Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Se hvorfor LG Optimus G er så G(od)

Se hvorfor LG Optimus G er så G(od)

Web-TV: LG Optimus G er en god telefon – ja, faktisk en smartphone til topkarakter. Se her hvorfor.

Der er meget lidt dårligt at sige om LG Optimus G, LGs seneste flagsskibs-produkt i Danmark.

Telefonen er prissat langt under hvad tilsvarende smartphones fra konkurrenterne koster.

Men selvom prisen nogle steder er mindre end 3.500 kroner uden abonnement, ifølge Mobilpriser.dk, kan Optimus G alligevel godt leve op til topprodukt-værdigheden.

Se ovenstående web-TV indslag, hvor vi går tæt på telefonen med ”G-kraft”.

Du kan også læse vores store anmeldelse af LG Optimus G, vi bragte tidligere på året.


Læs også:
- LG Optimus G Series II på vej til Danmark


LG Optimus G E975 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 08-04-2013 12:12:57

Synes den kaekke (dumme) overskrift saetter anmelderens kredibilitet og intelligens i et helt ekstremt tvivlsomt lys. ;)

0 0
Alfix 06-04-2013 14:17:22

LG proever og proever... Men deres design afdeling fejler bare hver gang. Jeg forstaar ikke hvad der er med LG og Samsung og deres bling plastic og soelv. Jeg finder det personligt enormt BIVA agtigt. (ala Iphone 3g).

Jeg er spaendt paa at se hvor lang tid LG har tilbage paa mobilmarkedet.

0 0
Sebastian H. 07-04-2013 23:09:31

Haha, tvivler på at du nogensinde har set en Optimus G, i real life...

0 0
Alfix 08-04-2013 01:14:10

;)

0 0
Jørgen Knudstrup 06-04-2013 09:43:15

Jeg har haft min LG optimus G 14 dage og er meget tilfreds med det meste. Dog har jeg følgende problem: den kommer flere gange om dagen og beder om pinkode og når jeg så derefter vil åbne mail beder den også om min mail kode.
Er der andre der er udsat for det samme?

0 0
Sebastian H. 08-04-2013 21:15:18

Nej, min kører forrygende :-)

0 0
Sebastian H. 04-04-2013 19:36:07

Er der nogen der ved hvornår Optimus G får Android 4.2?

0 0
05-04-2013 06:38:20

Det bliver vel i 2014 en gang, når alle andre er på 5.1.

0 0
05-04-2013 06:38:19

Det bliver vel i 2014 en gang, når alle andre er på 5.1.

0 0
Zeb 04-04-2013 23:09:25

LG Nordic's svar på twitter er "mere info snart"... Men ok snart tid at spørge igen tror jeg :)

0 0
04-04-2013 18:59:42

Så ville jeg ikke rører den med en ildtang. Har haft O2X, og skal aldrig mere have LG.

0 0
TF 04-04-2013 20:22:42

Så fordi du har oplevet en dårlig mobil skal du aldrig røre firmaet igen, godt jeg ikke køre efter samme princip for så ville jeg ikke kunne købe htc, samsung, nokia, sony osv osv :-)

0 0
05-04-2013 06:37:23

Nu er det jo ikke første gang de har skidt i nælderne.

0 0
TF 06-04-2013 00:15:39

Igen det samme kan siges om alle andre selvskaber selv de forgudede samsung og apple.

0 0
Mads 04-04-2013 17:21:30

Jeg forstår simpelthen ikke, at John nævner LG optimus G som værende et bedre produkt end Nexus 4. Det er jo den samme telefon, blot at det er Google der har været en smule indenover - indmaden er fuldstændig uændret.

