 2 mobiler der er bedst til video, stopper. Indslaget blev bragt i Mobilsiden 25 okt. 2010.

Kurt

0 0
13-06-2011 11:35:04

det gør det ikke på min iPhone 4 eller andre jeg kender, som har en iPhone 4.
det må være et enkelt tilfælde - og det er klart at iPhones kamera er at foretrække. den er i en helt anden klasse.

0 0
Benjamin Jensen 13-06-2011 01:36:51

Nu var jeg en af dem der skrev først i denne tråd, hvorefter den blev erstattet af det sædvanlige apple vs android ævl.

Det er jo klart, at mobilsiden ikke vælger N8 vs SE arc. For så var der ikke kommet nogle kommentarer overhovedet, eller kun et par stykker.

Det er sørgeligt, at mobilsiden kun går efter laveste fællesnævner hos folk, bare for at få flere til at læse testen. Seriøsiteten er gået fløjten.

Jeg købte sgu ikke min Iphone for kameraets skyld, og jeg forventer heller ikke, at det er det bedste på markedet, da der er kommet en masse nye telefoner siden da. At SGS 2 så på ingen måde slår den af banen, vidner måske om, at folk der køber lige netop den smartphone heller ikke har købt den for kameraets skyld!

0 0
Kim 13-06-2011 02:28:27

Nu tror jeg vil skrev samtidigt, og jeg nævnte med det samme N8. Og igen er jeg uforstående overfor hvor der ses en Andriod / Apple ting... Det er bare en useriøs test, med to tlf der som du selv siger, ikke er oplagte videotlf.

0 0
Benjamin Jensen 13-06-2011 11:25:31

Vi kan da bare tage lidt af dine udtalelser, som selvfølgelig straks puster til ilden:

"whyPhone er håbløst underkonfigureret rent spec-mæssigt, det er utroligt at man altid skal sammenligne med den. Og det holder hypen om et underlødigt produkt oppe. Det ser jeg virkeligt ingen grund til. Lad dog Apple selv lave markedsføring..."



"Selvom det var en meget uheldig udtalelse TDCs marketingsdirektør kom med i sin tid, må jeg give ham ret - IPhone handler ikke om at have en tlf med en række funktioner (smartphone) men om at have noget Apple."


Det mest morsomme er dog, at du bagefter kommer med denne udtalelse til en anden bruger.


"Det er din holdning, og den skal du have ret til. At den bygger på dine fordomme om Nokia og ikke på nogle af alle de tests og sammenligninger der er lavet, gør det bare desværre lidt svært at tage seriøst."

Hvordan vil du have, at nogen skal tage DIG seriøst? Jeg gør i hvert fald ikke. Jeg vil da heller ikke høre mere om, hvilken type bruger jeg er. Sikke da en omgang ævl.

0 0
Kim 13-06-2011 13:12:53

Men det har jo intet at gøre med Android kontra Apple. Bare fordi jeg ikke forstår hypen om Apple, betyder det ikke at jeg melder mig på Googles copy/paste hold.

Iphone4 er klart underdemissioneret i forhold til sin samtid, det var den den dag den blev lanceret. At tage dens 5 mpix med i en test om de bedste videotelefoner er useriøst.

0 0
Benjamin Jensen 13-06-2011 17:16:29

Iphone er da på ingen måde underdimentioneret hardwaremæssigt. Du beskriver jo, at det ikke kun er kameraet, men alt andet hardware også. Det er da den største fehler fra din side. Det er tydeligt, at du ikke har prøvet den mere end 1-2 min højest. Der findes ikke bedre spil til nogen anden platform, hvilket vidner om hardware der rent faktisk spiller. Det modsatte kan man sige om både android og din elskede Nokia N8. Så vidt jeg ved, så er Iphone stadig den telefon med den højeste skærmopløsning - selv i forhold til den mindre skærm den har.

Hvis jeg sad med en N8'er, så ville jeg sgu nok også være misundelig på både Iphone og Android mobiler. Det er jo nok i virkeligheden det, det handler om fra din side. Vil jeg have et ordentlig kamera og ikke mindst videooptager, så bruger jeg mit Canon kamera. Fakta er jo stadig, at ingen telefoner kan optage ordentlig video eller stillbilleder indendørs.

