Danske Bank: Vi undersøger atter sikkerheden

Det svenske datatilsyn mener ikke, at sikkerheden er god nok på Danske Banks mobilbank. De undersøger den nu igen.

Danske Bank: Vi undersøger atter sikkerheden

De danske brugere af Danske Banks Mobilbanks applikation benytter samme platform, som den det svenske datatilsyn er bekymret for sikkerheden på. Det bekræfter Kenni Leth, pressechef i Danske Banks danske afdeling.

 – ”Man bruger sit cpr-nummer og en personlig kode for at logge ind. Det er en løsning, som rigtig mange andre banker også bruger. Først ved transaktioner og overførsler skal man bruge sit nem-id,” siger Kenni Leth til Ritzau.

Dette system gør, at brugeren risikerer at personlige oplysninger havner i de forskellige hænder, da det er muligt at se en række personlige oplysninger vedrørende konti m.m..

Datainspektionen har givet Danske Bank muligheden for, at komme med en anden løsning på problemet indenfor et år, hvilket Danske Bank nu arbejder på.

 – ”Vi har løbende overvejelser om, hvordan vi kan forbedre sikkerheden. Nu ser vi på de bekymringer, som det svenske datatilsyn har, og hvad vi kan gøre bedre,” siger tilføjer han.

Foruden det, så vil Danske Bank også tage en dialog med de danske myndigheder.