Facebook sætter fokus på de mobile platforme

Facebook har netop opdateret deres design, hvilket også betyder det er mere optimeret til de mobile platforme.

Facebook sætter fokus på de mobile platforme

Facebook har netop opdateret deres design og optimeret det mere til de mobile platforme. Det betyder blandt andet, at ”News Feed” (nyhedsoversigten) har fået samme udseende på tværs af internettet og alle mobile enheder, hvad enten det er smartphones eller tablets. Det betyder, at man kan tilgå menuen til venstre fra alle sider man befinder sig på – og altid kan returnerer til oversigten. Det skriver Mobileworldlive.com.

Facebook fortæller, at de har opbygget hver historie i nyhedsoversigten så den fremstår ”mere levende og farverig – og indholdet fremhæves bedre”. Der er også kommet nye indstillinger for sider brugerne har trykket ”like” til.

Det er planen, at ændringen skal få brugerne til at være mere aktive og interagere mere med hinanden og gerne appellerer til annoncørerne.

Opdateringen kommer til iPhone og iPad indenfor de næste par uger, og Android versionen følger kort efter.