Ældre forbrugere vælgere oftere Apple

Ifølge en ny undersøgelse i USA bliver Apples produkter i højere grad end tidligere valgt af forbrugere over 35 år.

Ældre forbrugere vælgere oftere Apple

Apples produkter bliver mere og mere populære hos de ældre forbrugere, det viser en ny undersøgelse fra YouGov Zapera BrandIndex. Det skriver Afterdawn.com.

I undersøgelsen fremgår det, at Apple tilvælges mere end tidligere for forbrugerne fra 35 år og op, mens Apples produkter bliver mindre tiltrækkende for forbrugerne i alderen 18-34 år.

YouGov Zapera benytter deres egen ”BuzzScore” til at beregne resultaterne med, som i al sin enkelthed går ud på om en respondent har hørt noget positivt eller negativt om en virksomhed. Resultatet giver så virksomhedens ”brand” i USA.

Apple toppede med den yngre del af forbrugerne i 2008, mens det fortsætter med at stige for de ældre forbrugere. Det kan blandt andet også være fordi, at Apples seneste reklamer har henvendt sig mod fagfolk og forældre.

Seneste nyt i sagen

Der er kommet nyt i sagen. mobilsiden fortsatte historien. 9/8/2012 gik vi videre med historien HTC i modvind på det danske marked – under hårdt pres fra Samsung og AppleKlik her og læs artiklen.. Temaet er stadig aktuelt. Klik her for at læse seneste nyt..