Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Web-TV: HTC Desire HD mod iPhone 4

Web-TV: HTC Desire HD mod iPhone 4

DUEL: Hvordan er Desire HD i sammenligning mod iPhone 4? Oplev her skærmene, designet og hastigheden på internettet.

En af vores brugere på Facebook-siden har foreslået os, at sammenligne HTC Desire HD med Apple iPhone 4.

I ovenstående web-TV indslag sætter vi fokus på designet, skærmen, indlæsning af internetsider og opkaldsfunktionen.

Skærmen på HTC Desire HD er 4,3 mod 3,5 tommer på iPhone 4. Men kvaliteten af det man ser, er der meget stor forskel på.

I testen er iPhone 4 hurtigst til at indlæse en website. Men Apples ikon-mobil skal jo heller ikke bruge tid på at indlæse Flash-elementer, da disse ikke er understøttet.

Derimod vinder Desire HD klart over iPhone, når det kommer til opkald.

BEMÆRK: Der er lavet en opfølgning på dette indslag, som under nogle andre forhold viser browser-testen på Galaxy S, Desire HD og iPhone 4.

Læs også:
 - Web-TV: Så hurtigt starter Desire HD op
 - Web-TV: HTC Desire HD er pakket ud


HTC Desire HD - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik Andersen 07-02-2011 19:57:08

Jeg ser tit på jeres side, mest for at kunne forstå andres argumenter, og hører andres meninger. Jeg udtaler mig som regel ikke på disse sider, da det som regel er en umulig opgave at få "ret".

Men nu bliver jeg simpelthen nød til at sige noget! Selv med jeres "revisions-video" fejler i. Undskyld mig men i virker ofte som en gang "Apple-fanboys". Hvad jeg mener med det er at; Du snakker i den her video om klarheden i farverne. Jeg ved ikke hvad du har lavet med de billeder, eller om du har valgt et eller andet Appel codec til at vise billederne, men jeg sidder lige nu (får at være sikker på mine udtalelser) med en HTC Desire HD, en Iphone 4, en Galaxy S og en X10, henholdsvis lånt af min nabo, en ven, og en veninde og så min egen telefon. Vi sidder her og leger med features og har brugt en masse tid på at lege med ting som at tage billeder, videoer, afspille en HD kortfilm, spille HQ mp3 filer igennem headsets og mit anlæg. Derudover har vi leget med browserne og set på funktionaliteten.

Desire HD vinder i:
Lyden!!! Den er simpelthen fantastisk. Prøv at sætte et ordentligt headset til den og fyr et par MP3'ere i HQ af. Den forvrænger ikke engang lyden når man fyrer helt op for den, hvilket er helt enestående!
Afspilning af video
Billed visning
optagning af video
fotografering
browsing (både med visning af sider, hastighed, flash og general kompatibilitet)
Android marked (delt med de to andre android telefoner, men en klar fordel til sammenligning med Appels udgave)

Vi giver den 9/10. Det trækker ned at den engang imellem kan finde på at hænge en smule, og at de apps der følger med til telefonen kunne være bedre - når man sagtens - gratis - kan hente meget bedre alternativer på Android marked.

Galaxy S
Er på mange punkter tæt på Desire HD, men vi syndes den har en tendens til at tabe pusten lidt når den rigtig bliver presset. Bestemt en rigtig god telefon, og den er i vores mening det bedste alternativ til Desire HD.
8/10

X10
Fin telefon, den er ganske sød og effektiv. Den har nogle svagheder, men grimmer du dig over prisen på de andre så kan du efterhånden få en X10 smidt i nakken med et ret billigt ab.
X10'en vinder vores "Mest for pengene" pris :-)
Vi giver den 6.5/10

