Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 lancerer click and collect som det første teleselskab

3 lancerer click and collect som det første teleselskab

3 indfører som det første teleselskab click and collect-konceptet, så kunder på forhånd kan reservere deres varer online og hente dem i den nærmeste butik.

Sådan ser det ud, når man vil reservere en vare på 3s hjemmeside.
Sådan ser det ud, når man vil reservere en vare på 3s hjemmeside.
Foto: Mobilsiden.dk

Teleselskabet 3 er i gang med en større omstrukturering af, hvordan deres forskellige salgskanaler (webshop og fysiske butikker) fungerer i samspil med hinanden. Det sker ved, at teleselskabet rykker de to salgskanaler tættere på hinanden, så det fremover bliver endnu nemmere at købe ny mobil hos teleselskabet.

Ifølge teleselskabets egne tal har hele 80 % af dets kunder i butikkerne lagt vej forbi 3’s hjemmeside, inden de kommer forbi for at købe en vare. Det vil teleselskabet nu udnytte bedre ved at indføre et click and collect-system som det første teleselskab.

”Vi har set på nogle af de ting, kunderne efterspørger inden for online handel - og det her ligger meget højt på listen. Med ”click and collect” får kunderne den fleksibilitet og convenience, de gerne vil have og forventer. De behøver ikke længere at gå forgæves eller vente på, at produktet bliver sendt hjem til dem. Kunder kan nu reservere og afhente i en butik tæt på, hvor de befinder sig,” siger Morten Storm Lind, Head of eCommerce and Self Service i 3.

Læs også: Her er 3’s ekslusive Razer Phone-tilbud

Konceptet er ganske simpelt. Kunderne kan på forhånd reservere deres produkter på 3’s mobiludgave af hjemmesiden. På siden for en vare kan du vælge "Hent i butik", hvor du kan se, om der er nogle på lager i din nærmeste butik. Til sidst skal du dog bekræfte med NemID. Herefter kan man blot lægge vejen forbi den valgte butik velvidende om, at varen ligger klar til en.

Omstruktureringen af, hvordan 3’s butikker fungerer sammen med webshoppen, betyder, at kunder kan tage et smut forbi 3’s butik og lynhurtigt få overstået købet. 3’s personale kan nemlig i forvejen orientere sig om, hvad kunden vil købe og på den måde bedre hjælpe kunden. Dermed smelter de to salgskanaler sammen, og det har allerede haft en positiv effekt. 3 har nemlig oplevet, at der allerede er kommet mere trafik i 3-butikkerne rundt omkring i landet, efter det nye system blev indført.

Konceptet er bestemt ikke nyt i Danmark. Blandt andet Elgiganten har anvendt systemet i mange år, og nu breder det sig altså til teleselskaberne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies