Google vil målrette annoncer

Google er i gang med at udvikle en teknologi, der gør det muligt, at kategorisere annoncer efter søgninger på iPhone

Google vil målrette annoncer

Ifølge markedsføringsportalen AdWeek er Google i gang med, at udvikle en teknologi, der skal gøre det muligt for annoncørerne, at målrette annoncer efter søgninger foretaget på iPhone.

Med denne løsning vil det blive muligt for annoncørerne, at skille iPhone-brugerne ud, og sende annoncer direkte til mobilen.

Markedet for mobilannoncer vil ifølge analysevirksomheden Informa Telecoms & Media vokse til 65 milliarder kroner, om kun fem år.

Annoncørernes store udfordring er Apples iPhone, der i modsætning til andre mobiltelefoner, ikke benytter sig af et særlig mobilbrowser. iPhone-brugerne er direkte på nettet, når de benytter mobilen, og kan derfor se de samme annoncer, som på en almindelig computer.

Google vil ikke be- eller afkræfte rygterne.

Historien følges op

Der er kommet nyt til historien. mobilsiden fortsatte fortællingen. 10/10/2008 kom der nyt i sagen med et indlæg om Apple blev kæmpe prisvinder – Nyheden kan læses her. Det sidste ord er ikke skrevet. Tjek seneste nyt her.