IPhone 4.
Ja se jeg er selv tidligere Iphone ejer, men den havde et uheld, så jeg havde en overgang en nokia, før jeg fik HTC'en i gave, så jeg er IKKE anti Iphone. MEN ... Det giver simpelthen ikke mening at i er så begejstrede over Iphone 4 når man ser på markedet i dag. Iphone 4 er et rigtig godt eksempel på "Form over Funktion". Den føles lidt sløv, den tager gode billeder, men ikke helt så gode som de to andre store telefoner, lyden er acceptabel men ikke prangende, du er begrænset af at folk der laver apps og spil skal være apple verified, i stedet for at kører med det åbne marked som Android marked f.eks., og generelt føles det så et afgrænset og begrænset produkt, hvor imod de 3 andre har et meget mere "frigjort" feel.
Problemet med IP4 er at den gør tingene "ok"... men ikke mere end det. Den er god nok til at folk der vil bilde sig ind at den er det bedste på markedet kan gøre det, og selv tro på det, men kigger man mere objektivt på udvalget, er den simpelthen ikke god nok til at retfærdiggøre prisen. Det er ikke et dårligt produkt, men... den har altså ikke kappe på, og et lille S på fronten.
Vi giver den 6.5/10 pga. manglerne i blandt andet browseren og at den ikke er den bedste på et eneste punkt... eller jo ... Ejeren har købt et par ret seje (og halv dyre) spil til den, og de er sku' cool!

En sidste bemærkning... Hvordan kan i få jer selv til at lave browser tests, når i ved at iphonen ikke kan vise de sider i kigger på korrekt??? Lav dog selv et par sider uden flash med en masse tekst og heavy duty billeder hvis i absolut vil teste den mod de andre. At loade en side med flash giver ingen mening i en sådan test. Grunden er at i godt nok kan deaktivere flash visningen, men i har ingen grundlag for at vide om den alligevel henter dataen, eller ignorer den. Det gælder også for Iphonen, da det sagtens kan være at den henter dataen uden at være i stand til at vise den.

0 0
Mobilsiden.dk 05-11-2010 14:49:33

Tak for jeres inputs vedrørende browsertesten. Vi har lavet et nyt indslag. Dette kan ses her: http://www.mobilsiden.dk/web-tv/browser-duel-desire-hd-iphone-4-og-samsung-galaxy-s

0 0
04-11-2010 21:15:52

Nu fik jeg så min egen Desire HD i dag

0 0
04-11-2010 21:44:19

Når jeg loader mobilsiden via DHD tager det kun 5-7 sek at loade (alt efter om der er youtube etc i linket)... tror der må være noget galt med testen

0 0
jessie 03-11-2010 13:41:56

Jeg har lavet testen med min desire med flash og desiren var en del hurtigere en iPhone 4 og de havde samme forbindelse

0 0
Jan 03-11-2010 13:35:57

Er det bare mig, eller er den skærm på Desire HD ikke bar totalt nederen.?

Jeg syntes godt nok den ser meget dårlig ud i fårhold til IP4. Det kan da ikke passe at HTC sender en mobil på markedet med så dårlig en skærm, det ser jo ud til, at skærmen er tåget.

Med hensyn til flash, kan man så ikke konstatere, at om man vil det eller ej så har Steve Jobs jo lidt ret i at det er alt for tungt og det tager for lang tid. Må jo gå ud fra at Desire HD mindst er lige så hurtig som IP4 ellers.

Som jeg ser det kommer HTC Desire ikke på højde med hverken Samsung Galaxy eller IP4

0 0
RuneH 03-11-2010 10:38:57

Det var da godt nok en skidt sammenligning.

Selvfølgelig vil det tage længere tid for Desire HD da der er flashunderstøttelse.

Det kan man jo overhovedet ikke bruge til noget.

- Selv om det er skrevet mange gange før herinde, bliver jeg også nød til at sende et brok. Det er da bare skidt at smide sådan en anmeldelse ud til folket.

0 0
kelddaug 02-11-2010 22:18:32

Min Nexus var hurtigere end begge med flash slået fra.

0 0
Gert Winther 02-11-2010 20:19:09

Så load dog for pokker en side uden flash til eksemplet eller sluk flash funktionen på Desiren.

Man sammenligner sgu da heller ikke æbler og bananer.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
nicolai 02-11-2010 18:42:32

kan det passe at det først er i uge 49?. som de havde skrevet på deres hjemmeside den anden dag? nu står der udsolgt... det satme ringe... de har fået den hos tdc.. prøvede den idag.

