Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Nexus 4 - Google-mobil med problemer

Nexus 4 - Google-mobil med problemer

Web-TV: LG har skabt et fedt hardwaredesign, men Google har software-udfordringer, der bør løses. Her kan du se testen af Nexus 4.

Når du står med Nexus 4 mærker du tydeligt, at her er der tænkt over designet.

Glas på for- og bagsiden trækker, sammen med bløde kurver, oplevelsen af smartphonen helt til tops. Men efter et stykke tid begynder problemerne at melde sig, i hvert fald på min Nexus 4, der ifølge LG, har den endelige hard- og software.

Hastigheden i styresystemet, Android 4.2 Jelly Bean, såvel som på nettet og i applikationer, kan der ikke sættes en finger på.

Men når telefonen begynder spontant at gå i sort, har dårlig lyd på Bluetooth, mangler december måned i kalenderen, Exchange og Gmail pushmail der driller osv., ja, så overskygges de gode sider desværre.

I min optik, er stabilitet og driftssikkerhed yderst vigtig, for en moderne smartphone. Noget jeg ikke har oplevet med Nexus 4.

LG peger mod Google – og Google siger ”ingen kommentarer”, selvom det er dem, der kan gøre noget ved softwaren.

Se ovenstående web-TV indslag, og læs min den store gennemgang af Nexus 4, for at få flere detaljer.


LG Nexus 4 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hxgni 06-12-2012 21:50:52

Jeg kan godt lide i giver LG meget credit for designet, når det ikke en skid er dem har designet telefonen, men tydeligvis google selv... Som man kan se, så ligner den stort set Samsung's galaxy nexus, bare med glas i bagcoveret og krom i siderne.. Desuden ligner den slet ikke noget LG ville designe, da deres telefoner altid har været mere kantet.
Google har designet telefonen og LG har produceret den. Men nej, google skal fandme ikke have credit fra mobilsiden..

0 0
Mobilsiden.dk 06-12-2012 22:24:42

Jeg er da ked af, at give LG credits for det forkerte. Hvor fremgår det, at Google har designet enheden?

0 0
SJN80 06-12-2012 16:09:03

Ualmindelig dårlig anmeldelse. Hvorfor ikke gøre det ordentlig? Eller i det mindste vente på 4.2.1 hvor efter sigende nogle af de fejl, eller i hvertfald en af dem, er fixed.

Jeg har på det sidste oftere og oftere mig selv i at hoppe over mobilsidens anmeldelser, uden uden egentlig at vide hvorfor. Nu ved jeg, hvorfor.

0 0
SJN80 06-12-2012 16:10:58

oftere og oftere taget

0 0
Kim 06-12-2012 17:19:25

Ja, man kunne også bare vente et halvt år, og anmelde hvordan den endte, sådan så man lagde et basis for hvad man mindst kunne vente sig af en ny model - det giver da også meget bedre mening at anmelde et bands sidste album, så man ved hvor de kommer fra. Skidt værd med hvad de spiller nu...

LG har sagt at dette var den endelige model. Punktum.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 17:33:54

Hvordan skulle LG dog kunne vide hvad der er og ikke er endeligt i forhold til softwaren? Det er jo ikke dem som har stået for det :)

0 0
Kim 06-12-2012 18:06:31

Det var den endelige model fra dem - hvorfra skal John vide hvilke opdateringer Google kommer med hvornår, og hvis 4.2.1 heller ikke løser problemerne, hvor længe skal den så ligge i skuffen før den må anmeldes? ;)

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 18:10:29

Jeg snakker ikke om 4.2.1 men den endelige software til forbrugeren.

0 0
Kim 06-12-2012 18:37:01

Den ved LG jo godt hvornår de har, ellers kan de jo ikke pakke og sende deres telefoner ud på markedet. Så meget OTA er det alligevel ikke... ;)
LG og Google er blevet enige om at Nexus 4 var markedsklar, og har sat den til salg. Meget længere er den ikke.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 18:56:30

Overhovedet ikke, de har fået en software pakke fra Google, hvad den indeholder, rager reelt set ikke LG.

Det forudsætter også der er tale om den samme model der vil komme ud til forbrugeren (Hvilket der er intet som der tyder på at det er).

Men ordkløveriet til side, så er LG's statement vedrørende softwaren forkert, og hvis de ikke kan få så simple ting rigtige, hvordan skal de så kunne udtale sig om John's Nexus 4 og om det et officielt google build eller ej?

