3-kunder får ingen kompensation for nedbrud

Teleselskabet 3 vil ikke give kunderne kompensation for det landsdækkende nedbrud, som satte mobiler ud af spil i ti timer.

3-kunder får ingen kompensation for nedbrud

Lørdag den 10. december røg signalet på 3-kundernes telefoner, da selskabets netværk blev ramt af et landsdækkende nedbrud.

Nogle kunder var uden mobildækning i op til ti timer, men de skal ikke forvente andet end en undskyldning.

– “Der bliver ikke nogen kompensation,” siger 3’s kommunikationschef, Stine Green Paulsen, til Computerworld.

Tidligere har selskabet ellers kompenseret for nedbrud med ekstra taletid, men den strategi er nu blevet droppet.

– “Vores kompensation er ikke blevet taget godt imod førhen. Ved et tidligere nedbrud prøvede vi at uddele en gratis times tale, men det blev kritiseret. Vores kunder har i dag pakkeløsninger, der passer til deres behov, så for dem giver ekstra tale ikke mening,” tilføjer Stine Green Paulsen.

Hun forsikrer, at selskabet vil iværksætte de nødvendige tiltag for at undgå lignende nedbrud.

– “De store nedbrud må bare ikke ske. Derfor arbejder vi også på en endnu hårdere monitorering af vores kernenetværk, der er placeret i Sverige. Om det betyder flere teknikere på stedet eller noget mere overvågningsudstyr, ved jeg ikke endnu.”