Jeg er overbevist om, at John har fået en defekt mobil da han testede Nexus 4, da ingen af de fejl han fik, har jeg haft. Og siden 4.2.2 er blevet udgivet, så skulle der gerne være rettet op på de fejl som John har haft med eksempelvis Bluetooth.
Jeg synes Nexus 4 fortjener at blive genovervejet, i stedet for han sviner den til og hyper LG optimus G, når det faktisk er den samme telefon.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 17:25:03

Nej da, den telefon var lige præcis som den skulle være (Det sagde LG jo selv), og der er absolut ingen chance at han i realiteten brugte pre-release software fra LG (på trods af at han ikke kunne opgradere til nyeste version af softwaren, som alle andre kunne)

0 0
hellas7 04-04-2013 18:06:05

1. Indmaden er da overhovedet ikke den samme? Kameraet, Antennen (med LTE) og hukommelsen er bedre i Optimus G end i Nexus 4.

2. Læs mit indlæg ovenfor. Jeg har selv nexus 4 og kører 4.2.2 og jeg har mange bugs, bl.a. nogle der er de samme eller minder om de bugs, John G. havde i sin anmeldelse.

3. Hvis fejlene bliver rettet med Key Lime Pie så er jeg enig i at Nexus 4 skal genovervejes.

0 0
Mads 05-04-2013 09:57:19

Indmaden er den samme. Samme mainboard, samme CPU, samme RAM, samme batteri, samme alting - det er den samme telefon. Ja, de har ændret kamerasensoren, hukommelsen og har lavet en LTE forstærker.

0 0
hellas7 05-04-2013 11:23:35

Det kan vi tage en lang diskussion om uden at komme nogen vegne. Min primære pointe er, at jeg selv har Nexus 4 og har haft mange og irriterende bugs på 4.2, 4.2.1 og 4.2.2.

Derfor synes jeg kun Nexus 4 fortjener at blive genovervejet, hvis disse bugs bliver rettet - det er jo netop dette, der er så forskelligt ved Optimus G og Nexus 4.

0 0
JKay 04-04-2013 16:50:21

Jeg har haft LG telefoner før og de har alle haft et og samme problem: Elendig firmware!
Når man så ønsker hjælp når nu telefonen nægter at vække én om morgenen etc... så får man altid det samme svar: Har du prøvet at opgradere din telefon?
Ja.. men der er ikke kommet ny firmware længe!! LG sælger telefoner og ligeså snart de er "langet" over disken så har de glemt alt om dem. "Vil du har ny firmware så køb vores næste model" siger de. Nej tak siger jeg... aldrig mere LG!
Jeg er ked af at sige det men jeg synes mobilsiden.dk er blevet lidt for popsmart på det sidste... med deres overskrifter ala Ekstra Bladet... når det kommer til stykket så mangler indholdet i artiklerne.... de tænker kun på at tjene penge.. få dig til at klikke ind på deres side så reklame pengene ruller ind... en virkelig trist udvikling... reklame-slaver!

0 0
Zeb 04-04-2013 23:08:05

Jeg har haft min Optimus G i over en måned nu og 1 gang har jeg haft problemer. Det var da proximity sensoren fuckede efter et opkald så skærmen ikke ville tænde da jeg tog den væk fra øret. En genstart og jeg har aldrig set problemet igen. Batteritiden er fin nok - samme som på min gamle Galaxy SII - jeg lader op ca. hver nat og det er jeg helt afklaret med.

Venter dog stadig på info om 4.2, men 4.1.2 kører faktisk forrygende.

0 0
bimsebasse 04-04-2013 16:31:17

Jeg endte med at købe en Nexus 4 for at være bedre Android-opdateret, men Optimus G ligner et rigtigt godt køb, og meget bedre end meget dyrere smartphones.

0 0
daniel 04-04-2013 16:05:59

Hvordan kan pixeltætheden være højere end på Galaxy S4, som du nævner? Det er jo løgn..

Derudover er en del af de funktioner du viser stjålet direkte fra Samsungs TouchWiz... Tvivler på de er blevet bedre til at opdatere softwaren også.

0 0
Asgerk 04-04-2013 16:26:11

Hvis du nu hørte efter, så siger er sammenligningen med galaxy S3

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 16:24:58

Galaxy S4 har et Pentile display som gør der er færre subpixels i forhold til Optimus G.