0 0
Kim 06-12-2012 19:06:00

Alt ordkløveriet til side, så er John jo nødt til at tage LG's ord for gode vare.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 19:11:11

Troede ellers en af journalismens fordele netop var at man ikke behøvede at tage den officielle historie for gode varer?

0 0
Kim 06-12-2012 19:44:09

Du har ret, han burde lave en dybdeborende kritisk rapport, og nægte at lade sig spise af med "ingen kommentare" fra Google. Booke den første flyver over det store sund, og gemme sig i buskene til han havde opsnappet det rigtige tidspunkt for, hvornår nogen mente den rigtige version var klar.

Eller han kunne jo have spurgt dig, der jo tilsyneladende ved mere end både LG, Google Danmark og John.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 19:53:22

En mere dybdegående rapport kunne ikke skade nej.

Og ja jeg ved åbenbart mere end LG og Google Danmark's PR hold (Hvorfor skulle de også vide noget om det tekniske?) samt John.

0 0
SJN80 06-12-2012 18:52:34

Det mindste man som anmelder kan gøre, er vel at tjekke hvad det egentlig er man anmelder. Og om der er nye updates (hvilket det jo viser sig der var) til telefonen. LG kan ikke sige noget om det er den endelig versionen af softwaren. Så vidt jeg forstår, står LG og Google i sammenarbejde for HW og google står udelukkede selv for SW. Software updates har LG ingenting med at gøre, og kan derfor ikke udtale sig om dette.

Hvis man vil teste og anmelde et produkt, må man først og fremmest sikre sig at test produktet ikke er defekt, for ikke at få et misvisende billed af produktet. Altså opføre, ens test produkt sig underligt, må man kontakte producenten, og bede om at få et nyt test produkt tilsendt. Og hvis der er updates ude, sørger man selvfølgelig for at produktet er updateret. Igen for at undgå at give et misvisende billed af produktet.

Hvis det ikke er muligt at få tilsendt en ny test model, og alligevel gå igang med at teste et tilsyneladende defekt produkt, må man også bedømme derud fra.

At bedømme dette produkt 3 ud 6 stjerner (3stjerner til hardwaren og 0stjerner til softwaren..Som jeg for står det) er jo helt ude i skoven. Det gir absolut ingen mening,bedømt ud fra andre anmeldelser her på siden.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 19:09:30

Problemet er at de Kim (Og John for den sags skyld) slet ikke forstår et system som Android.

Jeg forventer hverken John eller LG's marketingsafdeling at forstå dette, hvilket også er årsagen til jeg ikke tager ordet af en eller anden tilfældig LG PR gut at det er "the real deal".

Men det er lidt problematisk for John som udtaler sig så skråsikkert og på den baggrund nærmest gør LG ud til at være en martyr der døde for Google's synder.

Desværre har John fokuseret på at invitere til kaffe på fyn istedet for at føre saglig debat om emnet, og nu når den er sendt tilbage til LG vil det for evig tid være påstand mod påstand.

0 0
Torben 06-12-2012 10:01:34

Denne diskussion lader jo ikke til at dø, omend den vel efterhånden er lidt omsonst.
Ville det ikke være en ide, at du John låner telefonen ud til en bruger på siden som så kan teste i en uges tid.
Mere for at imødekomme kritikken om at du har noget imod Android - hvilket jeg dog ikke tror du har. Du er bare stødt på fejl og problemer og dem tager du med i din test:-)
Bare et lille indspark herfra...

0 0
Mobilsiden.dk 06-12-2012 12:43:13

Ville det ikke være en ide, at du John låner telefonen ud til en bruger på siden som så kan teste i en uges tid

God idé. Men enheden blev i går sendt retur til LG.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 13:00:27

Ærgeligt du aldrig fik bekræftet versionen på din telefon, da mangler på OTA typisk er fordi et specifikt upgrade-path ikke eksisterer, hvilket er at forvente af en enhed som ikke kører officiel software.

