Driller teknikken? Sådan søger kvinder og mænd IT-hjælp

En Telia undersøgelse viser at der er stor forskel på mænd og kvinder når der opsøges IT-hjælp.

Driller teknikken? Sådan søger kvinder og mænd IT-hjælp

Hvem spørger du først til råds når mobilen ikke vil lystre eller computeren driller? Hvad der svares her, kommer overvejende an på ens køn, fastslår ny undersøgelse fra teleselskabet Telia foretaget af YouGov.

De danske kvinder vælger her overvejende at søge råd hos ægtefællen eller kæresten, mens mændene i stedet vender sig mod vennerne. Hos mænd er tiltroen til kærestens eller konens IT-kompetencer så lav, at partneren ryger ned på en femteplads i rækken. Nummer to på den liste hos mændene er ’ved ikke’.

Adspurgt om hvem der er størst tillid til, når det handler om IT-hjælp ryger partneren dog op på en førsteplads hos både mænd og kvinder.

”Det er vigtigt, at vi hver især formår at udnytte de mange muligheder, som digitaliseringen tilbyder, både privat og professionelt – og at vi har nogen at spørge til råds. Derfor er det også positivt, at vi er gode til at hjælpe hinanden med at løse de IT-problemer, vi møder. Og handler det om dit mobilabonnement, internet eller tv-tjeneste, så tilbyder mange teleselskaber gode online-guides. Hos Telia er man også altid velkommen til at spørge personalet i den lokale Telia-butik, hvor vi kan løse mange problemer på stedet”, siger privatkundedirektør hos Telia, Gustav Berghog.

Se også:  Telia Sense Car: Slet ikke smart nok [TEST]

Ældre søger hjælp hos børnene

Et andet snit opstår mellem ældre og unge, hvor den ældre generation (50-64 årige) oftest vender sig mod børn eller børnebørn. Hos de unge (18-34 årige) vælger kun 13 pct. at spørge en forælder til råds.

Sidste nyt om Telia

Siden vi kørte denne historie er der kommet nyt i sagen. mobilsiden fortsatte historien. 28/11/2017 fik historien nye ben at gå på med historien om DLG Tele bliver til MIT Tele – Læs mere her. Læs også seneste nyt om temaet her..