Danskerne dropper SMS-beskeden

Engang var en SMS det ”hotteste”, men danskernes interesse for den lille korte besked er fordampet. Hvad gør vi i stedet?

Danskerne dropper SMS-beskeden

Danskernes dataforbrug er i markant vækst netop nu, det viser de nyeste tal i ”Telestatistikken fra første halvår af 2013” fra Erhvervsstyrelsen. Men danskernes interesse for ”den gode gamle SMS-besked” er fordampet. Det skriver Computerworld.dk.

 – “Antal afsendte sms-beskeder er det seneste år faldet fra 5.761 millioner til 5.004 millioner. Det svarer til et fald på 13,1 procent,” skriver Erhvervsstyrelsen.

Dette fald er det største årlige fald, som SMS-beskeden har mødt i dens historie. Der blev i første halvår af 2013 sendt 519 millioner færre SMS-beskeder i forhold til sidste halvår af 2012.

SMS-beskeden toppede i første halvår af 2010 og sammenlignes tallene fra dengang med de nyeste, så svarer det til en nedgang på 24,4 procent.

Mens SMS-beskeden møder nedgang, så går det lidt bedre for MMS-beskeden (der dog også kan være lange sammenhængende SMS-beskeder). MMS-beskeden har oplevet en stigning fra 1,5 til 2,0 MMS-beskeder om måneden per abonnement, hvis tallene fra første halvår 2012 til første halvår 2013 sammenlignes.