Bibob og Happii i åben krig, igen

Happii: Bibob laver skræmmekampagne for at puste kundebasen op så de kan blive solgt. Bibob: Vores kunder chikaneres ulovligt af Happi -retslige skridt på vej.

Bibob og Happii i åben krig, igen

Beskyldninger om flosset moral og diskriminering fyger gennem luften. Det er de to lavprisselskaber Bibob og Happii, som igen, åbent strides.

Senest har Happii lukket nogle mobilnumre, som i timevis har ringet til numre hos konkurrenten Bibob, fordi selskabet ikke vil finde sig i misbrug. Nu truer Bibob med at tage retslige skridt mod Happii Mobil med meldingen om, at Happii chikanerer Bibob ulovligt.

Påstanden er, at abonnenterne har ringet uhæmmet for at score bonus. Bibob sætter nemlig 25 øre pr. minut ind på kundernes taletidskonto, ved opkald som kommer fra andre mobilnet. Da minutprisen hos Happii er 10 øre, giver det et reelt nettooverskud på 15 øre i minuttet, hvis kunderne har simkort fra begge selskaber, og kun bruger Happii-kontoen til at optjene bonus hos Bibob.

Direktør Poul Thyregod fra Happii Mobil mener konkurrenten har dårlig moral. – "Et af de numre, vi har lukket, tilhører en ledende medarbejder hos Bibob, siger han til Computerworld.

Hos Bibob er man også i det røde felt:

 – "Vi opfatter det, som grov miskreditering af vores selskab, at kunder skal straffes hvis de ringer for meget til nogle af vores kunder, og vel at mærke kun vores", lyder det fra Bibob-direktør Frank Rasmussen.

Happii Mobil kalder Frank Rasmussens udmeldinger for en skræmmekampagne, der kun har til formål at puste selskabets kundeantal op, så Bibob kan blive solgt – præcis som det skete med Telmore, hvor Frank Rasmussen også var direktør, skriver Computerworld.

Poul Thyregod vil "vædde en kold Cola på, at Bibob er solgt inden 24 måneder".