HTC hyrer manden bag Samsungs Galaxy reklamekampagne

Samsung Galaxy reklamekampagnerne har været særdeles effektive, nu er manden bag dem hyret som konsulent hos HTC.

HTC hyrer manden bag Samsungs Galaxy reklamekampagne

Et problem som HTC selv har erkendt, er deres manglende evne til at promovere sig selv og deres produkter, senest er det kommet til udtryk med deres HTC M7 som af utrolig mange medier blev kåret som årets bedste smartphone, men salget haltede stadigvæk langt bag Samsungs konkurrerende produkt.

HTC har officielt hyret Paul Golden, Samsungs tidligere chef for marketing i USA, som konsulent til bestyrelseskvinde Cher Wang.

I tiden hos Samsung fra 2008 til 2012 var Paul Golden en af de bærende kræfter bag den reklamekampagne der etablerede Galaxy-brandet som et alternativ til Apples iPhone gennem en stribe humoristiske reklamer som gjorde grin med Apple-fans.

Hvad det har af betydning for HTCs fremtidige reklamekampagner vides ikke endnu, men man kan håbe på at det er slut med hipster vaskehaller og stanniol beklædte katamaraner.

Kilde: Boy Genius Report