0 0
Kim 13-06-2011 17:29:36

N8 æder også Iphone4 i benchmarktests på grafiksiden. Om der findes bedre spil til Iphone, det skal jeg ikke kunne sige. Det er jo også mindst lige så meget en smagssag. Men personligt spiller jeg meget lidt på telefoner, især fordi at det er store strategispil der har min interesse. Og der er det bare uanset hvad en dårlig platform.

Desuden er det ikke min N8 jeg bruger, det er stadigt N900 der på de fleste måder dækker mit behov bedst. Bliver fulddtændigt tosset af at skulle sidde og daske på skærmen for at skrive, en håbløs ide. Men det ændrer ikke på, at billede, video og grafik klarer sig bedre i tests for N8 end Iphone4.
N8 er det tætteste du kommer på et kamera i mobilverdenen. Mekanisk shutter, en rigtig optik og en ordenlig blitz, og ikke mindst fotochip. For ikke at glemme de 12 mpix. Men nej det er ikke et spejlreflekskamera.

Se testen af Apple mod N8 der refereres til flere steder i tråden.

0 0
Benjamin Jensen 14-06-2011 00:35:21

Nej, det er IKKE en smagssag. For hvis det er det, så har du tydeligvis nogle smags hallucinationer. Iphone slår Android, og især Nokia på den front - dualcore eller ej. En Porsche motor bliver altså ikke hurtig af at være i en tung lastbil - så hellere en hurtig VW Golf GTI.

Det er en håbløs diskussion at have på telefoner, for de kører med hvert deres OS. Til trods for at flere android mobiler har dualcore nu, så kan man stadig finde telefoner hvor folk klager over lag i apps - tag bare LG Optimus X2.

Nokias Symbian er inferiør i forhold til Android og iOS. Selv Nokia er kommet til den erkendelse omsider. Nu mangler vi bare de brugere der stadig lever i forrige århundrede. Nokia N95 var nok for mit vedkommende.

Om der er 5 eller 25 mp, betyder kun noget for størrelsen af billederne - ikke noget for kvaliteten på 15" computerskærme eller trykte billeder. Optikken der bliver brugt, og blitzen har den største betydning. Jeg giver dig ret i, at N8s kamera er bedre end Iphone 4 og SGS 2 tilsammen. Men det var min SE K790i altså også - især indendørs billeder, hvor den havde en rigtig blitz. Iphone 4 har kun en LED lampe, og det bliver aldrig godt.

0 0
David 13-06-2011 23:16:37

Du må meget undskyld, jeg har både N8 og iPhone 4, og jeg har hentet en del spil til begge telefoner, blandt andre alle de gode spil som Nokia jo forærer væk lige pt. Men iPhone 4 kører altså godt nok de samme spil markant mere flydende, på trods af at den har 3 gange så høj opløsning. Men jeg synes da at min N8 klarer det ganske godt på trods af den langsomme cpu.

0 0
theisbaunandreasen@gmail.com 12-06-2011 22:08:14

Er der en specifik grund til, at den nye HTC Sensation ikke er med i dette kapløbet om titlen til at blive "den bedste videooptager i en mobil"? Det kan selvfølgelig være, at testen blev lavet før HTC kom anmelder i hænde. Hvis ikke så er jeg lidt ærgerlig over, at se endnu så åbenlys favorisering af visse mobil mærker.

0 0
Kim 12-06-2011 23:33:44

Jeg tror man skal tage det lidt for hvad det er. Min teori er at man på redektionen fandt på at det kunne være sjovt men en lille sammenligning, når man nu alligevel skulle optage. Og så brugte man de telefoner man selv havde.
For det virker ganske rigtigt ret useriøst at bruge to telefoner, der ikke anses for at være stærke på video-siden. Jeg tror bare overskriften løb afsted for dem (igen). Der burde nok bare have stået noget med Iphone4 vs Galaxy S II i stedet. Og ikke være antydet at det var en duel mellem de bedste.

0 0
12-06-2011 16:46:52

Det er vist så meget sagt.

Jeg mener klart at N8 uden sammenligning er den bedste af alle.

Jeg har læst sammenligning af ovennævnte telefoner med N8 som klar vinder.

