Mobilsiden.dk  /   Web-TV  /   Web-TV: Kom tæt på Windows Phone 8X by HTC

Web-TV: Kom tæt på Windows Phone 8X by HTC

Mobilsiden.dk har prøvet Windows Phone 8X by HTC, som er Microsofts signatur-telefon til platformen Windows Phone 8.

HTC og Microsoft har netop præsenteret de to nye signatur-telefoner til Windows Phone 8 platformen. Telefonerne lyder navnene Windows Phone 8X og Windows Phone 8S – og bærer begge ”efternavnet” by HTC.

 - Microsoft klar med to smartphones – Windows Phone 8X og 8S

Mobilsiden.dk har været tæt på topmodellen Windows Phone 8X, som er udstyret med en 4,3 tommer skærm, 8 megapixels kamera, frontkamera og så går samarbejdet mellem Beats Audio og HTC igen på Windows Phone 8X.

 - Sådan er Windows Phone 8X by HTC

Lydkvaliteten skulle være blevet lidt bedre end tilfældet var på topmodellen fra Android-topmodellen HTC One X.

Med lanceringen af de to nye Windows Phone 8 fra Microsoft og HTC er meldingen også, at HTC ikke kun satser på Android.

Både Windows Phone 8X og 8S kommer på det danske marked i fjerde kvartal i år.
 

Læs også:
 - Windows Phone 8X by HTC – alle specifikationerne
 - Windows Phone 8S by HTC – alle specifikationerne

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 20-09-2012 13:25:49

Peter Froelund er saa traels at hoere paa. Han minder mig om en bedoevet Wulff. Endvidere.... Hvor er jeg traet af Beats markedsfoeringen. Er der virklig nogen der tror paa at det er en teknologi som saa og i givet fald, hvem fanden vil saa have en telefon med teknologi af Dr Dre. Kald det hvad det er : En equalizer setting. Thats it!!!!!

Er stadigvaek mest til Lumia 820 eller 920. Mest fordi at jeg synes HTC taler ned til deres kunder.

0 0
Thomas 20-09-2012 14:01:38

Han minder mig også mest om en fra Mandrilaftalen :D

0 0
Alfix 20-09-2012 15:27:14

Jeg skal dog gerne ytre at jeg synes 8X er rigtig flot, dog er jeg selv mere med paa Lumia 820. Den har alt det gode i en lidt mindre pakke og med micro sd og adgang til batteri.

0 0
Frederik 20-09-2012 09:26:50

Beklager, men Android med et skin ovenpå virker netop som det.. Det er ikke en lækker følelse. Alt virker halvfærdigt og uigennemtænkt og rent android er da noget af det grimmeste. WP tema på android gør det jo ikke til en wp.. Det ligner en billig kineser kopi selv på det billede du linkede til.. At det så sikkert også hakker når man bruger det gør det jo ikke bedre.

De fleste folk gider ikke bruge timevis på at 'style' deres telefons layout. Det er forbeholdt nørderne. WP appellerer til langt flere almindelige forbrugere og jeg er sikker på at med lanceringen af wp8 vil du se at WPs markedsandel stiger. Mange widgets til android er i øvrigt utroligt grimme og det ligner stort set altid noget der er klistret oven på selve styresystemet.

0 0
Lecter 20-09-2012 10:21:35

Om det er det grimmeste, er igen smag og behag. Jeg synes WP er grimt og alt for langsomt at navigere rundt i. Eksemplet med WP, var bare for at vise at man kan style det som man vil.

Fordelen ved Android, er at man kan konfigurere det som man vil, præcis så det virker som man bedst kan lide. Det kan man ikke med WP. Man køber katten i sækken og har ingen chancer for at ændre de ting som ikke fungerer for en.

Jeg var eksempelvis bundet til at bruge tastaturet på WP da jeg havde en Lumia 800. Uden mulighed for at ændre det.

0 0
KimDotDK 20-09-2012 11:45:33

Nej Lecter! Du "køber ikke katten i sækken" når du køber WP. Du ved nemlig hvad du får uanset om der står Nokia, Samsung eller HTC på den. Så medmindre du er helt inkompetent og ikke har undersøgt hvordan WP virker, får du hvad du vil have.
Androids derimod er så forskellige, at du ikke har den ringeste anelse om hvad din mobil er i stand til. Bare fordi at Samsung har skruet et godt flagskib sammen, betyder det ikke at HTC eller LG også har det. Der er en langt større risiko for at "købe katten i sækken".

