Foursquare relanceres i ny app

Det sociale netværk Foursquare er nu kommet med en større relancering af deres applikation.

Foursquare relanceres i ny app

Facebook og Twitter er nok de sociale netværk, som flest mennesker kender, men Foursquare er ikke nye i konkurrencen. Da de for omkring to år siden kom frem tog kendisser og kende brands tjenesten til sig, og flere firmaer stod i kø for at købe selskabet.

Den store hype er dog forsvundet og antallet af brugere er vokset langsommere end forventet, men de kommer igen nu med en større relancering af mobilapplikationen. Foursquare har 20 millioner brugere.

Foursquare kan stadigvæk benyttes til at ”checke ind” og fortælle vennerne, hvor man opholder sig. Hvilket er en funktion, som Facebook for længst har overtaget. Foursquare vil dog også komme med forslag til, hvor brugeren skal gå hen – med en ”Explore”-knap.

Applikationen har også fået en ny brugerflade med et mere simpelt design, som kun har tre faneblade og ”check in”-knappen i øverste højre hjørne – og billederne bliver nu placeret centralt i vinduet.

Foursquare kommer i løbet af sommeren med en anden ny funktion, som skal give mulighed for at markedsføre egne locations på tjenesten – selvfølgelig mod betaling.

Du kan downloade applikationen i Apples App Store og Google Play Store.