Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Web-TV: HTC Desire - fed smartphone med detaljemangler

Web-TV: HTC Desire - fed smartphone med detaljemangler

TV: Desire er den smartphone på markedet som har de vildeste specifikationer. Power har den en masse af, men detaljerne bør HTC arbejde mere med. Oplev den her.

Info: Dette indslag findes også som videopodcast iTunes

Når en mobiltelefon har et kraftværk i maven, forventer man som bruger også, at energien kan udmøntes til en ekstra fed oplevelse.

HTC Desire er smartphonen over dem alle - oven i købet til en interessant pris. Men når jubelscenerne skrabes væk, er det detaljerne som producenten fremover bør fokusere mere på.

Brugerinterfacet, menuen og lange lister scroller mobilen ikke helt flydende, ligesom online web-TV som f.eks. DR Update, heller ikke er helt smooth.

I dagligdagen går denne detaljemangel ikke ud over mobilens evne til at fungere som en mobiltelefon - men samlet formår produktet ikke at overraske og opnå wow-faktor.

Fem ud af seks stjerner.

Læs også:
 - Mobiltest: HTC Desire - smartphonen over dem alle
 - Mobiltest: HTC Legend - en sikker vinder
 - TV: Se testen af HTC Legend
 - Duel: HTC Legend mod HTC Desire
 - HTC Incredible er nu officiel


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nikolai2650 01-11-2010 21:21:06

Hvad for en en er Best på nettet iPod touch eller HTC desire har provede HTC desire i TDC men synes den var lidt dårlig men hvad er bedt og hurtigst??

0 0
Nikolai2650 01-11-2010 20:57:22

Ja main glæder mig til jeg skal have HTC desire har købt den venter bare på den kommer hjem.? Hvor god er lygten bag på mobilen?? Hjelp mig:p

0 0
LassePagh 29-07-2010 18:36:44

Hvis den iphone er så god hvorfor laver du så ikke en web-andmendelse af den?

0 0
michael 21-07-2010 00:05:12

ja gud hvor jeg dov glæder mig til at få fat i den skønne mobil. her i løbet af ugen.
og ork hvor du dov snakker og samligner så meget med apple heletiden.

0 0
Mobilsiden.dk 29-07-2010 19:52:38

Vi sammenligner faktisk kun med iPhone på de punkter hvor det er relevant. Vi tager iPhone ind i snakken, fordi der har været meget debat om, hvorvidt Desire kan "erstatte" en iPhone.

0 0
Daniel Jørgensen 02-11-2010 11:07:43

Men hvorfor skal en Desire kunne erstatte en iPhone? Hvis det var fordi en bruger ville have noget der ligner iPhonen så meget, så er det da bare at købe sådan en istedet.

0 0
VillanX 26-04-2010 20:09:06

Hej Malte tak for hjælpen;) nu da jeg ikke er en nørd(ment på en god måde)aner jeg jo ik' hvad du snakker om, men har dog trukket androzip ned og saved til mit sd kort, men hvis jeg skal åbne noget fra det bliver det jo installeret igen på intern hukommelse og så er jeg jo lige vidt, har ringet til htc hotline og de vile se hvad man kunne gøre for at undgå at det tappede på intern memory,jeg vil jo bare ha' at man kan save på sd fra intern og åbne fra sd og bruge den hukommelse lidt lige som iphone som jeg er vant til(ved godt den kun har intern memory)måske skal jeg bare give op Piv piv

0 0
VillanX 24-04-2010 23:33:31

Hej kompetente desire brugere ;) jeg har prob. med for lidt intern hukommelse i min desire, jeg ved ikke hvordan jeg lægger mine downloade ting ned på mit sd kort, og åbner dem igen derfra,for mig tidligere iphone 3g bruger synes jeg den driller mig lidt:( kan slet ikke finde et sted hvor man kan se sit sd kort,er det bare mig eller driller det også jer, ellers er jeg meget glad for skiftet, og endelig kan man lægge et ikon på en homescreen for den vej at komme til sit sd kort plz help me

0 0
Malte 25-04-2010 07:36:16

Hent en passende, gratis, applikation fra Market: EStrong, Androzip, ASTRO. Du kommer sikkert også til at mangle en ftp, så hent AndFTP med det samme. Da Android jo er baseret på Linux, er det selvfølgelig også et must at hente en terminal emulator, om ikke andet, så for at holde abstinenserne fra livet, hvis man ikke lige har sin arbejdsstation med i bussen :-)

0 0
David Nielsen 24-04-2010 12:08:25

At iphone er mere lækker i internetdelen end desire har nok noget med browseren safari som køre iphone. Den browser køre ikke på desire.

