Apple opkøber Twitter partner

Tele-giganten har i al stilhed overtaget firmaet Topsy, og går stille med dørene omkring fremtidige planer med opkøbet.

Apple opkøber Twitter partner

Nu ser det ud til at Apple har fået større interesse i de sociale medier.

Firmaet har netop opkøbt det sociale analytiker-firma Topsy for over 200 millioner dollars. Det skriver Wall Street Journal

Twitter specialist 
Firmaet Topsy specialiserer sig i den globale trafik på Twitter, tweets, kommentarer og så videre.

Desuden kan de eksempelvis se, hvor ofte et særligt ord er tweetet, eller måle effekten på kampagner eller events.
Deres værktøj kan også bruges til at finde vigtige personer omkring særlige emner. 

En af få med adgang 
Topsy er et firma blandt få, der har samarbejde med Twitter Inc. og derved adgang til det såkaldte “fire hose” (brandslange) – hvilket refererer til alle tweets siden Twitters start i 2006.
Med omkring 500 millioner tweets dagligt, er der altså mængder af information som firmaet analyserer og sælger videre til kunder.

Apple vil lære dig at kende
På nuværende tidspunkt er der ingen udmeldte planer fra Tim Cook og Co. omkring hvad opkøbet betyder for kunderne.
Apple har bekræftet købet med beskeden om, at de opkøber små forretninger fra tid til anden uden generel debat omkring hvad de har af planer med det. 

Apple “kunne drage fordel af et mere fremtidsbaseret syn på hvad kundernes interesse er” siger Susan Etlinger, som er industri-analytiker hos Altimeter Group. 

Hun mener desuden at Apple kunne bruge Topsys analyser til at hjælpe med at anbefale sange, film og serier til iTunes brugere. 

Det sidste nye

Redaktionens fokus på tematikken gik videre. mobilsiden gik videre med sagen. 2/12/2013 fulgte redaktionen op med et indlæg omkring Apple investerer 3 milliarder i safirglas teknologiKlik her og læs videre.. Meget er sket siden. Du kan klikke her for seneste nyt i sagen..