0 0
Peter 02-11-2010 17:53:58

Iphone er in-kombatibel som alt andet Mac har stået for siden tidernes morgen, og så er den alt for dyr i forhold til hvad den kan ... de suger folk for penge som er gratis på Android ...

0 0
TJ 02-11-2010 17:34:56

iPhone er kongen

0 0
TJ 02-11-2010 17:16:25

Slå nu den flash fra og lav en ægte sammenligning, det er jo logik for perlehøns at med flash tager det længere tid, det ved vi jo alle. Som at sammenligne æbler & pærer.

0 0
JB 02-11-2010 18:17:16

Jeg vil give jer ret - hvis vi skal have en realistisk sammenligning er i nødt til at deaktivere flash - og i øvrigt cleare cachen på begge telefoner. Alt andet er usagligt.

0 0
02-11-2010 17:24:04

Hvis du læser nogle af de andre kommentar, så vil du opdage at mange af os har gennemført den samme test, med Desire, Legend, Galaxy S, osv. og er langt tættere på iPhone4, så det er ikke kun flash, der er problemet.

0 0
Bepper 02-11-2010 15:54:53

- verdens fedeste job 8-)

0 0
Mobilsiden.dk 02-11-2010 16:16:13

Hej Bepper.

Jeg formoder den kommentar var til mig ;)
I hvert fald tak. Og jo! Det er faktisk ret sjovt.

@johng http://facebook.com/johngdk http://twitter.com/johngdk

0 0
Bepper 02-11-2010 19:45:34

Ja, den var ment til dig John :)
Bepper - misundelig...

Og du får også penge for det?

0 0
Sundoo 02-11-2010 14:55:27

min nexus one loader de samme sider hurtigere end både HTC Desire HD og Iphone 4 og det er ovenikøbet med flash aktiveret.
Hvis man ejer en Android mobil, så mener jeg at det er et must at roote den og smide cyanogen Rom i. Det gør den så meget hurtigere og bedre:-)
PS. Det skal siges at min mobil er overclocket til 1113 mhz...., måske derfor den er så hurtig:-)

0 0
Aalestrup 02-11-2010 13:43:15

Som iphone 4 ejer, vil jeg bare side tilbagelænet og nyde det. Men når der kommer en video der viser at HCT/nokia ect. er hurtigere end iphone 4, så skal jeg nok fare i blækhuset og råbe snyd og bedrag! :)

0 0
Tejs 02-11-2010 13:53:05

Heh, du kan jo lave en video hvor du sammenligner hvor hurtig Iphone 4 er til at loade en side med flashvideoer overfor en hvilket som helst telefon med flashunderstøttelse. For evigt er ganske lang tid.

0 0
Aalestrup 02-11-2010 15:19:04

Øh hvad skal jeg bruge Flash til? er det ikke noget fra en fjern fortid?

0 0
Tejs 02-11-2010 15:31:23

Jo, det var dengang folk ikke havde hverken VHS, eller smalfilmsapparater i stuerne og derfor var nødsaget til at se film på internettet. Det var også dengang hvor folk rent faktisk brugte tid på at personliggøre deres elektroniske skriveborde med widgets og havde HD-fjernsyn i stuerne med noget så fjollet som en HDMI-indgang når alle ved at en tv-out udgang med VGA-opløsning som på eksempelvis Iphone 4 er den optimale opløsning til at se HD-video på.

0 0
02-11-2010 15:46:51

Som vi ved så er ingen mobilproducenter perfekte. HTC har lavet nogle gode mobiler i form af Wildfire, Legend og Desire, men som mange anmeldelser, herunder fra mobilsiden viser, så er der mindst lige så mange der har været knap så gode.

Det samme gælder Apple, iphone 1 uden 3g og iPhone4 med en antenne lavet af aber er to gode eksempler. Og som Tejs skriver så er der også andre problemer som gælder alle iphones.

