Apples iPad-dominans er for alvor udfordret
Markedsandelene for iPad er under pres, og selvom Apples tablet forsat i manges øjne er det eneste rigtige valg, sælges der flere og flere produkter fra konkurrenterne.
I 2011 havde Apple 81 procent af det amerikanske tabletmarked, skriver Pew Research. Men siden da er Apples dominans i nogle markeder faldet med over 50 procent.
2012-tallene viser at Kindle fra Amazon hænger godt ved i USA og tager 21 procent af Androids markedsandel på 48 procent. Apple må nøjes med 52 procent – i 2011 var dette tal 81 procent.
– Markedsandelen for iPads falder
Endnu har Windows tablets ikke et salg der er værd at tale om, men Ativ Tab fra Samsung, er tidligere beskrevet som en spændende konkurrent.
Nexus 7 presser iPad i Japan
I Japan er Google begyndt at få godt fat i markedet med Nexus 7, skriver Afterdawn.com.
Markedsanden for Nexus 7 ligger her på 44,4 procent, mens Apple til sammenligning har 40,1 procent. Tallene kommer fra research-firmaet BCN.
– Test: iPad er i en liga for sig
I Danmark ser det noget anderledes ud, her er det forsat ”iPad-land”. Som vi tidligere har beskrevet, kommer 95 procent af alle tablet-besøg på hjemmesider fra iPad i vores område.
Læs også:
– Overvejer du iPad eller iPad Mini? Vent!
– iPad Mini sælger dobbelt så godt som storebroderen