Danske Bank: Der findes stadig masser af girokort

Selvom Nordea ikke mener, at det er nødvendigt med girokortbetaling i mobilbanken, så er der rigtig mange, der betaler girokort over Danske Mobilbank.

Danske Bank: Der findes stadig masser af girokort

Nordea’s mobilbank har fået skældud af brugerne for at mangle muligheden for at betale regninger, og i den forbindelse fortalte Nordeas danske mobil-chef, at der ikke længere findes så mange fysiske giro-kort.

Det har fået Danske Banks underdirektør for forretningsudvikling, Peter Rørsgaard, op ad stolen.

Han fortæller nemlig, at der stadig bliver betalt massevis af girokort hver måned. I alt bliver der betalt 100 millioner fysiske girokort om året.

Danske Bank har som de eneste en app, hvor det er muligt at betale regninger fra. Og også på Danske Mobilbank er funktionen med at betale regninger, eventuelt via mobilens kamera, en yderst populær funktion.

-”Alene i januar måned blev der betalt 10.000 regninger i mobilbanken. 20 procent af dem via kamera-funktionen,” fortæller Danske Bank’s Peter Rørsgaard til Mobilsiden.dk

blank, faktabokse, fuld bredde
FAKTA:
En undersøgelse af analysevirksomheden YouGov Zapera viser, at halvdelen af alle danskere gerne vil kunne foretage bankforretninger fra mobilen, og lister danskernes favoritfunktioner:

  • 46 procent vil kunne se, hvor mange penge der står på deres bankkonto
  • 37 procent vil kunne overføre penge til andre konti
  • 34 procent vil kunne se de seneste posteringer
  • 30 procent vil kunne betale deres regninger

(1.008 personer i alderen 18-74 år har deltaget i undersøgelsen.)

Populær mobilbank

Generelt er Peter Rørsgaard meget tilfreds med Danske Mobilbanks popularitet. Fra lanceringen, tilbage i september, er applikationen downloaded over 200.000 gange.

-”Det er vi sådan set meget tilfredse med. Men en anden ting er, at vi kan se, at 75 procent bruger den aktivt. Og det er vi RIGTIG glade for. Én ting er jo, om den bliver hentet, en anden ting er, om den bliver brugt,” siger Peter Rørsgaard til Mobilsiden.dk.

Han nævner i øvrigt, at fordelingen mellem iPhone-brugere og Android-brugere er 75/25.

Kommende opdateringer

Peter Rørsgaard fortæller, at de hos Danske Bank er glade for den feedback de får gennem iTunes og Android Market, og gennem deres idé-initiativ på Facebook.

Det har givet en masse feedback om ting, der kunne være bedre. En af dem er nemmere adgang til funktioner som at se bevægelser og saldo på kontoen, uden at finde NEM ID-papkortet frem.

-”Hvis der er noget jeg gerne ville have haft med i den første version, så er det dét,” siger han.

Det kommer derfor med i den næste opdatering til Danske Mobilbank, der “inden længe” bliver frigivet. Frem til sommerferien vil vi i øvrigt se en række nyheder i Danske Mobilbank.

Læs også: 
Nordea-kunder utilfredse med app
– Jyske Bank klar med begrænset mobilbank
– Vestjysk Bank klar med mobilbank