0 0
vman81 24-04-2010 13:07:15

Øh, browseren kører mindst lige så godt, med ordenlig tekstombrydning, uden "skakbræt" når man scroller for hurtigt, og er forresten også baseret på WebKit (som safari), med mere end 2x så høj opløsning.

Web oplevelsen er betydeligt bedre på desire :)

0 0
Aleksander 22-04-2010 20:21:25

Jeg har lige købt mig en Desire idag hos TDC. Men synes den er lidt kedelig i grå. Nogle der ved om de får den sorte udgave?

0 0
22-04-2010 09:48:56

...kører rigtigt godt. Bedre end på Nokia 5800 Express music.

0 0
Aleksander 21-04-2010 15:36:43

Beslutningen er endelig taget. Og valget falder på Desire frem for Legend. Primært grundet den større skærm. Tror jeg bliver rigtig glad for beslutningen i det lange løb. Men har lige et hurtigt spørgsmål.

Hvilken udbyder tilbyder egentlig den hurtigste og bedste 3G dækning i dag?

Jeg overvejer lidt Telenor el. Telia. Med deres "Fri tale, sms, mms, surf" abon.

3 har i øvrigt ikke et abonnement der dækker mit behov.

0 0
Mobilsiden.dk 21-04-2010 16:57:03

Hvis du ikke vil/kan have 3, så er TDC dem som er længst fremme mht. dækning.

0 0
21-04-2010 12:11:30

Jeg kan godt forstå man kan blive "sneblind" overfor den enkelte telefons kvaliteter, når man ser nye telefoner hele tiden. John G. har ihverttilfælde hverken i tekst, billeder eller video været i stand til at formidle hvor lækkert designet er netop på Desire, som jeg nu har gået med et par dage. Jeg har selv i flere andre dage leget med en Legend, for at vuurdere om den var egnet til min mor på 70+, og i den sammenhæng haft den meget i hænderne. Jeg har også leget med min brors iPhone ved flere lejligheder. Derfor var jeg meget positivt overrasket over Desire. Desire er ikke lavet til smarte reklamer. Den er lavet til dine øjne og dine hænder. På billeder ser den kedeligt ud. Rammen rundt om skærmen, er lavet af aluminium, som er elokseret i en lækker rødbrunlig farve der kan minde om bronze. Rammen er dejligt afrundet, og er med til at give indtryk at et perfekt afsluttet produkt. Bagsiden og den nederste del af forsiden er lavet i en plastik som er lidt gummiagtig, lidt ligesom gashåndtaget på en lækker motorcykel. I hånden føles denne bagside ikke kold, og heller ikke glat. Alle knapper har en god placering og det helt rigtige tryk, med tydeligt lille klik. Tænd og sluk knappen har en kant, som følger apparatets kant foroven, men som betyder at man kan "gribe" knappen med blommen af sin pegefinger, og aktivere den, mens man stadig holder telefonen med det greb man tog på telefonen nede i lommen. Ikke noget med at ulejlige den anden hånd med at trykke på tænd knappen. Desire er simpelthen et langt mere sympatisk apparat at se på og røre ved end Lengend og iPhone. Og jeg mærker den betydeligt mindre i lommen end min Nokia 5800, som bare er alt for tyk. Fedtfingre på skærmen? Tør den af i bukserne, og vask dine hænder. Hakker i den animerede grafik? sluk for de animerede baggrunde, selvom John G. synes de er det bedste ved Desire, det er de slet ikke, de er ligegyldige. Når iPhone ikke har dem er det nok fordi den heller ikke kan køre dem ordentligt, og så vil Apple hellere undvære (på brugernes vegne). Desires design er både funktionelt og smukt, og kommer ikke til sin ret på nogen af de billeder jeg har set endnu. Heller ikke dem fra HTC. Skal holdes i hånden, og kikkes dybt i øjnene, uden skelen til sidste års og sidste uges flirt. :-)

0 0
Malte 21-04-2010 12:48:23

Meget enig. Hvis man før sammenligningerne var i tvivl (Legend eller Desire), er man efter ikke meget bedre klædt på. Altså, hen i en fysisk butik og vælg så dér.

