Elektronik-chok: Fona i dyb krise

Tunge skyer trækker sig over elektronikkædens fremtid. Kæden har behov for et ’time-out’ lyder det fra selskabet.

Elektronik-chok: Fona i dyb krise

Det er 90 års butikshistorie der nu risikerer at rinde ud. Elektronikkæden Fona meddeler på deres hjemmeside, at der nu indledes en rekonstruktion af virksomheden ved Sø- & Handelsretten i København.

Restruktureringen forklares ved, at selskabet har set sig særdeles presset af den intense konkurrence i de seneste år. En priskrig der har svækket indtjeningen i en sådan grad at F Group, som ejer kæden, nu ser et behov for et såkaldt ’time-out’ indtil en ny stærk ejer eller partner kan tilføre virksomheden kapital.

Fona omsatte for omtrent 2 milliarder kroner sidste år, men har i de to sidste årsregnskaber lidt af underskud på omkring 30 millioner kroner.

Se også: POWER: Ny dansk elektronikkæde slår dørene op næste uge

Det betyder det for dig som Fona-kunde

I meddelelsen pointerer selskabet, at samtlige forretninger og online-shoppen forbliver åbne og at der fortsat kan handles som sædvanligt.

Rekonstruktionen forventes at ramme leverandører, men som Fona-kunde, behøver du ikke at frygte at komme i klemme oplyser kæden.

  • Har du forudbetalt en vare, lover selskabet at du vil få den leveret som aftalt.
  • Har du indleveret en vare til service eller reparation, vil denne blive repareret eller returneret i henhold til aftalen.
  • Gavekort, tilgodebeviser og medlemskort kan fortsat benyttes i samtlige Fona-forretninger.
  • Har du allerede købt en vare hos Fona er du fortsat dækket af din reklamationsret.

Til at varetage spørgsmål og andre henvendelser angående rekonstruktionen, har fona oprettet en hotline på telefonnummer 7227 3030 eller e-mail: fonakunde@bechbruun.com.