0 0
John 03-11-2010 12:07:40

Enig. Jeg har valgt en Nokia N8 fordi den på en række (for mig afgørende punkter), klarer sig godt. Så må jeg så leve med en lidt mindre god internetoplevelse og et mindre udvalg af apps.
Jeg har pt. en HTC Desire, og selv om den på en række områder er rigtig god (fx skærmen og internetoplevelsen), så halter den rigtig meget på andre områder (batteritid, dårlig håndtering af forbindelser, dårligt kamera og en rigtig dårlig lydkvalitet)

Jeg er da i øvrigt ret enig med Mobilsidens oplevelse af skærmen på Desire HD. Havde fornøjelsen at lege med en i går og var virkelig skuffet. Fesne farver og ingen evne til at gengive sort som sort. Mine tanker blev ledt hen på de første LCD-skærme, når jeg sammenlignede med min Desire med AMOLED. Virkelig en stor skuffelse synes jeg.

0 0
Tejs 02-11-2010 16:01:08

Kan kun være enig med dig. Der er fejl og mangler ved selv de bedste telefoner. Mange har en opfattelse af, at den bedste telefon er en bestemt telefon, men sådan hænger verden ikke sammen. Der er fordele og ulemper ved enhver telefon, det gælder også telefoner som HTC Desire, Desire HD, Iphone 4 og Nokia N8. De har hver især fordele og ulemper overfor hinanden og inden man køber en ny telefon må man bare spørge sig selv: Hvad passer bedst til mig? Det gælder pris, kvalitet, design og funktionalitet.
Der er desværre en tendens til, at folk opfatter den telefon de har købt, eller snart køber som den bedste telefon for alle og ind imellem fører det til ligegyldige og direkte tåbelige diskussioner.

0 0
gielsgaard 02-11-2010 14:16:05

Nu har du stukket begge arme og overkroppen i et hvepsebo ;-)

0 0
spock123 02-11-2010 13:35:19

Jeg testede lige nøjagtigt de samme links med min Galaxy S (2.2) - og med flash frakoblet er den ca. 25% hurtigere end Iphone4 i testen.

Så noget må være galt med den DesireHD - kan det virkelig passe den er så langsom?

0 0
Tejs 02-11-2010 12:47:26

Jeg har læst et par anmeldelser af Desire HD og de påpeger faktisk flere mangler i forhold til den oprindelige Desire. Eksempelvis skulle medie-understøttelsen være væsentlig dårligere. Flere videoer, som spiller fint på en almindelige Desire i standardafspilleren kan slet ikke afspilles på en Desire HDs standardafspiller.

0 0
Mikos 02-11-2010 12:29:15

Der er jo tale om en test af en umiddelbar brugeroplevelse. At den er umiddelbar betyder, at der intet er foretaget med de respektive testobjekter, ingen forbedringer med henblik på en bedre oplevelse. Når brugeren får en smartphone vil noget af det første han/hun gør jo være, at forbedre sin oplevelse gennem diverse indstillinger og diverse eksterne "apps"(programer).

Billedesamligningen handler om den OPLEVELSE man har af det pågældende billede man har taget med den pågældende smartphone med den pågældende skærm. Det kan ikke være en samligning på, hvor god den enkelte smartphone er i forhold til den anden, til at tage billeder; i såfald skulle billederne være monitoreret på den samme skærm(eventuel pcskærm).

Internet surfing, igen OPLEVELSE, for hvis man optimerede de to smartphone med de instillinger og de applikationer, med hvilke man pressede dem til det yderste i perfomance og kvalitet, ja så ville testen give et mere "sandfærdigt" billede og fortællingen virke mere "retfærdig".

Tænker jeg...:)

0 0
02-11-2010 12:44:05

En Desire HD koster 4500kr og sælges som en forbedret version af en Desire. Dermed tror jeg din brugeroplevelse kan falde brat hvis du ser en normal Desire som både er hurtigere og som har en bedre skærm.

0 0
Henrik 02-11-2010 15:32:44

For ikke at nævne den totale ringe batteritid i Desire HD, som gør devicet tæt på ubrugelig som smartphone.

