Ericsson og Endemol vil udvikle brugerskabt mobil-tv

Brugerne skaber indholdet som kommer på nettet, mobilen eller tv. Ericsson og Endemol ser store perspektiver.

Ericsson og Endemol vil udvikle brugerskabt mobil-tv

Svenske Ericsson og det hollandske tv-selskab Endemol (kendt for Big Brother og Deal no Deal) danner et nyt internationalt partnerskab til udviklingen af brugergenereret indhold fra mobiltelefonen. Med i samarbejdet er også Triple IT der kører via Ericssons "Me-On-Tv"-koncept.

Me-On-Tv går i al sin enkelthed ud på, at lade mobilbrugerne sende tv direkte fra mobilen til enten hjemmesider eller i fjernsynsudsendelser.

Endemols direktør for digitale medier, William Linders udtaler i en pressemeddelelse, at de er meget glade for deres samarbejde med Ericsson på denne teknologiske platform og da markedet for digitalt indhold vokser hurtigt kan "Me-On-Tv" få stor indflydelse på den måde, som forbrugerne ser tv på.

I et hollandsk afsnit af Big Brother har man afprøvet konceptet, hvor en af de hjemstemte deltagere fik lov til at kommunikere med beboerne i Big Brother-huset.

Me-On-Tv-konceptet skal nu videreudvikles, så det kan bruges til flere af Endemols tv-produktioner.