Dyre SMS-billetter lokker flere i toget

Selvom SMS-billetten er dyrere end de almindelige billetter, har ordningen fået flere til at tage toget.

Dyre SMS-billetter lokker flere i toget

Der er kommet flere passagerer i S-togene, efter det blev muligt at købe billetten via SMS. Det skriver business.dk.

– ”Vi er blevet positivt overraskede. Prøveperioden på 18 måneder viser faktisk, at vi har fået ti procent nye kunder. Det havde vi slet ikke med i vor forretningsplan,” lyder det fra salgsdirektør i DSB S-tog, Niklas Marchall.

I løbet af halvandet år har DSB solgt 1,6 millioner sms-billetter. Det er sket, til trods for at billetten er dyrere at købe via mobilen end i kiosken.

– ”Vore undersøgelser viser, at selv om de betaler en pris, der er højere, end hvad de rationelt kunne være sluppet med, er de faktisk glade for det,” siger Niklas Marchall til Business.dk

Hver dag køber S-togspassagererne omkring 7.000 billetter til en gennemsnitspris på 29 kroner. DSB forventning er at sælge for 20-21 kroner i gennemsnit.