0 0
Lecter 20-09-2012 12:22:34

Der er altså rigtig mange ting, man ikke kan undersøge i en butik.

Eksempelvis er push notifikationer på WP ofte meget forsinket. Det er jo helt umuligt at undersøge, ved at lege med mobilen i butikken.

Og så husker jeg da at Samsungs WP telefoner havde wifi hotspot. Det havde Nokia Lumia ikke. Så helt ens er de altså ikke.

0 0
Frederik 20-09-2012 12:33:24

Det er vel derfor der findes hjemmesider og blade med anmeldelser af telefonerne.

Det ændrer dog ikke ved at du skal op omkring 5000kr for at få en Android tlf der fungerer bare nogenlunde og selv de billigste Windows Phones kører flydende.
Ydermere er risikoen for at købe katten i sækken fortsat betydeligt højere hvis du køber en Android tlf fremfor enten en WP eller en iPhone.

0 0
Lecter 20-09-2012 15:43:26

Det ændrer dog ikke ved at du skal op omkring 5000kr for at få en Android tlf der fungerer bare nogenlunde og selv de billigste Windows Phones kører flydende.

Jeg tror bare vi stopper her :)

0 0
Thomas 20-09-2012 16:02:08

Ja, der er ikke meget at skyde tilbage med. Manden har jo ret.

0 0
Frederik 20-09-2012 16:12:25

Præcis.. Lector, du er velkommen til at komme med et eksempel på en prisvenlig Android der bare kører forrygende. Jeg har ejet flere forskellige uden held, bla. HTC Wildfire. Værste gang lort nogensinde og det skyldes sådan set mest softwaren :-)

0 0
Lecter 20-09-2012 17:06:57

HTC wildfire ? Nu snakker du jo altså bunden af bunden hardwaremæssigt. Hvis Wildfire er din reference til Android, kan jeg altså bedre forstå kritikken.

Hvad er det for en telefon til kr. 5000,- du snakker om ?

Min snart 2 år gamle Desire HD, kører præcis lige så flydende som min Lumia 800 gjorde. Og så kan telefonen løse en masse opgaver, som en Lumia ikke kan.

0 0
Frederik 20-09-2012 19:02:47

Jamen det er også bunden af bunden jeg taler om lige i dette tilfælde.

Her viser Android tydeligt sit sande ansigt.

En ellers overset fordel ved WP er at apps'ene i langt de fleste tilfælde tager sig flottere ud end de tilsvarende Android apps og ofte også flottere end iOS udgaverne.

0 0
Lecter 20-09-2012 20:02:26

Her viser Android tydeligt sit sande ansigt.

Øøøh nej. Wildfire blev leveret med Android + en masse andet crap.

0 0
Frederik 20-09-2012 20:47:59

Jeg er ligeglad med hvad undskyldningen er for at den telefon ikke virkede særlig godt. Jeg kunne bare konstatere at det var noget bras. Samme oplevelse får du ikke med de prisbillige WP telefoner.

Interessant hvordan Android først begynder at køre nogenlunde flydende når man stopper en quad-core processor i telefonen. Det er et ineffektivt og grimt OS som jeg ser det. Plads til mange forbedringer.

0 0
Lecter 20-09-2012 21:05:11

Prøver lige igen. Min single core desire HD kører fuldt ud lige så flydende som min Lumia 800 gjorde.

Hvad mener du med ineffektivt ?

0 0
Alfix 21-09-2012 00:45:20

Ked af at sige det... Den tror jeg heller ikke paa. WP og IOS er beyond smooth. IOS er bouncy men WP er smaeld hamrende piske hurtigt.

0 0
Lecter 21-09-2012 14:15:50

Jeg kan ikke rigtig bruge smoothness til så meget, når hverken iOS eller WP kan løse de opgaver, som jeg gerne vil have telefonen til at udføre.

0 0
Alfix 21-09-2012 14:40:23

Det er skam fair sagt. Men jeg maa da selv konstatere at det der pisser mig af ved Android ovendt feks WP er at selv helt smaa ting og skift mellem "fokus" skal tage en evighed og om du vil eller ej, saa spiller "flow" (smoothness) altsaa en kaempe rolle.

Hvad er det du gerne vil loese af opgaver? Som ikke kan loeses paa andet end Android??? Google Maps? ;)

0 0
Lecter 21-09-2012 15:04:15

Jeg ved ikke om iOS kan løse opgaverne, da jeg ikke kender nogen med en iPhone.

