Gratis mobilsnak for reklamer slog ikke an

Mobilkunderne og annoncørerne vendte den kolde skulder til Zero Mobil som nu er lukket.

Gratis mobilsnak for reklamer slog ikke an

Ambitionen om 100.000 kunder holdt ikke for Zero Mobil, som omkring 1. juli lukkede for kundernes sim-kort.

Konceptet var, at når brugerne læste og brugte indhold som nyheder på mobilen, fik de 75 øre i taletid, hvergang et reklamebanner blev vist.

 – “Det har været et ekstremt hårdt annoncemarked og selve konceptet omkring mobilreklame, har været meget ‘voldsomt’ at have med at gøre”, siger Henrik Friis, der stod bag Zero Mobil.

Svært at få kunder

Til Mobilsiden.dk fortæller Henrik Friis, at Zero Mobil cirka havde 10.000 kunder, da det gik bedst.

 – “Jeg må indrømme, det var svært at skaffe kunder og endnu vanskeligere at få annoncører”, lyder det var stifteren.

Finanskrisen, en bank der trak kassekreditten, og manglende kapital er de primære årsager til selskabets endeligt.

Læs også
Nyt mobilselskab giver gratis tale og sms for reklamer