Kunne være undgået, hvis HTC ikke absolut skulle udkomme med to så ens, og dog så forskellige modeller inden for 14 dage. Var Desire ikke kommet, havde jeg nok købt Legend, og så måske Desire hvis den var kommet 6 måneder senere. Nu kom de samtidig, og jeg valgte at springe på Desire, og det har jeg ikke fortrudt, men ...

Nu kan jeg nå at ærgre mig over deres go-to-market model og kigge mig om efter en anden leverandør til næste gang. Alle laver jo nu Android udstyr.

0 0
Per 21-04-2010 09:19:35

Som mange andre er jeg nok efterhånden lidt træt af at se/læse anmeldelser om smartphones, hvor store dele af anmeldelsen handler om iPhone. Derudover undrer det mig ligeledes, at sammenligningerne som regel kun går en vej. Hvad gør iPhone bedre? Der tales sjældent om iPhone's svagheder, om manglende DOA, om restriktioner i forbindelse med formater og software man kan/skal anvende osv.

Med Android kan vi nu købe produkter med en helt anden fri tilgang til tingene. Frihed som gavner brugeren. En åben verden i forhold til Apple's ekstremt lukkede verden. Det er i mine øjne den helt store fordel ved Desire, hvis vi da igenigen absolut SKAL tage udgangspunkt i Apple's iPhone.

Til slut vil jeg ligesom andre påpege, at HTC Desire i andre online tests er hurtigere end iPhone i forbindelse med både skærmrotation og webbrowsing. F. eks her:
http://dailymobile.se/2010/04/17/web-browsing-comparison-iphone-vs-htc-desire-vs-htc-hd2/

Nå, men bortset fra "alt for meget iPhone-snak" så er det en fin anmeldelse. 5 ud af 6 virker meget fair, imo. Jeg er i hvert fald stadig lun på (den i mine øjne flotdesignede) HTC Desire.

0 0
Malte 21-04-2010 02:21:53

... har anmelderen i mine øjne udvist en slet skjult bias for Legend, og kun modstræbende 'ladet Desire vinde'. Han kunne næppe heller have gjort andet.

Jeg har haft Magic, Hero og nu Desire, jeg har holdt Legend i hånden og leget lidt med den, dito for iPhone. Jeg kan ikke se, at iPhone har 'wow' faktor, som svarer til ca. 1.500 kroners merpris.

Batteriet i Desire holder længere og længere, er nu oppe på ca. 3 dage, når jeg slår wifi fra på kontoret (hvor wifi er forbudt).

Ja, Legend er nyskabende med sin alum. indpakning, men det gør altså ikke skærmen større. Hvad 'wow' faktor så end måtte være, så er der altså stadig kun tale om en mobiltelefon, som kan gå på nettet.

Når man er kommet ud over legestadiet med sin ae telefon, er det den daglige brug, der tæller. Her er der et eller andet hos iPhone fanboys, som jeg ikke kan forklare, men som gør dem 100% uimodtagelige for andet. Jeg vælger at betragte det som en livstil, som ikke kan måles med logikkens målestok :-)

Skrevet på min MacBook, som ikke har en delete knap, og hvis Enter tast er næsten lige så lille som den på en Toshiba notebook. Men som efter sigende har 'wow' faktor. Som jeg dog efter 6 uger stadig ikke har opdaget.

0 0
Nikolaj S. 21-04-2010 09:33:22

Igen en kongekommentar! Jeg har ikke noget i mod Apple produkter, og de er også meget lækre, men det er den daglige brug som tæller for mig. Derfor er jeg rigtig glad for min HTC Desire, som netop gør det så godt, hvor integrationen til e-mail, kalender og kontakter er super godt!

0 0
mhj 21-04-2010 01:16:55

Jeg er meget overrasket over 'drejehastigheden' i jeres test. Jeg mindes at have set flere anmeldelser på youtube hvor Iphone taber med flere længder, f.eks. her omkring 3.40
http://www.youtube.com/watch?v=3Buh_dkzpYc
Benytter i også en 3GS?