0 0
MGApcPro 11-06-2011 13:13:57

Samsung Galaxy S II har kun billedstabillisering når der skal tages stil-billeder, ikke i video delen.
mht. testen er at galaxy s har gode farver, den har flere detaljer med, men detaljerne står ikke særlig skarpt.
Iphone 4 har meget rødlige fraver, men billedet står lidt mere skarpt. Lyden er også bedre end galaxy S, men et stort problem er at vis man ser videoen, bliver Iphone ved med at skifte eksponering(først er farvene for mørke, så bliver billedet meget hvidt, og sådan bliver det ved).
Vinder: afhænger at hvad man skal filme
P.S. HDMI adapteren til galaxy S II virker rigtig godt :D, selvom billedet ikke står helt skarpt på en 52"

0 0
Maxfighter 12-06-2011 15:55:02

Jeg synes også iphone er alt for rød og blur.
jeg har selv N8, hotfixet til at kører 30 fps, og jeg synes galaxy ser fornugtig ud, kan se at der også er autofokus på telefonen.
Lyden lyder så bedre på iphone, men billedmæssigt kan jeg bedre lige galaxy.

jeg kunne godt tænke se en test mod N8/30 fps og evt autofokus sat til.

0 0
Kristoffer 11-06-2011 11:40:46

Ser ikke ud til at i har aktiveret billedstabilisering på Galaxyen, det hjælper en del, uden det har jeg også svært ved bare at tage billeder uden at de bliver udvaskede fordi jeg rystede på hånden imens.

0 0
Damkær 11-06-2011 01:55:40

Dybt seriøst nu må mobilsiden fandme styre sig med Galaxy, hvad har den med noget som helst at gøre?
Det er for helvede en mobil som ikke bliver solgt for kameraet, prøv dog en N8 eller en Arc. Det samme gælder Iphone, som jo er god at sammenligne med, men som absolut ikke blærer sig med sit kamera.

Nu gider jeg fandme ikke hører mere om Galaxy og alt det latterlige fanboyhed, var stor fan af mobilsiden før S og S2 udkom.

0 0
Peder Alipio Thurøe 11-06-2011 07:33:58

Du har fulkommen ret Damkær!!!

0 0
Bjarke Hansen 10-06-2011 19:19:10

Prøv engang at optage med SE ARC, jeg er sikker på den hurtigt vinder denne test rimeligt let. Har selv SGS2 men har prøvet arc´s video og det er klart en anden verden. Især billedstabilisering er ret god. Selv min gamle X10i har næsten bedre billedskabilisering end sgs2

0 0
Kim 10-06-2011 20:03:49

ARC er testet og fejlet mod f.eks. N8. :)

Men skal vi ikke bare være enige om, at droppe whyPhone i seriøse tests?

0 0
11-06-2011 10:31:39

Jeg har set videoklip fra N8 mod en del andre telefoner og det bar den ikke bedst til. Den eneste fordel ved N8 stilbilleder og jeg seriøst eneste.

Af de to i denne test er det sgsII der vinder pga farven men de leverer begge et godt resultat.

0 0
Kim 11-06-2011 12:52:06

Det er din holdning, og den skal du have ret til. At den bygger på dine fordomme om Nokia og ikke på nogle af alle de tests og sammenligninger der er lavet, gør det bare desværre lidt svært at tage seriøst.

Denne simple test viser f.eks. at whyPhone ikke har noget at gøre i en seriøs test http://www.youtube.com/watch?v=g5uaYAg5TMc

0 0
Mozz 12-06-2011 16:59:25

Kim Vedr. fordomme så skal jeg sgu da love for, at du selv har fordomme over for folk der har en Iphone!!! I øvrigt synes jeg det er pinligt grinagtigt, at der køre denne "krig" I mellem android vs apple brugere.

Respektere dog andres valg, og indse det de har valgt, er det rigtige for dem.

Jeg har både en Iphone, og en Nexus S, og der er ingen tvivl om at Nexus S er en lækker tlf... Den er bare ikke bedre end en Iphone efter min mening. Det gælder både materialet den er lavet af, og måden den køre på.

0 0
Kim 12-06-2011 18:29:38

Mener nu ikke jeg har sagt noget om folk der bruger Iphone. Jeg har refereret til andres udtalelser om brugerene. Det kan naturligvis misforstås, men jeg kender flere relativt fornuftige Applebrugere.
Det bliver bare ikke umiddelbart noget for mig, og jeg har svært ved at se hvorfor hypen skal opretholdes i medierne - men kender man den typiske brugerprofil og sammenligner med medieverdenen giver det god mening.

Desuden er jeg ikke en del af krigen mellem Andriod og Apple... ;)

0 0
Mozz 12-06-2011 23:32:57

Ok det kan være jeg har misforstået dig så :-)... Men jeg er helt enig med dig i at det virker laterligt vedr. alt den hype ang. Iphone. Det er jo nærmest hysterisk!!