0 0
Fidoble 06-12-2012 10:19:02

For at imødegå alt kritikken, bør John G. få en ny test-enhed. Jeg tror som sådan heller ikke han har noget imod Android og selvfølgelig skal han bedømme ud fra det han har at gøre godt med. Problemet er bare at dem der en Nexus 4 ikke har alle de problemer, ej heller det hold af anmeldere på andre sites har de samme problemer. Det skriger da helt op til himlen at den enhed han har, fejler et eller andet!
Laver John G. en ny anmeldelse, eller opdaterer den han har lavet, med indtryk fra en anden enhed og oplever samme fejl, så er det jo ikke bare en tilfældighed mere og så er anmeldelsen og karakteren vel reel nok?

0 0
Mobilsiden.dk 06-12-2012 12:44:58

For at imødegå alt kritikken, bør John G. få en ny test-enhed.


Længe før testen blev skrevet, kontaktede jeg jo netop LG, der i øvrigt også kom på besøg. Men det blev fastholdt, at det var "final edition".

Nu har jeg haft samarbejde om testprodukter med LG en del år, og de ved jeg skriver hvad jeg oplever. Men de vurderede altså ikke, det var nødvendigt at ombytte enheden.

0 0
Fidoble 06-12-2012 13:56:03

Det er jeg slet ikke i tvivl om John.
Det undrer mig bare at du, med så mange år i branchen, som den eneste ikke kan se at der måske kan være tale om en bytter.
Hvis jeg køber en "final edition" kan der jo godt være fejl på alligevel, det sker jo.

Men, hvis LG ikke lægger så stor vægt på din vurdering, så er det jo bare sådan det er og så er du jo nødt til at give produktet den karakter du mener er passende for det du skal anmelde, sådan må det jo være.

Men får du chancen for at teste en anden enhed, så syntes jeg du skal gribe den :)

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 12:51:46

Forekommer lidt underligt at LG ville, når givet muligheden, undlade at ombytte en model når de nok burde have regnet ud den ville blive sablet ned.

0 0
Kim 06-12-2012 13:11:07

LG læser nok også med her... Sååå, kom frem kom frem, og oplys os om det hvis John lyver!

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 13:15:07

Problemet er bare at LG ikke er blevet sablet ned, men det burde man jo forvente at være deres tankegang hvis de blev bekendt med sådanne fejl :)

0 0
Kim 06-12-2012 13:33:26

Det er rigtigt, det er jo sådan set Google der står for skud :)

0 0
Torben 06-12-2012 10:49:04

Enig, det ville jo helt sikkert være mere empirisk. Har indtil videre også "næsten" kun stødt på positive tests. Så noget kunne tyde på at den er defekt.

0 0
Fidoble 06-12-2012 08:13:15

Kunne det tænkes, ret mig hvis jeg tager fejl John G., at du simpelthen bare er møg skuffet.

Du får en telefon ind ad døren som du, med rette, har forventet dig rigtig meget af.

Måske du endda har kigget lidt på de ”store” anmeldelser hos Engadget, The Verge etc.?

Testen går i gang og det hele starter meget godt, men så kommer de problemer som du beskriver.

Øv, skuffet, sur og du føler ikke engang at LG eller Google vil komme dig til hjælp med en løsning.

Jeg kan sådan set godt forstå hvis du er skuffet, men hvorfor ikke prøve at få fat i en anden Nexus 4 enhed og så lave en ny anmeldelse, eller opdatere den du allerede har lavet.

Det er sket før at en anmelder har fået en defekt enhed og så laver en opdateret anmeldelse, mener da selv at have læst det her på siden før, er det ikke korrekt.

Din bitterhed kommer helt klart til udtryk i anmeldelsen, hvilket som sådan også er fint nok, men derfor får du også alle de her kommentarer og mange oplever slet ikke de fejl her.

Så John G., hvorfor får du ikke fat i en anden Nexus 4 og opdaterer med dit resultat?

0 0
Kim 06-12-2012 09:59:29

Men gør det nogen forskel? Nexus henvender sig primært til fandroids, altså ikke til det almindelige konsumermarked. Og de/i vidste jo længe før den kom på markedet, det den naturligvis var det ypperste nogensinde (trods tvivlsomme specs) og det vil en anmeldelse fra John ikke kunne ændre på på tusinde år. Uanset om alle kritikpunkterne er reelle og løses med opdateringer, vil i jo aldrig acceptere kritik. So why even bother?