Desuden har jeg endnu ikke set anmeldelser som nævner 'lag' (som jeg ikke kan se med egne øjne i jeres video).

Såfremt der er lag, og såfremt det kun er hvis man benytter sig af live wallpaper, så vil jeg personligt mene at dette er en smagsforskel på iphone og Android. På android kan man i teorien, hvis man har lyst tilføje og installere uendeligt mange features, som begraver sin telefon i lag, mens man på Iphone er tvunget til at finde sig i de programmer som dog kører upåklageligt (uden multitasking).

Det er et spørgsmål om valget er hos forbrugeren eller producenten. Mange vil helst bare ha' at alt virker som det skal, hvor andre helt vil eksperimentere. Det er derfor en subjektiv betragtning som ikke nødvendigvis skal medtages i anmeldelsen.

Andre anmeldelser påpeger i stedet at man kan køre utallige programmer i baggrunden, uden at dette medfører lag som en styrke, men det er umuligt at sammenligne dette med iphone, da iphone pt ikke kan multitaske.

Bottom line
Det er IMHO underligt overhovedet at bringe iphone ind i denne anmeldelse, da vi taler om to vidt forskellige verdener. Lav i stedet for en sammenligning med andre telefoner som har samme features i.e. multitasking og åbenhed mht. features og softwarevalg/konfiguration.

0 0
molleXD 03-02-2011 03:34:06

Touché.
vli give dig så meget ret godt skrevet ;D

men min lille bror har lige fået en desire min fætter har en 3gs og jeg fik dem til at teste det lige der var det godt nok desire der var hurtigst også men tror mere det er fordi det er meningen at på desire at den bare skulle gør gøre det hurtigst som mulig mens iphonen skal zoome ud fra billede og flipe det og zoome ind igen hvor desire bare flipper det ;D

0 0
Nikolaj S. 21-04-2010 09:18:57

Det er lige præcis det jeg mener :-) God kommentar! Det fede ved HTC Desire og Android generelt er netop, at man kan skrue og indstille på alt. Samme frihed har man fx ikke på en iPhone.

0 0
CWN 20-04-2010 22:19:46

er pænt skuffet. Troede det var en test af Desire og ikke af en iphon...


...og om man kan lide et hvilket som helst design, hvadend det er en bil eller en kummefryser er og bliver subjektivt! -synes egentlig den ser fin ud, hvorimod en iphon er r*vkedelig!

0 0
Søren 20-04-2010 22:35:06

Ja, jeg må nu også erkende at jeg er mere til Desires design end iPhone... Vil til hver en tid kalde iPhone kedelig, og tværtimod om Desire, den er da mere sig selv end mange andre telefoner!

0 0
jens 20-04-2010 17:34:55

Vil gerne købe Desire men synes ikke design og farven er specielt vellykket. Men har fundet udaf den findes helt i sort. Nogen som ved hvor man kan købe den model her i Danmark?

0 0
Tejs 20-04-2010 17:04:06

Desire afspiller i øjeblikket "ikke" divx

0 0
Tejs 20-04-2010 17:03:07

Gang på gang ser jeg anmeldelser hvor man udråber en telefon til, at have de fedeste/bedste/vildeste specfikationer, men selv i HTC Desires tilfælde må det da siges at være en sandhed med modifikationer.

Hvis man leder efter en kameramobil, så lader Desire da meget at ønske (også for en smartphone hvor eksempler som X10, Satio og Omnia HD også hører hjemme) og dermed er det da én specfikation som ikke ligefrem er hverken fedest, bedst, eller vildest.
Desire har heller ikke TV-out. En anden funktion som jeg i hvert fald personligt sætter pris. Den findes også hos mange andre smartphones.
Der er jo også spørgsmålet om intern hukommelse. Flere modeller leveres med op til 32 GB intern hukommelse - her må man sige at den vilde Desire også kommer til kort.
Der er jo også ting som mediaafspilning som i hvert fald i øjeblikket tæller divx-afspilning på Desire, men understøttes fuldt ud af eks.Omnia HD og N900 (en model, der iøvrigt afspiller DR Update uden problemer med en også ganske pæn skærmopløsning).

