3: Ingen returret på iPhone 4

Teleselskabet 3 har valgt ikke at give kunderne den 30 dages returret, som Apple ellers har lovet de nye iPhone 4 ejere.

3: Ingen returret på iPhone 4

Da Apple endelig på et pressemøde tog spørgsmålet om antenneproblemerne op, præsenterede de to løsninger: Et gratis cover til telefonen, og 30 dages fuld returret.

De 30 dages returret giver mulighed for at levere den nyerhvervede iPhone 4 tilbage, og få pengene retur, hvis der er problemer med signalet. Uden at skulle forklare eller bevise noget.

Men hos teleskabet 3 i Danmark får iPhone 4-ejerne ikke returretten.

– “Vi har valgt at give kunderne den almindelige to års reklamationsret, som man har med alle andre produkter,” fortæller kommunikationschef Stine Green Paulsen.

Hvis du oplever problemer med signalet på din nye iPhone 4, skal du altså igennem den sædvanlige procedure, hvor det først skal undersøges, om der reelt er et problem.

Derfor er det en god idé at gøre lidt hjemmearbejde, inden man køber en iPhone 4 hos 3.

– “Vi anbefaler som altid, at vores kunder tjekker vores dækningskort, inden de køber et abonnement hos os,” siger Stine Green Paulsen.

Men hvis det viser sig, at der reelt er et problem, går salget tilbage, og kunden bliver også løsnet fra abonnementet.

Stine Green Paulsen understreger dog, at de arbejder på at få en løsning op at stå i samarbejde med Apple, hvor de kan tilbyde kunderne de 30 dages fuld returret.

Signalproblemer i Danmark?

De danske teleselskaber har tidligere samstemmigt meldt ud, at der ikke var problemer med signalet i iPhone 4 i Danmark.

Ekstra Bladet har da også givet antennen fem ud af seks stjerner i deres gennemgang.

Men i fredags var TV2’s gadgetanmelder David Guldager i Go Morgen Danmark, hvor han sagde, at han oplevede MASSIVE problemer med signalet, og at dem der har købt den nye iPhone har et seriøst problem.

Det kan kommunikationschef Stine Green Paulsen dog ikke genkende.

– “Vores test viser faktisk, at iPhone 4 performer ganske godt på signalet,” siger hun.

Fuld returret hos Telia

Hos Telenor får kunderne den 30 dages returret, og kan uden yderligere forklaring aflevere telefonen tilbage, hvis der er problemer med signalet.

Til gengæld er Telenor endnu ikke afklaret om, om man samtidig kan opsige sit abonnement, eller om man stadig er bundet i seks måneder.

– “Vi taler med Apple om, hvordan vi håndterer reklamationsretten, men vi har endnu ikke fået en aftale på plads,” fortæller kommunikationsmedarbejder Claes Amundssen.

Hos Telia er der også 30 dages fuld returret, hvis du oplever antenne-problemer, og her slipper du ud af dit abonnement, hvis du ønsker det.

Læs også: 
iPhone 4: Fem artikler bringer dig up-to-date 

Flere artikler om iPhone

Sagen slutter ikke her. Redaktionen har bragt den videre. mobilsiden gik videre med sagen. 31/7/2010 blev sagen bragt videre med et indlæg omkring emnet Hold styr på flytider med iPhone – Forstættelsen i sagen kan læses her. Få også seneste nyt om temaet her.