0 0
Fidoble 06-12-2012 10:11:51

What... jeg prøver at lave et seriøst indlæg til debatten, og så skriver du det her!
Er iPhone så kun til fans af Apple... hold nu op mand!
Tvivlsomme specs, har du overhovedet forstand på hvad der sidder i telefonen?
Hvis du nu læste debatten, så er nogle af de fejl der bliver beskrevet kun nogen som John G. oplever, derfor bør telefonen have en ny chance! Så stop det her fan-pladder og kom med noget konstruktivt i stedet for... Arghhh :(

0 0
Kim 06-12-2012 11:34:55

For øvrigt så tror jeg også du misforstår mig - når jeg skriver at dem der køber Nexus er fandroids, så er det fordi man køber Nexus uanset producent, for at få Android.
Folk der køber Samsung køber primært Samsung for at få Samsung, Android er sekundært. Nogle få ville købe LG for LG, ligesom nogle vil fravælge LG Nexus pga af LG.
Folk der køber iPhone køber i høj grad pga Apple, ikke i særlig grad pga iOS. Man behøver ikke være fan af hverken Apple eller Samsung for at købe dem - men sandsynligheden for at man er fan af Android er ret stor, hvis man overvejer et Nexus device. Ellers vil man jo stort set heller ikke komme i kontakt med dem.

0 0
Kim 06-12-2012 11:15:09

Jeg ved hvad der ikke er i telefonen f.eks. LTE eller mere end 16GB. Men det sidste er naturligvis fordi Google vil have så meget i skyen som muligt - hvilket bare gør det første endnu mere mystisk.

Men fordi to andre ikke har oplevet problemer med Bluetooth, underkender det ikke Johns oplevelser. De andre snakker jo ikke erfaring, men forsvarer bare Android blindt. "jeg købte telefonen igår og har absolut ingen problemer oplevet" er ikke vanvittigt sagligt. Måske sandt, men ikke relevant endnu.

0 0
Peter Frederiksen 06-12-2012 11:54:35

@Kim

Det der undrede mig meget var at Techradar, The Verge, Slashgear, Gizmodo, Chip.de osv. roser Nexus 4 til skyerne, borset fra mangel af LTE og SD-kort VS. John G's anmeldelse, hvor det ikke rigtig hænger sammen.

Men det er nu kommet frem at Nexus 4 har Random reboots, som ikke har været tidligere under Review, i følge mit linket fra Computer world.

vedr. bluetooth.
Bluetooth Is Basically Broken
Known affected devices: Nexus 10, Nexus 7, Galaxy Nexus.

http://www.androidpolice.com/2012/11/19/android-4-2-gate-here-are-some-of-the-major-issues-plaguing-googles-newest-release/

Under Random reboots ser ud til at være i tråd med CW..

0 0
Kim 06-12-2012 12:14:47

Men de sites har jo også alle til fælles, at de er meget pro Android. Jeg tror ikke omvendt på at John er anti-Andriod som så mange fandroids gerne vil gøre ham til. Han er bare mere åben, fordi at devicet ikke på forhånd er fantastisk i hans øjne.

Og jeg syntes det er helt vildt fedt at du netop underbygger hans kritik - at du gør det pga. at du undrer dig over hvordan han kan komme frem til et andet resultat er jo bare prisværdigt.

Ud over at kigge på de der infame stjerner, mener du så, med den videre undersøgelse du har lavet, at der kan være hold i Johns kritik?

0 0
Fidoble 06-12-2012 13:51:13

Kim, du famler rundt. Vil du helt ærligt mene at de sites der giver Nexus 4 bedre karaktere end mobilsiden er mere til Android end konkurrenterne? Dvs. at mobilsiden er den eneste side der er neutral og den eneste side der går i dybden og reelt skriver om fejl og mangler ved produktet? Hvad så med sider som Engadget, Anandtech, Phonearena etc. er de så også mere til Android pga. deres karaktere er bedre end mobilsidens? Tsk tsk tsk... jeg skulle aldrig have deltaget. Umiddelbart generer det mig ikke at John G. har haft denne oplevelse med telefonen, ej heller hans anmeldelse som sådan, men er bare nødt til at påpege chancen for en defekt enhed når resten af feltet er mere positive stemt for telefonen. Over and out ;)

0 0
Kim 06-12-2012 16:47:40

Og det er sådan set også en god og fin pointe - men den har John jo selv rejst overfor LG. Når de ikke har ment at det var nødvendigt at skifte testenheden, så bliver anmeldelsen jo derefter.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 12:19:24

Heldgivis finder man ikke bedre kritikere end den hårde fanboy kerne, right?

