Analytiker: En million kunder bliver svært for 3

Det bliver en ekstrem svær opgave for Teleselskabet 3 at nå målet om en kundebase på over en million, lyder det fra teleekspert.

Analytiker: En million kunder bliver svært for 3

Teleselskabet 3 vil have ekstremt svært ved at forvandle de nuværende 500.000 kunder til over en million. Sådan lyder vurderingen fra teleekspert John Strand, der er direktør for Strand Consult.

– “At vokse op til en million kunder er en meget stor opgave for et selskab som 3. Hvis de taber 25 procent af deres kunder om året til andre teleselskaber på grund af konkurrence på telemarkedet, skal de skaffe 125.000 kunder årligt alene for at holde den nuværende markedsandel,” siger John Strand til Børsen.

For nyligt udtalte Channing Fok – den øverste direktør for firmaet Hutchison Whampoa, der ejer 3 – at teleskabet på længere sigt skal have over en million kunder, og skal være markedsleder i Danmark.

Ifølge John Strand har 3 et “meget optimistisk syn på fremtiden”, men selv om målsætningen er meget svær, mener han ikke, at selskabet er uden værdi.

– “En mulig køber kunne være blandt de nuværende teleselskaber herhjemme, som vil kunne få en række fordele ved et køb. De kunne få adgang til et godt 3G-net og en kundebase, de kan få adgang til en omsætning, og endelig har det stor værdi for de øvrige teleselskaber at fjerne en konkurrent fra markedet,” siger John Strand til Børsen.