0 0
Lecter 02-11-2010 17:45:33

"For ikke at nævne den totale ringe batteritid i Desire HD, som gør devicet tæt på ubrugelig som smartphone."

Giv mig lige et link eller andet, som påviser at batteritiden er dårlig.

0 0
Erik jensen 02-11-2010 13:58:57

4100 kr uden binding hos Telmore...

0 0
Adam E. 02-11-2010 12:21:39

Vil bare sige tak for, at I så mit opslag på FB og tog jer tid til en lille test dertil.

Adam.

0 0
Peter 02-11-2010 12:18:36

Opfordring, prøv at lave samme test med Samsung Galaxy i9000, så skal du se Iphone komme til kortet både hvad angår skærmen og opløsning, som efter min mening slår Iphone 4 ---- men også hastighed (med Froyo), der er Iphone på alle måder taberen....

0 0
Henrik 02-11-2010 15:31:25

Bare lige for at slå lidt fakta på plads, Galaxy har _ikke_ en større skærmopløsning end iPhone 4.

Galaxy S: 480x800 pixels (AMOLED)
iPhone 4: 640x960 pixels (LCD)

Men farverne ser naturligvis bedre ud på en AMOLED end en LCD.

0 0
Peter 03-11-2010 06:51:05

Forkert, Iphone har en LED skærm og er den bedste skærm på market. man kan se det med det samme man ser den ved siden af andre.
http://www.apple.com/dk/iphone/features/retina-display.html

b ;-) /b

0 0
Henrik 03-11-2010 08:58:27

Et link til eet af Apple marketing-bullshit sider, gør ikke pludselig iPhone4's skærm til en LED skærm.

Dens skærm er ikke andet end en ganske almindelig LCD/TFT-type skærm med en relativ høj opløsning på 640x960.

http://www.fonehome.co.uk/2010/06/09/iphone-4-vs-htc-desire-retina-display-vs-amoled/

Det er ret tydelig når man sammenligner farver på iPhone4 med een telefon der har en AMOLED skærm.

0 0
Brian Andersen 02-11-2010 11:41:39

Nu har jeg lige testet med min htc legend, og den er da lige så hurtig som iphone 4, og det er med fuld browser og nul cache. så der må da være et eller andet galt, med de test i laver.

0 0
Mikkel 02-11-2010 12:10:42

Har som dig, testet min desire. Den var hurtigere end iPhone i denne test...?

0 0
Tejs 02-11-2010 11:38:34

Hey,

Tog lige testen min min Nokia N900, der kører med 900 Mhz.
Samme links som i testen og med fuld flash er min N900 væsentlig hurtigtere end Desire HD og faktisk ikke meget langsommere end Iphone 4.
Det er da en smule skuffende af Desire HD. Opløsningen på min N900 er den samme som på en Desire HD. Har iøvrigt ændret min useragent så jeg indlæser de samme informationer fra websider som en almindelig desktopbrowser - det burde ikke ligefrem øge hastigheden.
Med hensyn til opkald kan jeg da lige indskyde at jeg bare skal skrive et navn på en kontaktperson på mit tastatur uanset hvor jeg befinder mig i telefonens menu og så dukker den pågældende kontaktperson op - det er selvfølgelig lidt svært at have den feature uden fuldt tastatur.

- Det skal for god ordens skyld tilføjes, at grunden til, at jeg overhovedet følger nyheder om blandt andet Desire HD er fordi min N900 til gengæld har andre svage punkter.

0 0
Mathias 02-11-2010 11:21:27

Min Desire med opera mini åbner begge links i indslaget hurtigere end disse. Tror måske man skulle overveje at se på forskellige browsers,

0 0
02-11-2010 11:52:35

Jeg har også testet på min Desire, med standard browser og en 3G forbindelse som simultant med testen forsyner én computer med internet.

Den er næsten lige så hurtigt som iphone(uden flash og hotspot slået til var det formentligt gået endnu hurtigere), så for mig virker det som om der er et eller andet i vejen med den Desire HD.

Det samme med skærmen, er det muligt du kan lægge de testbilleder du brugte ud på nettet(@John G) for jeg gad godt se dem på min normale Desire for jeg tror altså den viser bedre sort end Desire HD.