Det er skam ikke fordi der skal siges et ondt ord om Desire, der virker som en rigtig spændende telefon. Jeg forstår bare ikke man har så travlt med at påklistre telefoner mærkater som "De vildste specifikationer".

0 0
Daniel Jørgensen 20-04-2010 15:55:40

Der er noget jeg ikke forstår. Du giver 2 eksempler på ting hvor iPhone er "bedre" og mere "smooth".. Et eksempel hvor du trykker på home knappen og går tilbage til homeskærmen og et andet eksempel hvor du viser, hvor skærmen ligges ned i webbrowseren..

Det der undrer mig er bare, at jeg synes at i begge eksempler, ser Desire ud til at være hurtigst, selvom i videoen siger det modsatte? Er jeg den eneste der synes det ser sådan ud? Kan godt være det bare er mig hehe..

0 0
Mobilsiden.dk 20-04-2010 16:51:14

Hej Daniel. I forhold til at vende skærmbilledet er iPhone en smule hurtigere. Men her skal du huske, at iPhone både er et år ældre, har dårligere specs og desuden skal den beregne en "dreje"-animation.

0 0
Thomas 20-04-2010 15:46:52

Jeg har godt nok været spændt på den Desire, men jeg synes desværre at hvad jeg kan se så er den alt for kedelig, designet går jo ingen vejne. Det kunne være man skulle vente nogle måneder og se om HTC ikke smed noget nyt der kunne erstatte den "gamle" Hero. Eller skulle det mon blive en iPhone 4?

0 0
Nikolaj S. 20-04-2010 14:47:22

HTC Desire hakker primært pga. live wallpaper. Det har jeg selv oplevet på min Desire. Derfor har jeg det aldrig slået til, og det er alligevel en popsmart detalje. Det er ærgeligt, at live wallpaper er slået til i videoen, og det er meget visvisende overfor personer som overvejer at købe telefonen. Mht. at komme tilbage til startskærmen, så går det glidende hvis live wallpaper ikke er slået til. Det er også lidt misvisende at sammenligne denne funktion med iPhone, da iPhone kun har ikoner, hvor Desire her widgets.

0 0
Mobilsiden.dk 20-04-2010 16:49:45

Hej Nikolaj.

Set med vores øjne er det ikke godt nok, at man skal slå animerede baggrunde fra, for at få mobilen til at køre bedre. Og desuden kan jeg sagtens fremprovokere små hak, selvom det er deaktiveret.

F.eks. når jeg scroller i FriendStream oversigten, og grafiske bogmærker.

Jeg medgiver, at dette er en meget lille detalje i det samlede billede. Men min opgave som anmelder er, at beskrive det jeg ser og oplever.

0 0
Henrikmand 20-04-2010 14:59:57

Det er jeg SLET ikke enig i!

Hvis man køber en telefon med live wallpaper, så skal det også virke - UDEN at ødelægge den samlede oplevelse af telefonens funktioner.

Skulle jeg virkelig slukke for noget af dét, jeg har betalt for, bare fordi den rent faktisk ikke kan trække det????

Nix du! Den holder ikke!

0 0
vman81 20-04-2010 15:50:54

Du kan trampe så meget du vil, men hvis du vil have 100% performance er det uden live WP :) Det ville selvfølgelig være federe hvis det ikke var sådan, men det er virkelig en minimal detalje i min verden.

Resten af mobil oplevelsen er helt hen i vejret god, super performance, til trods for at den skal trække mere end 2x så mange pixels.

Når du nu er ude og sammenligne rotations hastighed, hvorfor så ikke nogle side loads? Det er hastighed der er relevant, og dér sparker Desire røv. Automatisk tekstombrydning er overdrevent lækkert, kunne ikke leve uden det.

Om mobilen bliver bemærket på 10 meters afstand kan argumenteres til at være en fordel.

~Helgi

0 0
TJ 20-04-2010 14:12:45

En flad sammenligning med Iphone, latterligt. Hvis den skal sammenlignes med Iphone så lav dog en ordentlig sammenligning med specifikationer også, det er sku da useriøst på denne måde.

0 0

Om brug af cookies