Test: Skullcandy Crusher Wireless – God lyd der aldrig løber tør for strøm

Anmeldelse: Skullcandy Crusher Wireless formår at levere god lyd i evigheder, med et batteri der holder strøm i 40 timer.

Det er ingen hemmelighed, at Skullcandy henvender sig til et yngre puplikum, med små gimmicks, sjove farver og iøjenfaldende designs. Undertegnede har, i den spæde gymnasietid, haft et sæt Skullcandy hovedtelefoner med tilhørende oplukker. Så er stilen ligesom lagt til elektronisk musik og kolde Bacardi Breezers.

Det ser det imidlertid ud til, at Skullcandy er blevet lidt mere voksne. Bevares, der bliver stadig produceret gamingheadsets med pulserende lys i alle regnbuens farver, men med Skullcandy Crusher Wireless er der nu en hovedtelefon til den lidt mere kræsne bruger.

Fordele:

• Solid konstruktion
  • Behagelig pasform
  • God lyd
  • Lang batteritid

Ulemper:

• Besværligt at indstille bassen

Stilrent design og behagelig pasform.

Jeg har været så heldig at få fat i den hvide model, med de brune puder og den grå bøjle. I mine øjne er det et pænt og afdæmpet headset. Der er lidt detaljer, men slet ikke nok til at jeg tænker teenageværelse. Mikro-USB og 3.5 mm jackstik er placeret i bunden af venstre ørestykke, hvor det ikke generer hverken design eller funktionalitet. Lidt længere oppe finder man en slider som bruges til at justere den haptiske bas. På højre ørestykke er navigationsknapperne neutralt placeret. Knapperne er solide med god feedback og du er aldrig i tvivl om, hvilken knap du har fingeren på.

Headsettet sidder rigtig godt. Memoryskummet i puderne gør, at de aldrig bliver ubehagelige at have rundt om ørene, selv efter flere timers brug. Med en kampvægt på 275g ligger Skullcandy Crusher Wireless i den tunge ende af feltet, men det gør egentlig ikke noget negativt. Konstruktionen føles solid, og kombinationen af de bløde puder, og den bløde gummibelægning på bøjlen, gør at de slet ikke føles tunge at have på.

Her ses samtlige knapper på Skullcandy Crusher Wireless.

Hi-Fi lyd med besværlig bas.

Lyden i Skullcandy Crusher Wireless er rigtig fin. I forhold til over-ear hovedtelefoner fra Bang & Olufsen, Denon og Sennheiser, er der ikke den store forskel i lyden. Crusher Wireless spiller rent, man fornemmer alle de små detaljer i musikken og med Skullcandys haptiske bas har man også muligheden for at få solid bund i sin musik. Bassen er dog også det store minus ved hovedtelefonerne. Kort fortalt er den haptiske bas en vibrator der vibrerer efter basfrekvenserne. Slukker du helt ned for den, så får du en meget skarp lyd uden bund, skruer du helt op for den, så kan du ikke høre andet end rungende bas. Hvis du derimod mestrer at balancere den, hvilket tog mig en uges tid at lære, så får du en rigtig lækker lyd der føles som et Hi-Fi anlæg på dit hoved. Er du typen der gerne vil tage et headset på og bare nyde musikken, uden at skulle rode for meget med lyden, så er Skullcandy Crusher Wireless ikke noget for dig. Hvis du til gengæld ikke har noget imod at justere lidt på lyden ved hvert nummer, så er Crusher Wireless bestemt værd at overveje.

Uovertruffent batteri.

En fuld opladning giver op til 40 timers lyttetid, og Skullcandy mener det alvorligt. Jeg har brugt Crusher Wireless på daglig basis i fire uger, og jeg har endnu ikke opladet headsettet. Det betyder også at jeg ikke har fået mulighed for at teste opladningen. I følge Skullcandy skulle ti minutters opladning, via det medfølgende mikro-USB kabel, give nok strøm til tre timers lyttetid.

Er de pengene værd?

På Skullcandys egen webshob koster Crusher Wireless cirka 1.100 kroner. Dog er de set til 868 kroner hos coolshop.dk. Jeg må sige at pengene er godt givet ud, hvad enten man betaler 900 eller 1.100 kroner for dem. Solide hovedtelefoner med god lyd som kan bruges til både film, spil og musik. Opkoblingen via bluetooth virker problemfrit og samtalekvaliteten er fornuftig. Med den vanvittige batteritid, og hurtige opladning, burde man ikke løbe tør for strøm. Skulle uheldet alligevel være ude, så har Skullcandy sørget for dig. De har selvfølgelig lagt et 3.5 mm AUX-kabel i æsken, så du aldrig skal undvære din musik på farten.

Efter en uges tid var bassen ikke længere et problem, da jeg nu havde lært at indstille og justere den ret hurtigt. Det trækker dog stadig ned, at Skullcandy sælger headsettet på bassen som kan være svær at arbejde med. Ikke desto mindre er det et vanvittigt godt headset, og jeg kan ikke komme i tanke om mange der kan konkurere med dem, i den prisklasse og endda en del over. 5 stjerner.

Mere til historien

Vi prøvede, men vi kunne ikke lade sagen ligge. mobilsiden valgte at gå videre med sagen. 4/7/2018 gik vi et spadestik dybere og bragte en nyhedsartikel med fokus på Tip: Skift sang på din mobil med lydstyrkeknapperne – Historien kan læses her. Se også seneste nyt om temaet her..