0 0
Kim 13-06-2011 00:18:38

Hehe, tjaa... Nu har forskere jo påvist, at Appleejere har et noget nær religiøst forhold til deres produkter. I alle fald er det de samme områder i hjernen der aktiveres når man interviewer dem. Så om det er hysterisk eller fanatisk, det skal jeg ikke kunne sige.

Igen refererer jeg bare! ;o) Selvom at jeg vist fik skrevet, at jeg var enig med TDC direktørens udtalelse. At den så ikke er så aktuel længere, da der næppe er nogle andre der bruger mere data som Apple, det er en anden sag :)

0 0
David 13-06-2011 21:47:45

Hvis du læser den undersøgelse rigtigt, så er det ikke kunne Apple ejere, det gælder generelt for de store brands, der blev bare nævnt Apple som eksempel :)

0 0
David 13-06-2011 21:49:25

En BBC-dokumentar har kigget nærmere på, hvordan brands indvirker på vores hjerne. Det viser sig, at de helt store brands, som Apple, er den moderne verdens religioner.

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/apple-er-som-en-religion,lid.15674/#ixzz1PBgBxFmN

0 0
Kim 13-06-2011 22:34:13

Jeg har ikke skrevet andet :o)

0 0
David 13-06-2011 23:20:42

Det er rigtigt, men du nævner dog kun at det er Apple brugere der er religiøse, jeg tror det er de samme centre der vil bliver aktiveret hos dig hvis det kommer til Nokia/N900 ;)

0 0
BluezCat 14-06-2011 08:37:27

Hvad er der nu ivejen med N900 ?? ;oÞ

Har den, og jeg er ganske enkelt godt tilfreds, multitasking, som ingen anden stadig er i nærheden af.

0 0
Kim 14-06-2011 00:19:25

Det er jo i konteksten... ;)

0 0
Rallerbabz 10-06-2011 17:22:57

Samsung:
Dens farver er at foretrække. Farven virker naturlig. Dog giver jeg jer ret i at den er meget rystende, men kan man ikke bruge billedstabilisering?

iPhone:
Grimt skær imo, alt for rødt og farverne virker ikke så troværdige. Dog synes jeg ikke den ryster lige så meget.

0 0
Rallerbabz 10-06-2011 17:12:39

kan ikke se nogen videoer!?

(virker i IE, men ikke chrome

0 0
Daniel 11-06-2011 13:12:43

Jeg ser videoerne på chrome :P

0 0
MGApcPro 11-06-2011 15:13:48

os mig xD

0 0
Benjamin Jensen 10-06-2011 16:52:53

Det er lidt underligt når man ser disse videoer. På iphone 4 er der lidt for meget farve på, omvendt er der på samsung alt for lidt. Jeg ved heller ikke hvor meget alkohol John G indtager til dagligt - for det kan jo i virkeligheden være, at han har samme rødlige farve som en vis P. Brixtofte ;)

Jeg synes lyden er betydelig bedre på Iphone 4, men nu er det jo ikke det der testes :)

0 0
10-06-2011 15:31:13

Virker som om de begge har gode og dårlige sider. Samsungs farver virker mere naturtro end iPhone, der ser meget rød ud. Til gengæld virker optagelsen på iPhone mere skarp.

0 0
Kim 10-06-2011 16:57:27

Jeg undrer mig over hvorfor markedets eneste rigtige kameratelefon ikke tages med i vurderingen?
N8 er den eneste telefon med mekanisk shutter (hvilket naturligvis ikke er vanvittigt interessant for video) og som både optager i en ordenlig kvalitet, men ikke mindst kan afapille HD via HDMI.

whyPhone er håbløst underkonfigureret rent spec-mæssigt, det er utroligt at man altid skal sammenligne med den. Og det holder hypen om et underlødigt produkt oppe. Det ser jeg virkeligt ingen grund til. Lad dog Apple selv lave markedsføring...
Selvom det var en meget uheldig udtalelse TDCs marketingsdirektør kom med i sin tid, må jeg give ham ret - IPhone handler ikke om at have en tlf med en række funktioner (smartphone) men om at have noget Apple.
Jeg har aldrig haft brug for en Ipod. Heller ikke da man begyndte at kunne ringe fra den, eller da den blev 8 gange så stor. Skulle jeg have en Ipod ville det blive en Nano, og så vil jeg overlade mine telefonbehov til originalen, hvor både antenneforhold og audio også er brugbart. Og kameraet er hands down markedets bedste.