0 0
Tejs 02-11-2010 12:04:26

Som jeg lige har nævnt en tand tidligere så var skærmen i den oprindelige Desire i starten af typen AMOLED imens Desire HD er en almindelige LED-skærm så det er ikke mærkeligt, hvis der er mere dybde i din skærm.

0 0
02-11-2010 12:36:14

Min Desire er en nyere generation, hvor eneste forskel er at skærmen er Super LED(tror jeg), så den burde være mere sammenlignelig med Desire HD.

0 0
Tejs 02-11-2010 12:41:17

Helt enig. Er der ikke noget med, at ingen rigtig kan finde ud af om det er en Super LED, eller en alm. LED på Desire HD?

0 0
02-11-2010 15:51:52

Hvis det er meningen SLED er bedre end LED og filmen ovenfor er repræsentativ for Desire HD, så tror jeg den er udstyret med LED, for min skærm viser sort langt bedre.

0 0
Tejs 02-11-2010 11:47:50

Jeg tror ikke Opera Mini er retvisende. Den kører så vidt jeg ved linket igennem en server og optimerer den til mobilvisning så den mængde data der hentes er væsentlig mindre end i browsere, der henter den fulde side.

0 0
Thomas Frost 02-11-2010 10:58:28

Det jeg har set og hørt om Desire HD's display, stemmer ikke rigtig overens med denne video. Er du sikker på du har skruet brightness helt op?
Hvad jeg kan se bare på min desire, er skærmen meget kraftigere end vist i videoen med HD'en.

0 0
Tejs 02-11-2010 11:54:13

Har din Desire AMOLED display? Det havde de første i hvert fald, men mener de har skiftet dem ud i de seneste modeller. Reelt er kvaliteten af Desire HD's skærm nok ringere end din nuværende, hvis det altså er en AMOLED-skærm du har.

0 0
Thomas Frost 02-11-2010 14:19:50

Ved ikke om den har AMOLED men den er købt lige da desire kom til danmark

0 0
Henrik 02-11-2010 15:25:54

Desire HD har ikke AMOLED, det er SLCD. Det er derfor farverne ser så tamme ud.

0 0
Mobilsiden.dk 02-11-2010 11:01:17

Hej Frosty

I indslaget er lydføleren slået fra og begge produkter, er skruet op på max.

Vi har opdaget at web-komprimeringen spiser lidt af forskellen. I virkeligheden, er Desire HD endnu mere bleg end det fremgår af videoen.

0 0
Mikkel 02-11-2010 10:53:25

Prøv at teste dem på youtubes hjemmeside.... HAHAHA

0 0
Svend Brinch 02-11-2010 10:48:27

Har for sjovt lige prøvet med min Se X10 ( den har ikke flash ) den gør det lige så hurtig som iphone 4, brugte det samme links som i testen, med en tom cache i browseren...

0 0
Fidoble 02-11-2010 10:34:39

Det ser også ud som om at der ikke er et "NY" ikon på iPhone 4 ud for det link som du klikker på, så hvis siden har været læst ind før på iPhone 4, så vil den måske være hurtigere om at læse den igen?

0 0
Bufferzz 02-11-2010 10:27:49

på Desire HD og lav samme test.
Så taber iPhone

(Gør man i indstillinger > plugins )

0 0
Bufferzz 02-11-2010 10:29:33

Det svarer til jeg har en mobil der kan gå på nettet, men ikke vise billeder...

så vil den sikkert også vinde hvis den bare skulle hente teksten.

0 0
Helskov 05-11-2010 11:12:32

Øh fordi man slår flash fra så slår man ikke billeder fra.

Igen slå flash fra i testen på Desire HD og prøv igen med Iphone så er jeg sikker på testen falder ganske anderledes ud.

0 0
Lenny87 02-11-2010 10:27:43

Hey i burde måske ha deaktiveret flash indhold på Desiren, så de begge for en lige chance, da alle ved at flash indhold er tungt at hente.

0 0

Om brug af cookies