Danskerne har taget musik-streaming til sig

Musikstreamings-tjenester vinder indpas hos danskerne og hele 22 procent har et abonnement hos en tjeneste.

Danskerne har taget musik-streaming til sig

Der er ingen tvivl om, at musikstreaming har vundet indpas i Danmark. Hele 22 procent af danskerne har et abonnement til en musikstreaming-tjeneste og Spotify er klart størst. Det viser en nye undersøgelse YouGov har foretaget for Telia. Det skriver dr.dk.

58 procent af abonnementerne er hos Spotify, men også YouSees Play-tjeneste gør sig bemærket med hele 39 procent af markedet. WiMP har derimod kun 7 procent af markedet, ifølge undersøgelsen.

Spotify henvender sig specielt til de unge, mens de 35-49 årige foretrækker Play.

Telia mærker også interessen for Spotify, da de tilbyder tjenesten som tilkøb til nogle af deres abonnementer.

 – ”Interessen for Spotify har været overvældende, og antallet af abonnementer siger stadig. Vi kan også mærke musikstreamingens popularitet på datatrafikken, ikke mindst i de større byer, når der for eksempel afholdes musikfestivaler, siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Størstedelen af de adspurgte i undersøgelsen fortæller, at de foretrækker streaming for at få adgang til musik altid og over alt, samt de kan udforske ny musik.

Med i undersøgelsen deltog 1004 personer i alderen 18 til 64 år.

Seenste nyt om emnet

Historien slutter ikke her. mobilsiden gik et skridt videre. 16/5/2013 pustede redaktionen nyt liv til historien med en artikel der omhandler Musikstreamingtjenesten Deezer klar til danskerneKlik her for at læse artiklen.. Siden er meget vand er løbet gennem åen. De seneste nyheder finder du ved at klikke her. .