Abonnementer kan ikke opsiges i butikkerne

Teleselskabernes egne fysiske butikker vil ikke opsige abonnementer for brugerne. Kun sælge.

Abonnementer kan ikke opsiges i butikkerne

Butikker som Telekæden, TDC Butik, Telia Butik, Fona, Merlin og Elgiganten vil ikke opsige kunders mobilabonnementer til trods for, at de er fuldt autoriserede til, at kunne sælge dem. Det fortæller Jyllands Posten.

En undersøgelse fra Puls viser, at de autoriserede butikker hverken vil opsige eller hjælpe med at opsige abonnementer udover, at henvise til teleselskabets brugerservicenummer.

En medarbejder i en 3-butik fortæller endda, at man skal ringe til kundeservice fordi, at de er “uddannet i at forsøge at beholde folk som kunder”.

Forbrugerrådet mener, ifølge Jyllands Posten., at det ligner en vanskeliggørelse af opsigelsen, og at det er kritisabelt.