Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Redaktionen i den varme stol

Redaktionen i den varme stol

VIDEOBLOG: Hvordan udvælges indhold, er Mobilsiden.dk iPhone-fans og hvorfor svarer redaktionen ikke alle kommentarer? I denne videoblog fortæller redaktøren hvordan det virker.

I læsere stiller mange spørgsmål til indhold og hvordan Mobilsiden.dk producerer indhold.

Ofte lyder der også meldinger som:

- "Hvorfor er redaktionen så hård ved Android, og hvorfor bringer Mobilsiden.dk gamle nyheder?"

Få svar på disse og mange andre spørgsmål, når vi tænder for arkitektlampen og udspørger redaktionen omkring Mobilsiden.dk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ghafuri 13-12-2012 15:04:28

Har lavet en video hvis nogen vil se hvor hurtigt SGS3 er blevet ift. HOX. begge kører på Jellybean https://www.youtube.com/watch?v=ghGYkBrZ8fA&feature=plcp

0 0
Kasper Siggaard 11-12-2012 21:24:19

Utroligt god og sympatisk måde at besvare de mange kritiske spørgsmål, og rart at blive gjort opmærksom på jeres målsætning om ikke at skrive primært til nørderne, som ofte er dem der kommentere på jeres indlæg. Jeg har nogle gange undret mig en smule over jeres ordvalg. :-)

0 0
twitboydk 10-12-2012 08:45:07

Klart at Mobilsiden er den bedste indenfor branchen når vi snakker danske sites. Man kan altid være enig/uenig og sådan skal det jo også være.
Det som irriterer mig, er folk som nærmest går i selvsving over stavefejl og andet som i min verden, er ligegyldigt.
Det er ikke kun herinde, se bare på Beep siden. Hver gang de kommer med en artikel vælter det ind med rettelser og jeg ved ikke hvad.
Jeg mener seriøst at de mennesker som går mere op i stavefejl, end hvad der reelt er formålet med artiklen, burde så sig et liv.
Jeg tænker også at det må være vildt irriterende som skribent at opleve gang på gang.
Nogle gange tror jeg vi alle havde været bedre tjent med at man slet ikke havde mulighed for at kommentere på artikler.
I gør det rigtig godt. Keep it up ;)

0 0
GadgetMe 11-12-2012 16:32:39

Er enig i at man tit oplever folk gå efter personen istedet for bolden, bl.a. ved at angribe stavefejl osv.

Men må nu også sige at jeg finder det ret professionelt når en skribent/journalist laver mange graverende fejl. Her tænker jeg på de "artikler" hvor man tydeligt kan se at de blot er kopieret og oversat super ringe.

0 0
GadgetMe 09-12-2012 12:15:15

Er også en af dem der har fulgt jer i mange år og synes i gør det godt.

Som nørd er det lidt ærgeligt, at se i laver så meget copy-paste mak for få hurtige klik, men som du også siger i videoen har i brug for at gå op i klik, som kommercielt medie.

Det er fint du vil ramme bredt men glem nu ikke os nørder/gadget interesseret der har været med til at give siden fundamentet igennem årene ;)

Jeg synes du er rigtig god på kamera og så gerne endnu flere små video-anmeldelses bit´s

Det er ok i ikke laver de lange artikler men det ville være fint hvis i prøver at udskille jer lidt så i ikke blot ender med at blive en Dansk version af second-hand nyheder. IMO burde EB´s stil ikke være jeres mål.

Mht. Thomas Larsen´s kritik af din Nexus 4 anmeldelse så vil jeg give ham helt ret. Når du nu ikke er inde i det kode mæssige burde du holde dig for fin til at komme med bedømmelse af hvem synderen er, og i stedet blot konstatere fejlene.

Stor thumps-up for denne video :)

0 0
Mobilsiden.dk 09-12-2012 23:05:24

Hej GadgetMe :)

Jeg glemmer naturligvis aldrig dem som har fulgt med i mange år, slet ikke. Men det har dog aldrig været vores primære målgruppe, at gå efter "supernørder" :-)

Jeg er glad for, at du kan lide videoen.

0 0
Jacob Hultmann 07-12-2012 19:12:30

Hej John. Lige en anden ting: Hvor kan man se hvem der vandt Nokia Lumia 920? :-)

0 0
Slaraffenland 07-12-2012 13:37:22

Hej John og resten af Mobilsiden.dk
Overordnet set: Keep on the good work !!

