Galaxy S II ejere utilfredse efter opdatering til Android 4.0

Samsung Galaxy S II er blevet opdateret til Android 4.0 Ice Cream Sandwich, men mange brugere er skuffede og utilfredse.

Galaxy S II ejere utilfredse efter opdatering til Android 4.0

I måneder har ejere af Samsungs succesmobil Galaxy S II, glædet sig til opdateringen af Android 4.0-versionen, også kendt som Ice Cream Sandwich. Men den store opgradering har langt fra kun givet tilfredse kunder, i butikken hos Samsung.

Mange har oplevet at mobilen efter opdateringen er blevet langsom, hænger, hakker i menuer, bruger batteri som aldrig før eller har problemer med forbindelserne.

Herunder har vi samlet et par brugeroplevelser, der er skrevet på Mobilsiden.dk, som er typiske for de fejl brugerne beskriver:

Emil: ”Jeg har hentet opdateringen og nu vil den så genstarte telefonen. Men den bliver ved med at genstarte (efterhånden gjort det 20 gange) når jeg trykker pinkoden og den kommer til “Installing applications“.

GadgetGeek: ” Har opdateret, det hele ser fint ud, men data og bluetooth virker ikke på min telefon…”.

Martin: ”Face unlock virker super hurtigt. Men selve touch bladning i apps og på startskæmen virker ret sløv i det. Virker som om det lagger”.

Lars: ”Efter opdateringen har jeg været ude for at skærmen går i sort og det hele låser, så jeg må genstarte. Det er sket både under anvendlse af det indbyggede kameraprogram og når jeg har spillet Spiderman HD”.

Bjarne: ”det tager en evighed og oplade batteri og batteriet bliver afladt på rekordtid”.

Samsung erkender delvist problemerne

På Samsung Danmarks Facebook-side er der flere hundrede kommentarer om Ice Cream Sandwich opdateringen. Det typiske svar fra Samsung er:

– ” Vi arbejder nu på at indsamle information for at kunne løse de problemer, I brugere oplever. I forbindelse med opdateringen til ICS kan der opstå problemer med apps, der ikke er optimeret til Android 4.0, fx. kan det i nogle tilfælde påvirke batteriet”.

Samsung har overfor Mobilsiden.dk ikke ønsket at komme med yderligere kommentarer, eller svare på spørgsmål om, hvorvidt der arbejdes på en ny opdatering, der afhjælper de problemer, at brugerne beskriver.

Slet hele telefonen

Mobilsiden.dk har været i kontakt med en række brugere af Galaxy S II, der har oplevet tilsvarende fejl, som beskrives på nettet. Efter opdateringen af redaktionens eksemplar, stod vi også med en oplevelse af, at der var tale om en tilbagegang.

Løsningen på de fleste problemer er en total nulstilling til fabriksindstillinger, der dermed sletter alt indhold på mobilen. De fleste vi har hørt fra, bekræfter samstemmende denne fremgangsmåde.

Samsung anbefaler også fra officiel side en nulstilling, og råder, via Facebook, brugere med fejl, til at slette alt – inklusiv hukommelseskortet og intern hukommelse.

Vi ville gerne have svar fra Samsung på, om de synes det er rimeligt, at køberne af et topprodukt, skal slette alt deres indhold, for at få glæde af en opdatering. Men Samsung har ikke ønsket at kommentere yderligere på sagen.

I Android-forumMobildebat.dk kan du finde hjælp fra andre brugere med Samsung Galaxy S II. Du kan også skrive en kommentarfeltet under artiklen.

Læs også:
– Nu får Galaxy S II Ice Cream Sandwich
– Hvad får du ud af opdateringen af Galaxy S II?
– Har du også fejl efter opdateringen af Galaxy S II?