0 0
Kim 06-12-2012 12:21:44

Det er jo spørgsmålet - for erkender du at fejlene forekommer, men vedholder at John skal ændre sin anmeldelse? You can't have both ;)

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 11:40:56

Manglen på LTE skyldes kort sagt 2 problemer:

1. Du skal lave forskellige modeller, dette gør det svært at optimere salget, og gør en pris på $349 endnu mere risikabel.

2. I USA kan teleudbyderne nedlægge visse krav overfor producenten for at tillade LTE på deres marked, da Nexus modellen er beregnet at være den "reneste og nyeste android" så gik det imod deres mål på Galaxy Nexus.

Google blev tvunget til at inkludere diverse Bloatware, og til at fjerne andre programmer, blandt andet måtte Google ikke inkludere Google Wallet på deres Verizon LTE model.

Mange af deres loyale fans blev selvfølgelig skuffet, for det første udviklerne som havde problemer med at udvikle til LTE-versionerne, derefter til de personer som forventede hurtige opdateringer uden bloatware.

Derfor valgte Google ikke at have LTE i denne omgang.

Alle andre specs er sådan set i toppen af deres felt, nok den bedste Android SoC på markedet, en af de bedste skærme hvor det siges at hvis den var kalibreret ordenligt så ville den klart slå skærmen på HTC One X+.

I de lidt mere nørdede specs er der support for DC-HSPA+, ny NFC controller, ny type af batteri, osv.

Med hensyn til John's anmeldelse, det er ikke "to andre ikke har oplevet problemer med bluetooth", John G. er den, indtil videre, eneste jeg har set med Bluetooth problemer på Nexus 4.

Som en anden poster så rigtigt pointerede er der også rapporter om random reboots på Nexus 4, i alle de bug reports og tråde talte jeg mig vist frem til 4 andre med reboot problemer som havde Nexus 4.

Det er selvfølgelig muligt at det faktisk er et problem, og bare er et sæt af meget uheldige faktorer som gør det sker(Jeg har selv kørt HD Widgets siden i går for at teste, men har endnu ikke kunne fremkalde et reboot, ved dog ikke om HD widgets har opdateret for at undgå crashes på 4.2), men du skal ikke undervurdere effekten af at google et problem og så tro du har det samme alene baseret på beskrivelsen.

Jeg påstod selvfølgelig heller ikke mine meget begrænsede bluetooth erfaringer skulle overskygge eller underkende John's erfaringer, bare at der er mere til historien end at det ikke virker.

John's opførsel er i sig selv ikke særligt saglig, så det er lidt underligt du forventer os at være det.

Jeg forespurgte en mere saglig dialog i min originale tråd, men det ser ud til at John kun vil indgå i dialog hvis vi skal tage en tur til fyn for at møde ham i person, det er meget tid at spile for noget der sagtens kunne gøres over internettet.

0 0
Kim 06-12-2012 12:01:53

Det er en anmeldelse - hvor mange anmeldelser har du læst, hvor en efterfølgende debat fra random bidragsydere er endt i en revideret version?

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 12:14:35

Ikke særligt mange, dog primært kun fordi det ikke er nødvendigt, hvilket det jo så åbenbart er i dette tilfælde.

Anmeldelser bliver tit opdateret når det viser sig at anmeldelsen er baseret på fejl som enten er som følge af hardware problemer eller pre-release software.

I nogle tilfælde ville man sågar lave en ekstra artikel som går lidt mere i dybden omkring fejlen og hvad der forårsagede den.

0 0
Kim 06-12-2012 12:20:31

Bare fordi du er uenig, er der ikke nødvendigvis grund til at revidere hele værket. Og fordi at du ikke har oplevet nogle udfordringer, betyder det ikke at de ikke er der. Hvis du nu skulle være 1 ud af 100, og ikke John, så er der jo ikke relevant hvilke fejl du ikke har.

Men lad dog være med at tage mit ord for det, eller Johns for den sags skyld - Peter linker til Androidpolice herunder, et fandroid-site om nogle.

http://www.androidpolice.com/2012/11/19/android-4-2-gate-here-are-some-of-the-major-issues-plaguing-googles-newest-release/

er det stadigt "åbenbart nødvendigt" at revidere anmeldelsen?