Jeg har et par kommentarer til din bemærkninger omkring objektivitet og Ekstra Bladet

Vedr. objektivitet i anmeldelser:[/]
Jeg er helt enig i at en anmeldelse af et produkt ikke kan være andet end subjektiv. MEN, på ét punkt er jeg dog uenig... nemlig i sammenligningen med tilsvarende produkter på markedet. Fra tid til anden savner jeg at du stopper op og tænker: "Hey, hvilke alternativer findes der på markedet... og til hvilken pris?" Når du giver produkter stjerne savner jeg nogle gange, at du opvejer hvorvidt pris og kvalitet hænger sammen i forhold til alternative produkters pris og kvalitet.

Vedr. artikler i klassisk Ekstra Bladet stil:
I videoen bliver du glad, når vi sammenligner dine artikler med Ekstra Bladets. Men, overskrift såsom: "Her er NetFlix 10 største fejl" er altså ikke noget at være stolt af. Det er klassisk Ekstra Bladet, og det klæder altså ikke Mobilsiden.dk
Endvidere... jeg forstår udemærket argumentet omkring letlæselige små-artikler. Husk blot, at I høster den største ros, når I bringer jeres dybdegående artikler. Mere af den slags, tak :-)

Mvh
Thomas

0 0
Johnny K. Olesen 07-12-2012 14:11:58

Hej Slaraffenland

For god ordensskyld så var overskriften på den omtalte artikel "Her er 10 store fejl ved Netflix".

Overskrifter er djævlen værk, for alle har en mening om dem. Nogle gange så bliver overskrifterne for bombastiske, og andre gange så mener folk ikke, at overskriften er dækkende for indholdet i artiklen.

Det er såmænd ikke kun Mobilsiden.dk som får kritik på den konto - det gør mange andre store medier også.

Jeg har vidst skrevet det et par mange før i kommentarfelterne på diverse artikler, men man skal kigge mindre på en artikels overskrift og mere på indholdet i artiklen. På Mobilsiden.dk forsøger vi at lave overskrifter som reelt dækker over indholdet i artiklerne, men derfor kan vi godt nogle gange være "kreative" og lave nogle overskrifter som er iøjnefaldende.

Og så mener John G. (og resten af Mobilsiden.dks redaktion) skam at vi tager sammenligningen med Ekstra Bladets som noget positivt. Vi vil på Mobilsiden.dk også gerne modtage Cavling-prisen for kritisk og undersøgende journalistik - en pris som Ekstra Bladets journalister flere gange har modtaget.

0 0
Slaraffenland 07-12-2012 14:48:03

Hej Johnny
Tak for tilbagemeldingen.

I mine øjne er Ekstra Bladet "klassens frække dreng". Når jeg går ind på eb.dk forventer jeg at se bombastiske overskrifter og læse in-your-face artikler.
Det er ikke dét jeg associerer Mobilsiden.dk med.

En gang i mellem fanger "klassens frække dreng" skoleinspektøren med bukserne nede. Og så får han en Cavlingpris for dét. Men jeg har svært ved at forestille mig Cavlingprisen gå til et techsite.

Vær realistiske omkring jeres ambitioner, og tro mod jeres format. Lad være med at sammenligne jer med en avis I ikke minder om.

Mvh
Thomas

Jeg synes I skal være realistiske i

0 0
Pedro 08-12-2012 01:03:58

@Slaraffenland aka Thomas :-)

Ville bare lige rose dig for ovenstående kommentar, for den er på sin helt egen "finurlige måde" pisse godt formuleret, og krydret med lidt "2012-USA-DK-slang" eller in-your-face agtigt, på den fede og NEMT forståelige måde! (Mobilsiden burde hyre dig til at skrive herinde ha ha :-)

Jeg er iøvrigt helt enig vedr. EB vs Mobilsiden...

ON TOPIC: Tak for en god side, jeg følger jer i hvert fald i det nye år også ;D

Mvh. Pedro

0 0
Slaraffenland 08-12-2012 15:20:07

Hold da op. Jeg tror vist ikke jeg har fået ros herinde før :-)
Jeg takker, og håber ikke det var ironisk ment :-)

Mvh
Thomas

0 0
Mobilsiden.dk 09-12-2012 23:17:28

Du må da også gerne få ros fra mig. Jeg synes også det var et godt indlæg. :-)

0 0
Mobilsiden.dk 09-12-2012 23:17:26

Du må da også gerne få ros fra mig. Jeg synes også det var et godt indlæg. :-)

0 0
Slaraffenland 07-12-2012 13:42:14

Ups, beklager den kursive skrift. Det var kun overskrifterne der skulle være kursive.