Jeg vil f.eks gerne have at telefonen automatisk noterer i min kalender hvad tid jeg ankommer til min arbejdsplads og hvornår jeg går. Det har kostet mig en del penge i årenes løb, at jeg er en dør til at notere overarbejde.

Det er et lille eksempel, men der er masser af den slags opgaver, som telefonen automatisk udfører, og som WP ikke gav mig mulighed for.

0 0
Frederik 20-09-2012 21:58:45

pics or it didn't happen.

0 0
KimDotDK 20-09-2012 20:19:14

"Øøøh nej. Wildfire blev leveret med Android + en masse andet crap".

Og så var det vel alt det andet crap, der var skyld i at det var en skodtelefon?
Det er meget muligt at din Desire HD kører flydende, men så er det også med custom ROM.

0 0
Thomas 20-09-2012 21:03:25

Hvis man i ramme alvor mener, at en Android-telefon præ-JB kører flydende, så har man ikke prøvet iOS eller WP. Punktum.

0 0
Lecter 20-09-2012 21:07:47

Det er selvfølgelig JB. Når i snakker om iOS og WP, går jeg også ud fra at i snakker om nyeste version ?

0 0
Thomas 20-09-2012 21:37:37

Er det JB direkte fra HTC inkl. Sense osv. eller er det (som oftest, når folk snakker om "flydende" android) en uofficiel rom?

0 0
Lecter 20-09-2012 22:05:15

Det er en AOSP rom.

0 0
Thomas 20-09-2012 22:12:05

Så formentlig en ROM fra XDA.

Trist at man er nødt til at roote sin telefon og installere en anden ROM for at få en nogenlunde oplevelse på sin telefon.

Men velkommen til den vidunderlige verden der hedder Android :D

0 0
Lecter 21-09-2012 00:12:11

Men velkommen til den vidunderlige verden der hedder Android :D

Hvor man kan ændre det man ikke bryder sig om.

0 0
Thomas 21-09-2012 07:03:38

Det er et fuldtidsarbejde.

0 0
Kim 21-09-2012 08:11:32

Jojo, men hver sine interesser. Nogle har brug for et værktøj / redskab til at løse udfordringer i en moderne verden, andre har brug for noget legetøj. Det er jo så naturligvis en fordel at legetøjet også kan løse nogle af de samme udfordringer som værktøjet kan.

Jeg overhørte engang en gut, der stolt fortalte om hvor fantastisk Android var. Og bedst af alt, som han sagde det, så kunne man jo bare flashe den en gang hver 2-3 måned, når den begyndte at blive for ustabil!
... vi havde tydeligvis en forskellig opfattelse af hvad en fantastisk smartphone gik ud på. Men han var jo glad, så han havde fået dækket hans behov.

0 0
Lecter 21-09-2012 13:06:47

Og jeg vælger netop Android, fordi den kan løse nogle opgaver, som hverken iOS eller WP kan.

0 0
Thomas 21-09-2012 14:08:54

Ja, Android er det eneste smartphone OS, der kan beskæftige folk en hel dag for at få det til at virke, bare nogenlunde. Det er vel også en slags opgave, kan vi sige.

0 0
Lecter 21-09-2012 14:13:46

Der er vel ingen er jer trolls, som har ejet en Android enhed?

0 0
Thomas 21-09-2012 15:02:07

Selvfølgelig har jeg det. Ellers ville jeg ikke udtale mig om det.

Android er en omgang lort, og det kan du så enten være enig i eller ej.

Og så kan du forøvrigt selv være en troll.

0 0
Lecter 21-09-2012 15:07:56

Jeg er selvfølgelig uenig i dine usaglige kommentarer.

Grunden til at jeg spørger om du har haft en Android enhed, er selvfølgelig fordi du ikke kommer med nogle konkrete eksempler på hvorfor du mener Amdroid er en omgang lort.

0 0
Thomas 21-09-2012 16:25:50

Det ville være hurtigere at opremse de punkter, hvor Android er godt, og det har jeg godt.

Features vinder OS'et på.

UI-mæssigt, stabilitet, hastighed, "ease of use" og de resterende vigtige punkter ser det håbløst ud.

0 0
Lecter 21-09-2012 18:02:55

Kan du kommw med bedre eksempler. Hvordan er Android ustabil ?

0 0
Thomas 21-09-2012 20:32:52

Hvis du ikke har oplevet en Android-telefon crashe, så ejer du ikke en Android-telefon. Så kort kan det siges.