0 0
Svave 15-06-2011 18:45:14

@Kim: N8'eren har som du siger mekanisk shutter og Xenon flash samt Carl Zeiss objektiv så kameraet er helt klart det bedste til dato på en smartphone. Billeder og Video kvaliteten er helt klart uovertruffen sammenlignet med de øvrige smart-modeller. Dog har telefon ikke andet at byde på end det, alt andet ved den virker gammeldags og ulogisk. Nokia har videreført deres gamle menu opsætning til deres N8 og det virker total grimt og nytteløst. Telefonen var en kæmpe skuffelse lige på nær kamera delen som levede helt op til forventningerne.

0 0
Kim 16-06-2011 09:42:04

Så vi er enige om, at "den bedste videooptager i en mobil" er N8's. Så langt, så godt...

Der ud over, så har du til dels ret i at man har videreført den gamle menuopbygning. Men man har jo samtidigt gjort den meget mere tilgængelig - og væsentligt hurtigere. Og i min verden er det ikke så underligt, at man fastholder dele af det mest udbredte OS i verdenen. Der er jo altså trods alt rigtigt mange Nokia brugere, der sagtens kan forstå opbygningen.

Antenne, Audio og GPS er markedets bedste. Jeg ved godt det kan virke gammeldags, men jeg værdsætter at min telefon også - faktisk især - virker som, tada, en telefon! ;)
Der er HD ud via HDMI - det er ikke gammeldags i min verden. Sammen med USB-on-the-go har du altså en mobil HD afspiller, uden kapacitetsbegrænsning. Så mangler man bare et sted at leje film på USB... ;)

Men ja, jeg havde da også håbet på mere og bedre. Jeg går og venter på Anna og håber at hun kan gøre oplevelsen god nok, til at jeg køber en E7 (fordi det ikke holder at sidde og fedte rundt på skræmen - jeg vil have et keyboard!).
Men jeg regner med at det bliver en N950 der gør mig glad. For jeg er stadigt gladere for min N900 end N8'eren.

For begge gør det sig gældende, at de op til flere gange har været i nærkontakt med asfalten. Det ene hjørne af min N8 har ligefrem et stumpt hjørne - havde det været en Iphone, kunne jeg med stor sandsynlighed vinke farvel til den. Det er endnu en grund til at jeg vælger Nokia - lortet holder!

0 0
Svave 16-06-2011 11:17:57

Ja jeg må nok se mig enig med dig. Min personlige vurdering blev overskygget af min trang til nyere OS, smartere OS looks og bedre performance stats. SÅ du har ret i at genkendeligheds-faktoren er på spil og at det vil betyde meget for tidligere Nokia brugere. Er også enig i at GPS, Audio og Antenna er noget af det bedste. Blev især positiv overrasket over dens "FM broadcast" funktion hvilket fungere ret godt. Det er nok den gamle DJ i mig der blev begejstret over dette:) Nu har jeg aldrig tabt den, men den virker robust, mener også den er formet i en magnesium/aluminum-skal som også bruges ved erhvervs laptops osv.

0 0
David 16-06-2011 10:42:06

"Antenne, Audio og GPS"

Nej, det er det ikke.. GPS'en er LANGT mere præcis på iPhone 4. I hvert fald med mine versioner af disse mobiler. OVI maps er tilgengæld super godt, men den rammer som regel 5-10 meter forkert når jeg kører forbi en vej, hvor iPhone 4 med Navigon er spot on.

Jeg elsker din udtagelser om at N8 er markedets bedste på dit og dat. Jeg vil ikke engang sige at kameraet er til video, jeg sad og så noget 720p video på en 50" skærm, og der var SGS2 1080p langt skarpere.

0 0
Kim 16-06-2011 11:31:00

Jeg har ikke haft samme oplevelse af at køre for langt. Men jeg kan jo have været heldig. :)

Og jeg har som sådan heller ikke anfægtet SGS2's video - Iphone 4 derimod kører ganske vist også 720p, men afspiller kun 576p. Desuden er de head-to-head tests jeg har set af IP4 vs N8 klart overlegne for N8.

