Apple sagsøgt for antenneproblemer

Vrede iPhone-ejere går nu sammen i et søgsmål mod Apple og det amerikanske teleselskab AT&T for manglende forbindelse og mistede opkald.

Apple sagsøgt for antenneproblemer

Apple har bevidst solgt defekte mobiler, og har derved brudt sin garanti. Det mener i hvert tilfælde 1.400 vrede iPhone-ejere, der har henvendt sig til et advokatfirma i Maryland, USA.

Det har nu udartet sig til et søgsmål mod Apple og det amerikanske teleselskab AT&T, der har eneret på at sælge iPhone i USA.

– “Sagsøgerne står med et produkt, der ikke kan bruges til det formål, som ikke på en normal måde kan bruges til det, der er hensigten med produktet,” står der blandt andet i søgsmålet.

Samtidig er det ikke muligt, at returnere produktet uden at pådrage sig betragtelige omkostninger står der. Derudover indeholder søgsmålet anklager, som blandt andet forsømmelse, urimelig handelspraksis, svig og vildledning.

Søgsmålet søger om status som et kollektivt søgsmål. Hvis det bliver godkendt, vil enhver utilfreds amerikansk iPhone-ejer kunne tilgå som medsagsøger.

Læs også:
Opdatering skal forbedre signalet på iPhone 4
iPhone 4 går som varmt brød

Det næste i sagen

Emnet kunne ikke ligge dødt alt for længe. mobilsiden fortsatte fortællingen. 30/6/2010 fik historien nye ben at gå på med sagen; Sonos på vej med iPad App – Historien finder du her. Temaet er fortsat relevant. Klik her for de seneste nyheder..