0 0
Lecter 21-09-2012 21:11:50

Det har jeg oplevet, men det er meget lang tid siden. Android 2.3 og frem er normalt meget stabilt.

0 0
Thomas 21-09-2012 22:06:15

Haha, det kan vi godt sige, hvis det får dig til at sove trygt i aften.

0 0
Lecter 21-09-2012 23:13:17

Jeg sover skam fint.

Inden min datters LG o2x fik ny firmware i sidste uge, havde den kørt 45xx timer uden genstart.

Jeg oplever heller ikke crashes på min egen telefon.

0 0
Lecter 21-09-2012 18:47:55

Ved ikke om du vil putte det her under ease of use eller hastighed.

En af de ting folk bruger deres telefoner mest til, er SMS.

Når jeg får en SMS, trykker jeg på power og læser.

På en WP telefon, skal jeg trykke på power, låse telefonen op, finde og trykke på SMS ikonet, trykke på den SMS jeg vil læse.

0 0
Thomas 21-09-2012 20:34:04

Når du får en sms på WP, låser du skærmen op og trykker på SMS'en i toppen.

Jeg håber ikke du får vist dine fulde SMS'er på forsiden uden at man skal låse op eller gøre noget aktivt. Det ville være idioti på højeste niveau.

0 0
Lecter 21-09-2012 20:53:19

De der toasts i toppen, forsvinder jo efter x antal sekunder. Det var meget sjældent at jeg nåede at trykke på dem inden de forsvandt.

Jeg får vist mine smser på låseskærmen. Ved ikke hvorfor det skulle være idioti. Det er hurtigt.

0 0
Thomas 21-09-2012 21:02:01

Det er idiotisk at få vist personlige oplysninger og beskeder direkte på låseskærmen.

0 0
Lecter 21-09-2012 21:14:30

Nå nå - Men det er så et valg jeg har taget.

0 0
Kim 21-09-2012 14:06:38

Og det er jo så som det skal være.
Om det så er grimt eller ej er en smagssag - og dårlig smag er bedre end ingen smag ;)

0 0
Lecter 20-09-2012 21:00:42

Det var både hardwaren og softwaren på Wildfire, som var virkelig ringe.

Og ja, min Desire HD kører selvfølgelig med en ren google rom. Det giver jo ikke mening at sammenligne Android og WP, hvis det ikke er det som hhv Google og MS leverer.

0 0
Frederik 20-09-2012 11:39:20

Agree to disagree så. Uanset hvilket 'skin' du vælger til Android føles og virker det som lag på lag af UI. Widgets er designet uden en specifik telefon i tankerne.. det oplevede jeg f.eks. da jeg havde en Galaxy Note.. skærmen var bredere end langt de fleste af de widgets der fandtes og det hele så egentlig bare ret grimt ud. Det kan godt være man kan konfigurere som man vil i Android, men langt de fleste brugere tror jeg er ligeglade og vil hellere have en lækker telefon (evt. til et relativt lavt beløb ligesom med Android)

0 0
Lecter 20-09-2012 12:08:40

Hvorfor ændrede du ikke bare størrelsen på dine widgets så ?

men langt de fleste brugere tror jeg er ligeglade og vil hellere have en lækker telefon

Androids markedsandel er næsten på 70%, regner med det er dem du omtaler, når du siger langt de fleste brugere.

0 0
Frederik 20-09-2012 12:18:24

Ja, hvorfor gjorde jeg ikke bare det? Tror du ikke jeg havde gjort det hvis det var muligt? Og det ændrer ikke ved helhedsoplevelsen af Android. Allerede fra du køber en Android telefon er den fyldt med bloatware, selv uden om teleselskaberne.. hvis du så f.eks. køber gennem TDC eller Telenor eller andre, kan du gange mængden af bloatware præinstalleret med 3 og det er typisk næsten umuligt at wipe telefonen for skod-apps, medmindre du rooter og alt muligt andet crap som jeg simpelthen synes min tid er for kostbar til når lortet bare skulle virke og se lækkert ud fra starten af.

0 0
Dan 19-09-2012 23:07:23

Det bliver ikke sjovt om små to år, når der kun er Apple og Ms tilbage med den latterlige patent alliance de har gang i.

0 0
Kim 20-09-2012 10:28:05

Nårh stakkels Goggel, må de ikke kopiere...