Tror dog heller ikke at Optimus G har større pixeltæthed på subpixel-niveau selvom det er et Pentile Display på SGS4.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 15:31:36

Årsagen er vel at John har vel fået langt over 3.500 kr. for at svine Nexus 4'eren, en telefon hvor LG (efter eget udsagn) ikke havde noget med softwaren at gøre, at de adskillige ikke-eksisterende fejl var "normale", samt at i Nexus 4's tilfælde var det sjovt nok butikkerne selv der satte prisen.

Underligt nok kunne butikkerne sjovt nok selv sætte en "rigtig" pris på det konkurrerende produkt.

Jeg håber hvertfald det var penge der var årsagen, ellers er du for nem at manipulere :)

0 0
Robert 04-04-2013 16:04:09

Skærmen har en sidsteårsopløsning på 1280x768, et sidsteårsbatteri på 2100mah og en sidsteårsprocessor Snapdragon S4 pro. Nej, det er ikke en topmodel på lige fod med HTC One.

I øvrigt er den "rigtige" topmodel Optimus G Pro undervejs til forskellige markeder dog ved jeg ikke om den kommer til Europa.

0 0
jonasbh 04-04-2013 16:26:30

HTC One - vejledende pris kr. 5.300,-
LG Optimus G - vejledende pris kr. 3.500,-

Hvis man kan leve med en super hurtig mobil med ok batteritid og flot skærm (som måske er mere sidste år), så kan man også spare mange penge. Det er jo dit eget valg.

Jeg synes dog, at priserne er blevet rimelig dyre. HTCs priser svarer jo til Apples hype-priser

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 16:35:35

Det er en kedelig tendens som ca. startede efter HTC Desire "generationen".

Når Apple bliver ved med at kunne sælge mobiler til næsten dobbelte pris, så har de forskellige firmaer stille og roligt begyndt at matche deres pris.

Google ville gerne lave lidt ravage på det igen, især i USA, men desværre ville LG jo hellere sælge deres "eget" produkt end Nexus 4, og valgte så en højere pris ude for de lande hvor Google havde sat forholdsvist fornuftigt.

0 0
hellas7 04-04-2013 18:01:20

nu har jeg selv nexus 4 og jeg kan godt nikke genkendende til det billede John G. gav af den i sin anmeldelse.

Batteritiden er urimeligt meget svingende, telefonen kræver genstart ofte fx grundet at notifikations-menuen ikke virker eller at man ikke kan ringe til udvalgte kontakter på telefonen.

Ovenstående er nogle af de ting jeg oplever på Nexus 4 med android 4.2.2
Skulle det være LG's skyld at der tilsyneladende er en del urettede bugs i det rene Android?

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 18:23:28

Nu har jeg selv Nexus 4, og batteritiden blev faktisk rost af John, hvilket nogle kunne argumentere faktisk også var modsat af realiteten.

Det kunne dog være den bug som var der i de første par builds ikke var til stede i John's (utvivlsomt pre-release) version af softwaren.

Men udover det, er der såmænd ikke nogle problemer med batteridræn.

Hverken problemet med at ringe udvalgte kontakter eller telefon der kræver genstart grundet notifikationsmenuen er del af den originale test, jeg har nu heller ikke oplevet disse problemer i det snart halve år jeg har haft telefonen.

Så hvordan kan du nikke genkendende til ikke-eksisterende problemer i John's anmeldelse?

Problemerne du nævner er selvfølgelig ikke bugs i Android, ej heller de originale batteri-problemer før de blev løst i en update.

Hvorfor du så stadigvæk efter sigende har problemer skal jeg ikke kunne sige, men brugerfejl er selvfølgelig en mulighed.

0 0
hellas7 04-04-2013 19:13:23

John konkluderede at han havde oplevet et ustabilt Android-system nøjagtig som jeg også har det med min Nexus 4.
For at være ærlig nævnte jeg bare de første tre bugs, jeg kunne huske. Nogle ting (fx den manglende december måned og bluetooth) blev jo løst i 4.2.1 og/eller 4.2.2, men er tilsyneladende bare blevet afløst af nye bugs.