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 12:29:24

Har du lagt mærke til diskussionen i anmeldelsen var det den post jeg netop snakkede om da jeg skrev der var problemer med reboots og bluetooth, men ikke på Nexus 4. (Nu er det så blevet ændret til at reboot problemerne også er der på Nexus 4, men jeg er endnu ikke overbevist om det er et reelt problem, eller om det er et "jeg googlede nexus 4 reboots og så denne tråd om android 4.2 reboots"-problem)

Men jo, det er stadigvæk nødvendigt at revidere anmeldelsen.

Jeg har nemlig aldrig påstået han skulle ændre hverken sin karakter, eller slette/ændre i oplevelserne omkring bluetooth og reboots.

0 0
Kim 06-12-2012 13:07:30

Men hvad skal han så revidere?

Hvis vi er enige om, at han rent faktisk kan have oplevet de her udfordringer. Og vi antager at han heller ikke lyver, når han har henvendt sig til både LG og Google omkring dem - nu med citater, der kan gøre det til en kriminalsag om bagvaskelse hvis usandt - hvad er det så han skal revidere? Skal han skrive at han har læst at der er andre der ikke har samme problemer?

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 15:36:02

1. Det er problematisk at bombastisk konkludere det ikke er LG's skyld, især når denne konklusion er baseret på enten en manglende viden og/eller direkte løgneri fra LG.

2. At bruge en stor del af artiklen på problemer som åbenlyst er enkeltstående problemer som ikke er set igen (og heller ikke vil blive set igen for den normale forbruger).

Det er fint nok han nævner hans exchange problem, og jeg kan også acceptere det er fuldstændigt dumt man skal ind i Gmail for at løse problemet, som er et helt anden applikation.

Men vi kan altså ikke komme udenom at dette problem var et enkelstående problem, og derfor bør det måske stå mere som en lille historie, end en kæmpe paragraf om det.

3. Problemer vedrørende "sikkerhed" i widgets på låseskærmen, igen der er tale om en funktion der er valgfri, der er på ingen måde tale om et sikkerhedshul at det er muligt.

Det er det samme at argumentere at det er for ringe at telefonen ikke kommer pre-programmeret med en pinkode-låseskærm(som selvfølgelig skal være tilfældig for at være sikker) istedet for den standarde "swipe to unlock"-låseskærm.

Fair nok at han frygter der måske kan komme sikkerhedshuller ud af denne funktion, men hele konceptet med funktionen er åbenbart forbigået ham.

4. Bluetooth og Reboot problemer, uanset hvad den endelige konklusion på fejlen bliver så burde han efter min mening have forsøgt at få modellen udskiftet, han skulle ikke have accepteret at LG mente den var som den skulle være.

Derudover synes jeg han er meget hurtig til at konkludere det er som det er, hvor han uden problemer i Lumia 920 reviewet tilegner lignende problemer til en "mandagsmodel" og stadigvæk giver det 6/6.

5. En mindre ting er at så vidt jeg ved er det da Google som står for designet, LG supplerer bare komponenterne, fabrikationen, og til dels udviklingen.

LG har sandsynligvis haft en hånd med i designet(Nogenlunde former, visse valg af materialer, osv.), men jeg tror stadigvæk det primært er Google som har stået for det.

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 11:42:45

spilde*

0 0
Dan 05-12-2012 23:35:10

Og giv de to stjerne til iphone 5 som jo er 110% utrolig fantastisk og fejlfri samt utrolig billig.

Android kan også alt for meget og er alt for åbent. Det er noget svineri

0 0
saliuu 05-12-2012 19:16:06

Det er ikke kun LG der har stået for hardware designet, google har utrolig meget indflydelse på hvordan nexus enhederne kommer til at se ud.

0 0
Kim 05-12-2012 21:24:32

Tja... kan man ikke nærmest ligge den ovenpå en SGSIII? Den er vist en smule bredere ellers ville det være et identisk fit.

0 0
petersen200 05-12-2012 18:58:27

Tak for en fin gennem gang af LG Nexus 4, samt jelly bean 4.2, selvom jeg ikke er 100% enig i alle dine kritikpunkter.