0 0
Belgarion 19-09-2012 20:13:53

Så må jeg høre john her nu du har snakket med Peter Frølund fra HTC, om der kom noget nyt af deres egne windows telefoner? feks zenith, og hvornår de bliver præsenteret??

0 0
Lecter 19-09-2012 18:56:15

Måske lige vovet nok at sige at de i princippet ikke kan gå i stykker :)

Interfacet på WP8 er åbenbart lige så kedeligt som det er på WP7. Underligt at de ikke har gjort noget ved det.

0 0
patrick lønquist 19-09-2012 19:08:13

Interfacet er lige præcist det jeg faldt for da jeg i sin tid fik min lumia 800... Så det er et statement der er 100% baseret på smag og behag ;)!

0 0
Lecter 19-09-2012 19:57:00

Tja, det er vel smag og behag. Troede bare det var en fejl eller det var fordi produktet skulle hastes på markedet at det sådan ud. Derfor regnede jeg med at de rettede det.

0 0
Thomas 19-09-2012 20:20:35

Metro er det bedste der er sket mobil-verdenen siden den første iPhone.

0 0
Lecter 19-09-2012 22:41:27

Metro har en skærm til tiles, som man kan scrolle op og ned i. Android har en homescreen, hvor man kan scrolle fra side til side. Altså ingen forskel

Både Metro og Android kan vise alle apps. På den ene telefon, skal man swipe til siden, på den anden, kan man trykke på en knap. Altså ingen forskel.

Den eneste forskel er så det visuelle og der vinder Android klart.

0 0
Thomas 19-09-2012 23:06:10

"Den eneste forskel er så det visuelle og der vinder Android klart."

Haha. Jeg går ud fra du joker nu?

http://fuglyandroid.tumblr.com/

Ja, jeg kan godt se det. Det er gennemført, smukt og helt igennem veldesignet. :D

Seriøst dog - Android har intet at byde ind med på det punkt. Android har langt flere features, men at påstå, at Android "vinder klart" på det visuelle.. du må være enten blind eller en troll.

0 0
Lecter 19-09-2012 23:32:17

Flot fundet. Her er et billede af en anden Androidopsætning. Men den synes du vel også er helt væk:

http://www.alliance-rom.com/community/attachments/l7-png.10294/

0 0
Thomas 20-09-2012 08:33:10

Næe, men det svarer jo til at købe en Honda Civic og så smide et Ferrari-kit på, og så kalde det for en Ferrari.

Men det siger jo en hel del om Androids problemer, rent visuelt, at det kun kan se godt ud, når det enten er iOS eller WP, der bliver kopieret :D

0 0
Lecter 20-09-2012 09:03:53

Nu behøver det jo ikke være en kopi af WP eller iOS.

Pointen er at man kan få det til at se ud præcis som man vil.

0 0
Thomas 20-09-2012 10:03:55

Korrekt. Men det bliver Android ikke pænt af.

Android er grimmere end Symbian, og det siger alligevel en hel del.

At det så også er ustabilt og sløvt er en helt anden snak.

0 0
Lecter 20-09-2012 10:07:24

Hmm - Kan godt se du er helt umulig at snakke med. Du ved åbenlyst ikke hvad du snakker om.

0 0
Thomas 20-09-2012 11:08:12

"Spejl", som man vel siger i din omgangskreds.

0 0
Lecter 20-09-2012 15:52:17

Du kender min omgangskreds ?

0 0
Thomas 20-09-2012 16:01:46

Næ, jeg baserer det blot på din opførsel såmænd.

0 0
Lecter 20-09-2012 17:19:14

Min opførsel ? Prøv at læse hvad jeg skriver.

Jeg fortæller dig, at Android kan se ud lige præcis som du vil have det.

Dit svar er så at det er grimt :)

Enten troller du, eller også er du ikke særlig gammel.

0 0
Thomas 20-09-2012 21:38:42

Jeg troller skam ikke. Jeg prøver bare at forklare dig, at Android er grimt.

Det er ikke kun startskærmen, jeg taler om. Det er hele Android. Selv iOS (der ser gammelt ud) er langt pænere.

0 0
Lecter 21-09-2012 00:08:42

Du har ret til at have din mening. Men du har stadig ikke forstået, at man kan ændre ALT, hvis man vil.

0 0
Thomas 21-09-2012 09:13:05

Selvfølgelig har jeg forstået det. Men det gør ikke Android til et godt eller flot OS.

0 0

Om brug af cookies