0 0
FrkLarsen 07-12-2012 12:15:29

Lige siden iphone 5 kom, og ikke væltede hele verden bagover med et nyt uset "et eller andet", har man tydeligt set i dagsaviserne(og andre steder), at nu skal Apple ned med nakken. Der bliver vendt lidt her, og drejet lidt her på objektiviteten. Det er den sædvanlige rutine over alt i verden. På et tidspunkt er der ikke nok kick i succes, så begynder gulvtæppehivningen langsomt men sikkert blandt journalister. Alle systemer er lukkede. Windows er lukket, googles systemer er så fri og åben at alle er lukket totalt i fængsel og overvåget af google. Og google fyrene virker jo som vennerne, lidt nørdet. Men sandheden er at de er lige så pengegriske som alle de andre(Microsoft, Apple, Samsung etc). Jeg drømmer om der engang kommer en mobil udvikler, der udvikler en mobil som jeg køber, ganske som jeg køber en pose kartofler. Det er mig der bestemmer om de skal koges, laves til kartoffelsalat, rives til rösti eller brases. Og den må meget gerne være ligeså effektiv og gennemarbejdet som min iphone.

0 0
07-12-2012 16:01:50

Ja google vil tjene penge, men hvordan i alverden kommer du frem til at android er et lukket fængsel ? Hvad vil du gerne kunne som du ikke kan nu eller programmerer dig frem til ?

0 0
FrkLarsen 07-12-2012 12:23:47

Kom selvfølgelig til at skrive under forkert artikel. Det skulle have været under Apple og lukkede systemer.

0 0
FrkLarsen 07-12-2012 20:27:09

Beklager hvis det var uklart. Jeg mente: alternativet til lukkede systemer er google, men der kommer man i et andet fængsel: den "frie" overvågning som google så elegant praktiserer.

0 0
daddyb 06-12-2012 23:40:31

Fin gennemgang af de udfordringer og bevæggrunde, der kan ligge bag et net-site som Mobilsiden. Den kunne jeg faktisk finde på at bruge i medieundervisning :-)
Jeg har lyst til at sige tak for den ærlighed og bredde, der har præget mobilsiden alle årene. Jeg har været med siden I startede - også på den gamle mobildebat, da jeg var yngre og havde bedre tid :-) - og har aldrig haft fornemmelsen af, at I har været i lommen på nogen eller har afskrevet noget på forhånd, som man kan opleve på mange andre sites.
I har alle årene mødt kritik med respekt, når den har været berettiget, men de senere år er den blevet markant hårdere - specielt når det gælder reaktioner på testresultater eller kritik af forskellige platforme. Det virker som om, vores gadgets definerer hvem vi er, som vores job, påklædning og familebaggrund traditionelt har gjort det - egentligt lidt skræmmende..., lige som sproget i kommentarene også har ændret sig, så det virker mere som angreb end opklarede spørgsmål.
At I så stadig orker at forholde jer til kritik og spørgsmål er næsten beundringsværdigt, men ikke nogen tosset strategi :-)
Vi andre bliver nok bare bedre til at skimme og hurtigt scrolle videre hen over de efterhånden mange perfide kommentarer - men lidt belastende, det er det nu...
Jeg har egentlig bare lyst til at sige tak for mange års spændende læsning og debat og ønske held og lykke fremad - hold da op, det blev en hel sølvbryllupstale :-)

0 0
Mobilsiden.dk 07-12-2012 08:47:37

Hej Daddyb,

Tak for dine venlige ord. :-) Det varmer meget.

I forhold til medieundervisning, så har jeg fornyligt holdt indlæg for de studerende på Danmarks Journalist- og Mediehøjskole, om nogle af disse punkter. Så hvis jeg kan bidrage til noget, må du gerne kontakte mig.

0 0
Mikkel 06-12-2012 22:31:57

Jeg vil bare lige benytte lejligheden til at smide lidt ros.
Jeg bruger og læser Jeres side hver dag og flere gange om dagen også. Jeg læser også andre sites, men ingen så bredt og overskueligt som jeres.
Keep up the good work;-)

Mikkel S.

0 0
Rasmus Røge 06-12-2012 23:21:10

Det Mikkel skriver! På trods af jeg også har skrevet et par kritiske kommentarer har du / i også fortjent stor ros! Hvis ikke i fik kritik gjorde i det ikke rigtigt! :-)

Godt arbejde!

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 22:05:33

Tjae der ville måske have været lidt mindre kritik havde du bare taget dig tid til at lave en smule research istedet for at komme med faktuelle forkerte og antagede statements.

