Derfor elsker skolebørn og trendsættere iPhone

Skolebørn og trendsættere elsker iPhone - Christine Feldthaus giver her sit bud på, hvorfor trendsættere vælger iPhone.

Derfor elsker skolebørn og trendsættere iPhone

Når Apple i aften den 9. september præsenterer den nye iPhone 6, er der ingen tvivl om, at folk i alle aldre over hele verden følger nysgerrigt med. Børn helt ned til indskolingsalderen har i dag iPhone, og spørger man dem hvorfor, så lyder svaret ofte: ”Fordi det har de andre også” – Et simpelt og meget barnligt svar.

Men hvorfor elsker trendsætterne og de kendte iPhone? Umiddelbart skulle man tro, at dem, der gerne vil være first movers, ikke vil vælge ”det som alle de andre har”, men i stedet finde nicher hvor de kunne være nyskabende og skille sig ud.

Livsstilsekspert Christine Feldthaus har i flere år gjort sig klog på forbrugsvaner, og hun har to primære bud på, hvorfor trendsættere og folk fra den kreative klasse vælger iPhone:

Hvis vi tager udgangspunkt i sådan én som mig, så er hele mit eget univers bygget op omkring Apples produkter: Apple Tv, Airport Xpress, Apples Time Capsule, Macbook, Ipad, IPhone etc.

Hun peger på, at for et særligt segment af mennesker, der har deres gang i kreative erhverv, er der en stor glæde ved Apples produkter, specielt på grund af deres design og funktionalitet: ”Det er plug and play”

Der er nemt. Alle enheder bliver synkroniseret, og derfor vil det være utænkeligt at skifte til Android telefoner eller japanske mærker på nuværende tidspunkt

Læs også: Apple henter nye designkræfter

Christine Feldthaus mener dog også, at der er anden grundt til at så mange, specielt europæere vælger Apples iPhone:

Apple ses som first mover! – Apple har bygget et brand med overraskelse, eventyr, forlystelse, godt design og så er det amerikansk – Det kan vi godt lide her i Europa

Og mærket betyder specielt meget siger Christine Feldthaus, der forklarer til Mobilsiden.dk, at mange mener, de får mere ”badge-value” og imageværdi med Apple fremfor for Samsung, selvom Samsung laver glimrende produkter.

De er bare lige i den kreative klasses øjne en tand mindre lækre. Lidt ligesom VW og Skoda.

Historien forstsætter

Fortællingen sluttede absolut ikke her. mobilsiden gik videre med sagen. 9/9/2014 gik vi videre og publicerede en sag med fokus på Den nye iPhone 6 – hvad vil Apple byde på? – Læs mere her. Se også seneste nyt om tematikken her.