83 procent af amerikanerne ved ikke at BlackBerry 10 er lanceret

En undersøgelse har vist at det står sløjt til i USA med at udbrede kendskabet om BlackBerry 10 - på trods af en dyr reklame ved årets Super Bowl.

83 procent af amerikanerne ved ikke at BlackBerry 10 er lanceret

Det er ingen nyhed at BlackBerry har behov for succes med BlackBerry 10, men noget tyder på at denne succes sandsynligvis ikke vil være at finde i USA. En undersøgelse fra MKM Partners viser, at størstedelen af amerikanerne slet ikke er klar over at BlackBerry 10 er lanceret – og det er selvom BlackBerry investerede en stor sum penge i en sjov reklame ved Super Bowl.

 – Reklame: BlackBerry 10 kan ikke forvandle lastbiler til legetøjsænder

Undersøgelsen er foretaget iblandt 1.500 amerikanske forbrugere og blot 17,4 procent af de adspurgte, vidste at BlackBerry 10 var i handlen. 68 procent af den samme gruppe, sagde at de ingen interesse havde i, at købe en BlackBerry 10 smartphone.

Windows Phone 8 mere kendt

Lidt anderledes så det ud med Windows Phone 8, her var det blot 60,5 procent af de adspurgte som ikke vidste at Microsofts nye styresystem var på markedet. En af forklaringerne kan være, at de amerikanske teleoperatører ikke har vist særlig stor vilje til at markedsføre BlackBerry 10 eller uddanne sælgere til at fremhæve produktet.

Af den adspurgte folk, havde 51 procent en smartphone selv, så det må formodes at være en nogenlunde teknik-kyndig gruppe.

Kilde: Boy Genius Report