Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Apples AirPods Pro går som varmt brød

Apples AirPods Pro går som varmt brød

Apples nyeste trådløse in-ear hovedtelefoner går som varmt brød og producenten kan ikke følge med efterspørgslen.

Apple AirPods Pro.
Apple AirPods Pro.
Foto: Apple

I oktober lancerede Apple endelig Airpods Pro, der havde været rygtet flere måneder inden. AirPods Pro byder på blandt andet aktiv støjreduktion, bedre lyd, lang batteritid og en ret pepret pris på 2.199 kroner. På trods af en høj pris, så sælger de angiveligt fortræffeligt. Faktisk så godt at Apple nu må fordoble produktionen, for at kunne følge med efterspørgslen.

Ifølge Nikkei.com har Apple, som en trussel mod producentens sædvanlige leverandører, bedt den mindre kendte leverandør Luxshare-ICT fordoble produktionen af de eftertragtede AirPods Pro, hvilket er hele to millioner enheder om måneden. Også det billigere AirPods skal der produceres flere af, siger Nikkeis kilder.

"Apple har øget de månedlige ordrer på de nyeste AirPods Pro fra 1 million enheder til mindst 2 millioner enheder på grund af en sund efterspørgsel,"

Siger en af Nikkeis kilder.

Pro-versionen trådløse ørepropper er produceret på to Luxshare-fabrikker i det kinesiske fastland

Apple sidder på hele 45 procent af "hearables"-markedet, altså smarte hovedtelefoner, og ser kun ud til at forøge markedsandelen.

AirPods kan opnå iPhone-niveau

Ifølge tech-analytiker Jeff Pu vil AirPods-hovedtelefonerne kunne blive mere populære, og kan med tiden opnå iPhone-agtige salgstal:

"I fremtiden kunne AirPods godt sælge på niveau med iPhonen med omkring 200 millioner enheder om året."

Bloomberg kunne i sidst uge rapportere, at salget af Apples AirPods i år kunne fordobles til 60 millioner enheder, delvis takket være AirPods Pros popularitet.


Forrige artikel Næste artikel

Læs Mobilsidens debatregler her


Om brug af cookies