0 0
David 16-06-2011 12:25:29

Jeg kører ikke for langt, jeg bruger jo ikke kun GPS jeg bruger også øjnene, men generelt er N8 ikke helt så præcis som iPhone 4 når det kommer til GPS, min iPhone kan også tit finde signal i byen, hvor N8 har lidt svære ved det. Dog er begge telefoner fint brugbare til GPS, og N8 har jo klart den fordel at det er gratis i hele verden.

Du anfægter måske ikke SGS2 direkte, men du siger at N8 har den bedste videooptager i en mobil, og det synes jeg faktisk ikke altid er sandt. I mod at den ikke har full HD, og i øvrigt aldrig får det, den har simpelthen ikke CPU nok med dens 0.6GHz. Derudover slår det mig tit hvor god lyden er på videoer optaget med N8, det lyder somom man har haft en rigtig mikrofon på.

0 0
Kim 16-06-2011 13:23:16

Ja, og det er måske nok forkert formuleret. Min pointe er at IP4 IKKE har den bedste videooptager i en mobil. :)

0 0
David 16-06-2011 13:28:00

Der er jeg enig..

0 0
Kim 16-06-2011 11:38:17

Samsung ville være mit næste valg, hvis ikke jeg ventede på en MeeGo. Og det ender jo nok med at den næste derefter bliver en Nokia-WP.

0 0
Svave 16-06-2011 12:05:51

Bliver MeeGo ikke skrinlagt alligevel eller er jeg gået glip af noget?

0 0
Kim 16-06-2011 13:22:07

MeeGo er skinlagt af Nokia, ikke Intel og fonden. Og der er vedvarende rygter om at N950'eren (N900's storebror med MeeGo, i stedet for Meamo) er på vej.
Slutteligt kan det være jeg tager mig sammen til at lægge MeeGo på min ekstra N900... ;)

0 0
David 13-06-2011 21:44:13

Hvorfor er N8 ikke med? fordi N8 ikke er særligt populær, iPhone 4 og SGS2 er de mest populære telefoner lige pt, der er det oplagt at vælge dem?

Er iPhone 4 underkonfigureret? iPhonen er tilpas konfigureret allround til at den fungerer rigtigt godt, du nævner selv N8 den har mange gode specs, men processoren er meget langsom 680MHz, opløsningen er meget lav, og den har kun 256MB hukommelse, så den er heller ikke voldsomt imponerende?

I øvrigt synes jeg du lyder ekstremt fanboy agtig, og dine udtagelser som whyPhone osv, gør det lidt svært at tage dig seriøst..

0 0
BluezCat 14-06-2011 08:32:29

Had er det ved overteksten, du ikke forstår ??

'Den bedste videooptager i en mobil'

Overteksten har INTET at gøre med, hvilken mobil der er bedst, det er dermed fuldstændig retorisk at diskutere, derimod giver det abledning til, at stille sig lidt kritisk overfor skribenten af artiklen, om hvorvidt han er en smule subjektiv, og derved ikke kan se udover sin egen næse.

Fordi den mest populære bil for tiden er Chevrolet Spark, blandt købere, så er det jo heller ikke ligefrem ensbetydene med, at det er den der er den bedste at køre i ??

0 0
BluezCat 14-06-2011 08:41:26

bedst = mest populære

*Gik sq´ lidt for stærkt her til morgen ;o)

0 0
Kim 13-06-2011 23:19:53

så ligger problemet bare i overskrften. Desuden siger jeg gerne igen, at min favorit ikke er N8 - men at den hands down er den bedste kameratelefon. Telefoner uden tastatur er ikke særligt interessante for mig - måske swype kan hjælpe min N8, men det der med at daske på dkærmen er ikke for mig.

En af grundene til at N8 ikke har mere fast RAM er "USB on the go". Og det virker fint for mig at flytte data per USB i stedet - Uden 32 GB begrænsninger.

0 0
Peder Alipio Thurøe 11-06-2011 07:43:17

Hvis TDCs marketingsdirektør har udtalt at iphone kun er for at ha apple,så er den udtalelse da så sand som den kan blive!!Hatten af for ham!!!

0 0
Kim 11-06-2011 14:14:54

Han sagde, i forbindelse med at den første Iphone blev dels fri på markedet, og havde været på markedet længe nok til at man kunne vælge nye udbydere, at det ikke var noget problem at TDC ikke havde et passende dataabb. For Iphone-ejere havde ikke behov for at surfe osv, kun at se smarte ud. En udtalelse han naturligvis måtte trække tilbage senere ;)

0 0

Om brug af cookies