Pointen er jo, at Nexus 4 ikke giver en stabil oplevelse selv med quad-core-processor og et over 5 år gammelt OS, det er altså ikke godt nok.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 19:31:01

Nu har dine oplevelser jo intet at gøre med emnet, men det du beskriver kan ikke beskrives som instabilitet, skønt det hverken er problemer associeret med styresystemet, eller problemer jeg har oplevet (Eller generelt for den sags skyld).

Du har oplevet dårlig batteritid, John har oplevet god batteritid.
Du har oplevet at du nogle gange må genstarte den, John oplevede at telefonen gik ned.
Du har oplevet ikke at kunne ringe til visse kontakter, det har John ikke.

Hvor er de lignende problemer du kan nikke genkendende til?

0 0
hellas7 04-04-2013 22:03:07

Jeg kører jo også en anden version end den, han testede, jeg kører 4.2.2 og han kørte 4.2.

Da jeg kørte 4.2 oplevede jeg (udover dårlig batteritid som andre har klaget over):
- Notifikationer som ikke kunne fjernes, John oplevede det samme
- Manglende december måned, John oplevede det samme
- Sort skærm, det oplevede John også

Min pointe er (som tidligere skrevet) at nye opdateringer har rettet nogle bugs, men skabt nogle andre, så en karakter på 3-4 stjerner er efter min mening rimelig, så længe der ikke kommer en opdatering og retter fejlene uden at skabe nye.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 22:30:15

Nu er du jo så langt ude for at få dit fejlslagne indlæg til at fungere.

At sige John oplevede det samme med at notifikationer ikke kunne fjernes er som at sige der ikke er forskel mellem e-mail man ikke modtager, og e-mail man ikke kan se fordi man ikke har internet.

Det er IKKE det samme i var ude for, du var ude for at notifikationsområdet ikke længere reagerede på touch, John var uden for at screenshot notifikationer ikke ville forsvinde.

December-fejlen, ingen kommentar, du nævnte den ikke før nu, og fejlen er af så ubetydelig karakter at den aldrig skulle trække ned i den generelle karakter.

Utroligt som at "sort skærm" ikke var nævnt som det mest graverende problem med din telefon, er vi begyndt at opdigte problemer nu, eller mener du den samme sorte skærm vi alle får når telefonen slukker for skærmen? :)

Din pointe er fejlslagen, da ingen af de problemer du nævner har noget med Android styresystemet at gøre. (Pånær den ubetydelige december fejl)

Min pointe derimod handlede om journalistikken, og ikke så meget om karakteren, selvom karakteren nok havde været noget anderledes hvis ikke han var købt/manipuleret af LG, så nemt som han var.

Dine "problemer", hvis de da overhovedet har eksisteret, har ikke rigtigt noget med diskussionen at gøre.

Dine "problemer", pånær december-buggen, er ud fra din beskrivelse ikke problemer med operativsystemet, vel og mærke hvis du reelt set har oplevet disse problemer, hvilket jeg da så stærkt tvivler på, taget din argumentationsform i betragtning, hvor gamle uddebateret påstande bliver erstattet med nye.

0 0
hellas7 05-04-2013 00:33:11

Thomas Larsen:
Nu må du til at læse hvad jeg skriver. Først kom jeg med de bugs jeg havde på android 4.2.2 og bagefter dem jeg havde på 4.2

"Da jeg kørte 4.2 oplevede jeg:
- Notifikationer som ikke kunne fjernes, John oplevede det samme
- Manglende december måned, John oplevede det samme
- Sort skærm, det oplevede John også"

Nu kører jeg ikke 4.2 længere, men 4.2.2 og har ikke ovenstående bugs længere, men de bugs jeg ridsede op i første omgang.
Jeg synes ikke det sømmer sig at du kalder mig "langt ude" bare fordi jeg har haft en dårlig oplevelse med Nexus 4, fordi jeg derfor er enig i John G's karakter, men vigtigst af alt fordi du tilsyneladende ikke læser mine indlæg grundigt

0 0
Thomas Larsen 05-04-2013 06:30:38

Det kan jeg såmænd godt læse, gjorde det "problemerne" mere eller mindre relevante?