Så kunne du jo selv have af- eller bekræftet det meste af det LG skrev.

0 0
Mobilsiden.dk 06-12-2012 22:20:43

Hej Thomas.

Du tabte mig lige der :-/

0 0
Thomas Larsen 06-12-2012 23:40:35

Den korte version:

1. Det er forkert at LG ikke har en hånd i softwaren. Det har de i form af Linux kernen, det system som Android brugerfladen kører på.
2. Det er "forkert" at Google's Android brugerflade kan forsårsage ustabilitet som får systemet til at gå ned.

(Det er muligt, blandt andet i forbindelse med drivere, og i teorien kan softwaren rent ud forårsage et systemcrash, det er dog decideret kernens opgave at forhindre software nogensinde at kunne få adgang til så lavt et niveau af maskinen at den kan få maskinen til at gå ned)

Den lidt længere version:

1. Google har primært stået for Android 4.2 brugerfladen.

2. LG har erfaringen med Optimus G i forbindelse med udviklingen af en Linux kerne til Android.

3. LG har sammen med Google stået for udviklingen af kernen, umiddelbart vil jeg tro LG har stået for hoveddelen siden det er dem som har den praktiske erfaring.

4. Sidste lag "software" er i form af drivere, drivere er i mange tilfælde closed-source (Google forsøger altid at få fat i dem som er så åbne som muligt, men det er praktisk talt ikke muligt) og disse drivere kan, ligesom drivere som vi kender det fra Windows, forårsage massere af problemer med styresystemet, fordi de i mange tilfælde har "lavere" adgang end fx. Android brugerfladen har.

Når du så har problemer med stabiliteten af enheden, og vi går ud fra, som du påstår, at det ikke er hardwaren som kan være problemet, så er det praktisk talt kun to typer software der kan være problemet:

1. Kernen
2. Drivers

Derfor kan man ikke påstå ene og alene at Google er synderen.

Det hele spiller sammen med din review enhed, de andre store sites har deres enheder direkte fra Google, og de havde mange forskellige pre-release versioner, alle som kunne opgraderes til nyeste release version, da det var et officielt Google build.

LG har brugt deres egne uofficielle 4.2 builds både i deres engineering prototyper, såvel som nogle af deres marketing enheder. (altså enheder som deres sælgere fx. tager med til butikkerne når de fremviser deres Nexus 4.)

Derfor var det nærliggende at bede dig om at undersøge om du så rent faktisk havde haft et officielt Google build, eller om det var et af LG's uofficielle builds.

Sådan et build, udover at kunne benytte gammel eller eksperimental kode, ville også være ude af stand til at få OTA-updates til 4.2.1, hvilket du oplevede ikke at få selv næsten en uge efter det var udgivet.

Du er mig bekendt en af de få anmeldelser der er baseret på intens brug af en model udlånt af LG, og dette er ene og alene baseret på du ikke mener det er en mandagsmodel, fordi hvis det er en mandagsmodel så ændrer situationen sig jo betragteligt, men du har sagt du ikke har nogen årsag til at mistænke hardwaren.

Så når du siger at LG har forsikret dig det er "seneste hardware og software", så spørg lige samme gut om han kan fortælle dig forskellen mellem Linux kernen og Android brugerfladen, hvis han ikke kan forklare dig det, vil du nok forstå hvorfor jeg har svært ved at tage hans ord for det.

0 0
Mobilsiden.dk 07-12-2012 08:49:08

Hej Thomas,

I Rest My Case!

Det er en stor og flot indsigt du har i hvordan LG og Google samarbejder. Dette har jeg desværre ikke.

Men jeg har læst det med stor interesse.

0 0
Thomas Larsen 07-12-2012 09:58:30

Jeg håber da du får mulighed for at prøve en 100% "verificeret" retail model på et tidspunkt.

0 0
hellas7 07-12-2012 00:58:33

@Thomas: Hvis din konklusion på dette lange indlæg er, i stedet for kun Google, også kunne være LG's skyld, så er det da en omgang grov flueknepperi.

Uanset om det så var både LG's og Googles skyld, så er karakteren 3/6 vel fair nok?

0 0
Thomas Larsen 07-12-2012 01:32:20

Min konklusion er ikke bare at det "også kunne være LG's skyld", min konklusion er at det er forkert at have så centralt et argument i anmeldelsen af enheden værende fuldkomment falsk.

Om karakteren ville have været en anden skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler stærkt på den havde været den samme hvis han havde været klar over det.

0 0

Om brug af cookies