2011 bliver året for mobilmarketing

Mobilmarketing står til at få en gevaldig vækst i 2011 i følge den nye Trendanalyse fra TNS Gallup.

2011 bliver året for mobilmarketing

TNS Gallup har i undersøgelsen spurgt de 450 største annoncører i Danmark omkring deres forventninger til medieindkøb i det kommende år.

50 procent af annoncørerne forventer der sker en del med mobilmarketing. Det skriver Mediawatch.

Til trods for at annoncørerne tror på mobilmarketing, er de paradoksalt nok ikke klædt på til at håndtere det nye “marked.

– “To tredjedele af dem, som vil lave noget mobilt i 2011, har ikke nogen særskilt strategi. Den største barriere i det hele taget er den manglende viden internt i virksomhederne. Man ved langt fra nok om redskaber og effekt”, siger administrerende direktør Martin Ove Rasmussen fra Mindshare til Mediawatch.

Applikationer, sms-koder eller banner?

Manglen på strategisk retning kan også ses i annoncørernes valg af virkemidler, hvortil de fleste svarer sms-koder eller applikationer.

Dette er to vidt forskellige metoder, uden nogen rigtig sammenhæng. Sms-koder er lavpraktisk og velkendt, og applikationer er “det nye – man har hørt om”.

Annoncørerne overser dog det som virkelig er relevant, nemlig aktiviteter som bannerannoncering og søgeordsannoncering på mobilnettet. Hvilket er en naturlig forlængelse af aktiviteterne fra det “traditionelle internet”.