Det er jo sjovt hvordan du erklærer dig enig i en anmeldelse basseret på et forkert grundlag og så må du pludselig tilføje nye problemer fordi de gamle ikke lige stemte overens med det argument du fremførte.

Men som sagt så er der tale om problemer der ikke har noget med Android at gøre, pånær December fejlen, som var ganske ubetydelig :)

0 0
hellas7 05-04-2013 09:59:32

Jeg anerkender ikke din præmis om at anmeldelsen er baseret på et forkert grundlag, selv hvis det ER lg's "skyld" så gør det jo ikke softwaren på telefonen bedre.

Grunden til at jeg "tilføjer nye problemer" er jo, at du tydeligvis blander sammen på de bugs der var/John og jeg havde på 4.2 og 4.2.2

Personligt er jeg rimelig ligeglad med om det er Android eller noget andet der giver min telefon bugs, faktum er, at problemerne med den gør, at det er skuffende telefon!
Du kan jo ikke være uenig i, at selv hvis vi siger, at det hele er LG's skyld, så er telefonen da stadig ringe

0 0
Thomas Larsen 05-04-2013 10:39:46

Ja hvis problemerne eksisterede så ville det være ret ringe uanset hvem har ansvaret.

Men det er jo lige præcis pointen med hele den historie, John tager jo specifikt og påstår at LG er ofre for Google's nye version af Android.

Han prøver at dele projektet op på en måde så at LG kan få kredit for alt det gode uden at stå til ansvar for det dårlige, hvilket er faktuelt forkert.

Men så er det jo heldigt at LG havde en konkurrende telefon på vej :)

0 0
hellas7 05-04-2013 11:18:17

Jeg må bare konstatere, at jeg ikke er enig. Jeg mener, at John ud fra de oplysninger han ved flere lejligheder siger, at han har fået med rette kan drage den konklusion, at fejlene i Nexus 4 er Google's "skyld". Jeg mener i hvert overhovedet ikke det giver ham grund til at tage Google i forsvar.

Til en sidenote vil jeg sige, at jeg tror nexus 4 kan blive den bedste smartphone jeg nogensinde har haft, og derfor irriterer det mig måske ekstra meget når simple funktioner ikke virker, fordi jeg (ligesom John) synes at det er så ærgerligt, når Nexus 4's potentiale er så stort.

0 0
Thomas Larsen 05-04-2013 11:21:15

Man kan have sine egne meninger, man kan ikke have sine egne fakta.

Igen, ingen af de problemer du nævner (pånær December fejlen) har noget med Android softwaren at gøre.

0 0
TF 04-04-2013 22:35:45

"han var købt/manipuleret af LG" kan du på nogen måde dokumentere det eller er det bare en tom påstand, fra en sur nexus 4 ejer der ikke kan tåle hans elskede mobil fik en dårlig karakter.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 22:57:17

Hvorfor skulle jeg dog være sur over det? Det er allerede generelt etableret at hans anmeldelse er ude i hampen, og det har jo ingen betydning for brugen af min telefon :)

Men ja, selvfølgelig kan det dokumenteres, du kan selv læse anmeldelsen.

Først og fremmest fremstiller han LG som martyr, hvilket igen er baseret på faktuelt forkert information fra LG.

Så er der blandt andet diskussionen om hvorvidt LG har noget med softwaren at gøre, og der viderebringer han også faktuelt forkert information (igen fra LG).

Så er der spørgsmålet om hvorvidt den telefon han har overhovedet er en rigtig Google review unit eller om det eventuelt er en LG Marketing/Prototype enhed, i det her tilfælde kan vi jo ikke længere bevise hvorvidt det er en Google eller LG enhed, men igen, helt ukritisk viderebringer han potentielt LG misinformation som fakta.

