Film og TV skal helst være tilknyttet sociale medier

Forbrugerne er villige til at betale mere for film og TV når det er tilknyttet sociale medier som Facebook og Twitter.

Film og TV skal helst være tilknyttet sociale medier

Netværksvirksomheden Ericsson har netop udgivet en rapport, som viser, at fire ud af fem browser på internettet mens de ser TV, og hele 62 procent er online på Facebook og Twitter samtidigt med de ser noget i fjernsynet.

Rapporten viser også, at sociale netværk giver forbrugerne en merværdi, når det kommer til TV og videooplevelser. Omkring hver tredje er villig til at betale for udsendelser og film, hvis det kan ses i en social context. 

Kvinderne har taget førertrøjen på smartphonen

Det er udsendelsen, omkring adoptivbarnet Masho et tydeligt eksempel på. 42 procent af forbrugerne ligefrem diskuterer tv-programmer med andre på de sociale netværk – selv mens de ser det.

Udsendelsen om Masho fik rigtig stor opmærksomhed alle vegne, ligeledes på de sociale netværk. Endda i en sådan grad, at forældrene måtte ty til politiet pga. en masse negative kommentarer på Facebook.

Rapporten fra Ericsson ConsumerLap viser også, at 60 procent benytter den bærbare computer til disse aktiviteter.

Undersøgelsen fra Ericsson ConsumerLap er for 2012 og baseret på interviews med 100.000 personer i mere end 40 lande og 15 millionbyer – og repræsenterer synspunkter fra 1,1 milliard forbrugere.