Men forstår slet ikke dit punkt med sikkerheden fra låse skærmen, da man jo selv vælger om dine mails, sms mm. skal være synlige, selvom man ikke har låst tlf. op. Hvis du har sat f.eks. låse mønster på, kan du jo ikke tilføje Mail, sms mm. før du har låst tlf. op. Det er dog rigtig, at hvis du først har tilføjet dem, så er de synlige for alle også selv du ikke har låst tlf. op. (Det er netop derfor mange elsker android, fordi man har et valg).

Jeg har testet funktionen på min samsung galaxy nexus med jelly bean 4.2.1.

0 0
Peter Frederiksen 05-12-2012 18:43:38

Flere Nexus devices (GN, N4, N7 og N10) rebooter både med 4.2 og 4.2.1.

Fejlen skulle eftersigende ligge i Google location-based services, et midlertidighed fix er at Disable GPS osv.
I følge Computer World (US), arbejder Google på et FIX...

"The good news is that help is on the way: I've confirmed with Google that the Android team is aware of the issue and has pinpointed the problem -- and that a fix will be included in the next incremental release"

http://blogs.computerworld.com/android/21427/android-42-random-reboots

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 19:03:47

Ja det er efterhånden nogle uger siden, men så vidt jeg har læst har ingen haft problemer på Nexus 4, kun Galaxy Nexus, Nexus 7 og åbenbart hovedsageligt på Nexus 10'eren.

På Nexus 7'eren var et factory reset løsningen for mange folk (Jeg flashede et system image så kan ikke engang bekræfte fejlen siden den var factory reset fra start af).

Det er det samme med Bluetooth, mange rapporterer Bluetooth problemer på Galaxy Nexus, Nexus 7 og Nexus 10, men ikke Nexus 4.

0 0
Peter Frederiksen 05-12-2012 19:49:37

Jeg har selv Nexus 7 og har ikke haft nogen problemer, heller ikke med Bluetooth, men det skal siges at jeg fik min N7 i Torsdag og opdateret straks til 4.2.1.

I Artiklen bliver der henvist til XDA og Google support tråde, hvor stort set alle Nexus'er har random reboots ved 4.2(.1)

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 20:01:32

Ah ok, jeg kan se der er et par få rapporter om det nu, dog kun et par enkelte.

Tror lige selv jeg vil teste lidt og se om jeg kan få den til at crashe.

0 0
Peter Frederiksen 05-12-2012 19:49:36

Jeg har selv Nexus 7 og har ikke haft nogen problemer, heller ikke med Bluetooth, men det skal siges at jeg fik min N7 i Torsdag og opdateret straks til 4.2.1.

I Artiklen bliver der henvist til XDA og Google support tråde, hvor stort set alle Nexus'er har random reboots ved 4.2(.1)

0 0
Kim 05-12-2012 21:23:14

Juuuudas! ;)

0 0
Lecter 05-12-2012 17:41:08

Hvad mener du med det?

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 17:57:22

Går ud fra han mener at han ikke havde fået noget svar fra Google vedrørende sine problemer udover "ingen kommentarer".

Men jeg går ud fra at John sandsynligvis har fået telefonen fra LG, og i Danmark er Nexus 4 sandsynligvis også en "LG"-enhed så vidt Danmark gælder, så nok også derfor der er "ingen kommentarer".

Det er dog stadigvæk en smule dumt at tørre den af på hinanden, især når linierne er så løst defineret, Galaxy Nexus i norden var i det mindste lidt bedre defineret som et Samsung device, end et Google device.

0 0
pb 05-12-2012 17:06:05

jeg siger det gerne igen, det er simpelthen en ringe test at give den 3 ud af 6 stjerner, for noget der potentielt kan skyldes en defekt telefon. Lad mig også lige klippe dette ind:
"Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at min testmodel har en defekt. Jeg håber en softwaren-opdatering kan hjælpe på strøm-problematikken".
Det er i din test af Lumia 920, hvor du selv lufter at det måske kan skyldes en defekt telefon og derved gir den 6 ud af 6 stjerner. Du ikke engang nævner det som en mulighed i denne test af Nexus 4 og din store fortørnelse over at Google og LG peger fingre af hinanden og ikke kan give dig et svar, jamen kære John, jeg kan da heller ikke forstå hvorfor de ikke smider alt de har i hænderne for at please dig for det gør både Apple og Microsoft garanteret.... Og så det med Gmail tja jeg har min Gmail kører push det fungerer perfekt jeg synes sku du skylder en ommer

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 17:17:40

haha, jeg troede bare folk generelt snakkede om Lumia 920 fordi de havde hørt om crashes.