Derudover er der også en række problemer der virker ret underlige, blandt andet hvordan LG, udover at interagere personligt med John under anmeldelsen, også mente at han ikke skulle have en ny enhed til anmeldelse da han gjorde dem klar over alle problemerne.

Hvorfor ville LG, eller enhver anden virksomhed, dog villigt lade en anmelder sable deres telefon ned? Hvorfor blander de sig så meget i at sikre at han give telefonen en dårlig anmeldelse.

Når anmeldelsen så også ender med at fritage LG fra enhvert ansvar, samtidig med LG er ved at udgive et potentielt konkurrerende produkt, så giver det jo god mening hvis man kan få tørret lorten af på Google og Android 4.2, når man selv er ved at udgive et telefon med ca. samme hardware og Android 4.1.

Det er jo også bare bekræftet af prissættelsen, Google ville jo gerne have nogle fornuftige priser, men da LG står for retail salget, så var det ikke en strategi de ville følge med i.

Men sjovt nok, var der intet problem med at sælge deres Optimus G billigt :)

0 0
Peter Frederiksen 08-04-2013 12:49:57

@Thomas L

Jeg syntes du er ude en større konspirationsteori..

De bugs som John G oplevet, som blevet erkendt af google (USA) både randoms reboots og Bluetooth bøvl, til computerworld og Cnet.

Det er Google som har ansvaret for software og ikke LG, Asus eller Samsung i Nexus modellerne om det er tablets eller smartphones.

LG vs Nexus..

Udbud, efterspørgelse og tele( seksskabernes) support, er det som sætter prisen.

Der er stortset næsten ingen teleskaber, som fører N4 i deres sortiment, muligvis fordi der ikke er LTE understøttelse.

Derfor er efterspørgelsen mindre og produktet vil blive dyre at producerer.

Når nu Google kan sælge NExus 4 langt billigere, skyldes det at de bestiller en større volume/Batch fra LG, og for LG er dette et sikkert salg.
F.eks. hvis LG har solgt 1m Nexus batch til google, og Google kun sælger 0.7m, ja, så det det google's hovedpine.

Hvor det bliver LG's hovedpine i ikke "google play store" lande...

Optimus G er billigere fordi, der bliver produceret langt flere, og har Carrier support i det meste af verden og derfor kan den sælges billigere...

Og det heller ikke først gang at LG sælger et top produkt billigt Optimus 4X var også væsentligt billigere end HTC one X (1200- 1500 kr).

0 0
Thomas Larsen 08-04-2013 15:06:02

Ingen konspirationsteori, kun fakta.

Fakta er at han udtaler sig faktuelt forkert, hvad årsag der er dertil kan man kun spekulere i, men det ændrer ikke på at det stadigvæk er faktuelt forkert.


De bugs som John G oplevet, som blevet erkendt af google (USA) både randoms reboots og Bluetooth bøvl, til computerworld og Cnet.


John G. oplevede ikke random reboots, han oplevede at telefonen frøs og måtte genstartes, problemerne er ikke de samme.

Problemet med random reboots er sådan set at telefonen crasher, hvor problemet, som han beskriver det, nærmere er et spørgsmål om at telefonen er ude af stand til at vågne op fra standby.

Det problem var forresten notorisk på Optimus 2X når man forsøgte at køre AOSP på den.

Derfor kunne det være meget godt at vide hvad der reelt set var på den telefon.

Der var dog rigtigt nok et problem med random reboots, primært med "HD Widgets" installeret, det er rigtigt nok en fejl i Android, men da Google ikke ser dette som et presserende problem, så kan man undre sig over hvad problemet reelt set er.

HD widgets er ikke den eneste app i verden som benytter sig af GPS, og selvom det måske ikke er eneste app der har ramt dette problem, så tyder det da meget på at det nok nærmere er nogle som ikke helt har fulgt de gængse måder at bruge GPS tjenesten på.