Så er det da kun fuldstændig til grin det her, en ting er at man nægter at undersøge problemet til bunds og udtaler sig skråsikkert på noget man ikke har helt forstand på, men at så ligefrem have samme problem på et tidligere review og helt ignorere det.

Det er godt nok "ballsheimers" der vil noget :D

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 17:28:33

Ah det var vedrørende stort strømforbrug.

0 0
Jacob 05-12-2012 15:24:36

John G, er du ikke sød og sige Android 4 komma 2, fremfor Android 4 2? Det lyder så åndssvagt.

0 0
Mobilsiden.dk 05-12-2012 15:28:20

Hej Jacob. Det tror jeg ikke jeg gør. Så bliver det jo også "Fire komma to komma én". Det lyder heller ikke godt.

0 0
Jacob 05-12-2012 17:38:24

Ikke desto mindre er det sandt, du siger det omkring 1:00 - og det er bestemt ikke første gang du siger det sådan. Men at sige 4.2.1 er dog den korrekte måde, da det er sådan det er skrevet.

0 0
Mark Gjøl 06-12-2012 12:36:10

Faktisk står det skrevet med punktummer, ikke kommaer. Jeg synes det lyder dumt at udtale tegnsætningen, så hvis du bare siger 4 2 1, så er jeg glad. :)

0 0
Jacob 06-12-2012 14:19:17

Men vil du ikke sige 4 komma 2 komma 1, fremfor 4 punktum 2 punktum 1?

0 0
Mark Gjøl 06-12-2012 15:09:39

Bestemt. Men jeg foretrækker "4 2 1" i udtale. :)

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 14:15:46

Ærgeligt du tilfældigvis har oplevet problemer som alle andre (pånær December buggen, som er rettet) ikke har haft :)

Fik min i går, ingen crashes, ingen dårlig lyd over bluetooth på min MW600 (hverken musik eller ind og udgående opkald) ingen opsætning der ikke er standarden (som i virkeligheden nok nærmere er overført fra gamle opsætninger) :)

Super telefon sofar, håber du også får fat i en :)

0 0
Ole Christensen 05-12-2012 16:10:13

Jeg har ikke Nexus 4 men derimod Galaxy Nexus, som nu også kører Jelly Bean 4.2.1
Jeg har, cross my heart, ikke oplevet NOGET af det der bliver beskrevet i artiklen, selvfølgelig bortset fra den tidligere manglende december måned.
Vil lige påpege at man, hvis man køber en Nexus enhed, skal påregne at der kan forekomme bugs da det er "test software" fra Google.
Til gengæld kan man så også regne med at eventuelle fejl vil blive rettet hurtigt! :-)
Mener John G bør tage det med i sin bedømmelse, alt andet er imo udtryk for uvidenhed om hele konceptet omkring Nexus enheder.

0 0
Kim 05-12-2012 21:20:45

Er heller ikke på nogen måde enig i det udsagn! Nexus modellerne er Androids flagskibsmodeller, som skal vise og bevise hvor fantastisk Android er (før alle andre ødelægger det med deres respektive skins).
Det er ikke en prototypemodel - hvis det var, var den bare endnu mere alt alt for overpriced.

0 0
Thomas Larsen 05-12-2012 16:51:52

Ikke enig, Google har vist de ønsker Nexus linien at være mere end en udvikler/reference model, især når man tænker på deres meget aggressive markedsføring i de lande med Google Play.

Mener heller ikke man kan sige softwaren er beta software, det er reference software, og i praksis er vi, selvfølgelig, teknisk set testere for de forskellige firmaers egen projekter (Touchwiz, Sense, osv.)

Google's introduktion af deres platform developement kit (Mener jeg det hed) er også et tegn på at Google helst ser at deres partnere har mulighed for at gøre klar til fremtidige versioner af Android mere eller mindre ved launch af disse versioner.

Så umiddelbart er der for mig ingen grund til at give Nexus, slet ikke engang de tidligere versioner, nogen speciel behandling.

0 0
Mobilsiden.dk 05-12-2012 15:18:29

Hej Thomas,

Ja, det er surt for mig. Men jeg er da glad for at høre, at din virker.

0 0

Om brug af cookies