Bluetooth problemer, igen skal man lige passe på hvad det er hvad man viderebringer.

Der er rigtigt nok problemer med den nye bluetooth service i Android, men disse problemer har primært været observeret på de ældre Nexus enheder.

Det giver også mening at der er større chance for problemer når de gamle telefoner selvfølgelig er skrevet til den gamle service.

Så er der problemer med Bluetooth på Nexus 4? Måske, men når nu Android 4.2 har generelle Bluetooth problemer på de gamle Nexus enheder, så er det meget nemt for en person som måske har et helt andet problem på sin Nexus 4 at tro han har samme problem, fordi symptomerne er de samme.

Det er dog ikke nødvendigvis tilfældet.

Dertil kommer der jo de andre "minus" han oplevede, ting som han (åbenbart) ikke har forstand på, samt ting, som åbenlyst er enkeltstående fejl (og muligvist selvforskyldt).

Det er Google som har ansvaret for software og ikke LG, Asus eller Samsung i Nexus modellerne om det er tablets eller smartphones.


Muligvist, men det er dog ikke afspejlet af virkeligheden, og ikke engang relevant i denne kontekst da anmelder mobilen direkte fra LG kunne have været født med LG AOSP builds.

Ikke desto mindre er det denne påstand som John G. viderefører, at det er Google som står for Softwaren, hvilket er forkert.

Hvor det bliver LG's hovedpine i ikke "google play store" lande...


Forkert, det bliver forhandlernes hovedpine.

LG kunne såmænd sagtens have sat prisen fornuftigt i resten af verdenen, de gjorde det faktisk i nogle af tilfældene.

I tyskland for eksempel er prisen kun en smule ringere end officielle Google pris, men samtidig er det så heller ikke muligt at opdrive en Optimus G i landet, hvertfald ikke endnu.

Alt i alt, bunder det hele tilbage i udtalelsen om at det er butikkerne der sætter priserne, hvilket som sådan er noget vrøvl, medmindre de kan dokumentere et omfattende priskartel i Danmark.

0 0
TF 04-04-2013 23:45:38

Ud fra dine påstande syntes jeg stadig det er lidt søgt at sige han er blevet manipuleret og iværtfald købt.

0 0
Thomas Larsen 04-04-2013 23:57:51

LG's motiver og hvorvidt penge er involveret kan der selvfølgelig kun spekuleres i, hvilket jeg da også påpeger i mine posts.

Men manipulering er et faktum, da han som sagt, helt ukritisk, har viderebragt faktuelt forkert information fra LG som var det faktuelt korrekt.

0 0
hellas7 05-04-2013 00:34:27

hvorfra ved du at det er faktuelt forkert/ hvad er faktuelt forkert? Anfægter du at Google står for softwaren i Nexus-enhederne?

0 0
Thomas Larsen 05-04-2013 06:18:43

Ja.

Google står primært for Android, hvilket kun er 1/3 af billedet, og reelt set ved vi ikke om hans version af Android var et AOSP lavet af LG.

0 0
hellas7 05-04-2013 09:53:43

- og der siger du det selv:
"reelt set ved vi ikke om hans version af Android var et AOSP lavet af LG"

- Hvis det du lige skrev er din egen holdning, så kan du jo ikke "holde med Google" i og med du ikke ved, hvem du skal stole på.

Når John så i testperioden får svar fra LG, at de ikke har noget at gøre med det, og "Ingen Kommentarer" fra Google, hvem vil man så tro på? Jeg er ikke i tvivl

0 0
Thomas Larsen 05-04-2013 10:30:52

Så vi skal bare blindt stole på at LG kan fortælle sandheden? Gælder det samme når Nord Korea fx. påstår overfor deres landsmænd at de vandt VM i fodbold osv. :)

Hvorvidt det er LG's build eller ej får vi aldrig bekræftet, selvom det er sandsynligt det var tilfældet da han ikke fik updates.

Resten er dog stadigvæk klokkeklart forkert.

0 0

Om brug af cookies